Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil bli Politi - men har prolaps

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei lurte på om noen der ute har erfaring av å ha en tung fysisk jobb samtidig som de har prolaps?

Jeg er en gutt på 21 som har en prolaps i ryggen. Legene sier mye av dette er genetisk i familien. Jeg er ellers ganske stor og sterk. Har drevet med styrkeløft og kampsport i mange år, men har i det siste lagt det til siden pga økt smerte i korsryggen.

Tror dere det er mulighet for å bli politi selvom man har dette i ryggen? Har dere noen erfaring med tungt fysisk arbeid og prolaps?

Setter pris på alt av svar.

Ps. vet ikke helt om dette er riktig sted å poste, men prøver.

Anonymous poster hash: c7567...b64
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg trur ikke du vil klare deg så godt i jobb livet med prolaps. Jeg har det selv har derevet med karate kikboksing og bogsing jet kundo.

Har jobbet med mye belastnig og jeg kom ikke inn på politiskolen lell med den erfaring,kun på at jeg hadde lit ryggproblemer når jeg søkte. Og ti år etter på så sitter jeg her uten jobb og nesten ikke klare å bevege meg. Fikk på lyst ryggproblemer når jeg hva 25 år. Så dette blir nok ikke enkelt for deg om dette står i lege sjonalen din. ta en jobb du takler å behold den så lenge du kan. En dag så går plagene dine så langt at du ikke kan jobbe. Om ikke du en dag blir frisk da. Jeg ble det aldri har store smerter i da.

Lenke til kommentar

Hei jeg trur ikke du vil klare deg så godt i jobb livet med prolaps. Jeg har det selv har derevet med karate kikboksing og bogsing jet kundo.

Har jobbet med mye belastnig og jeg kom ikke inn på politiskolen lell med den erfaring,kun på at jeg hadde lit ryggproblemer når jeg søkte. Og ti år etter på så sitter jeg her uten jobb og nesten ikke klare å bevege meg. Fikk på lyst ryggproblemer når jeg hva 25 år. Så dette blir nok ikke enkelt for deg om dette står i lege sjonalen din. ta en jobb du takler å behold den så lenge du kan. En dag så går plagene dine så langt at du ikke kan jobbe. Om ikke du en dag blir frisk da. Jeg ble det aldri har store smerter i da.

Har du hatt operasjon etter prolapser din? Forøvrig er det jo mange forskjellige stillinger i politiet, ikke bare operativt arbeid, men også feks. Kriminaltekniker , spaning etc etc noe som burde være mulig å klare til tross for dårlig rygg.

Anonymous poster hash: 70584...60d

Lenke til kommentar

Du kan ta en annen utdannelse og få jobb i politiet. Jurist, bioingeniør, elektroingeniør etc. De to sistnevnte vil ha krimtekniske oppgaver.

Politihøgskolen har fysiske krav så med mindre du klarer de stiller du nok ikke så bra, og mest sannsynligvis bak de som er helt funksjonsfrisk.

Anonymous poster hash: 9183d...9c2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...