Globemaster Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Hei, Er ny på forumet, og har et liten utfordring som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med. Det har seg slik at på jobben mottar jeg ukentlig en excel fil med informasjon med oppdaterte tall på salg fordelt på de ulike produktkategoriene. Vanligvis plotter jeg denne informasjonen inn i mine egne analyse modeller for å se hvordan salget har endret seg fra periode til periode, og hvordan de ser ut oppimot hverandre. Etterhvert som sortimentet har vokst, har det begynt å dreie seg om en del plotting, og jeg lurer i denne forbindelsen på om noen har noen gode forslag til hvordan jeg kunne brukt power querry funksjonen til å gjøre dette lettere for meg. Jeg er fohandsvis godt dreven på excel, men på power querry funksjon og databehandling er jeg ganske grønn. Kanskje noen har noen tips til Youtube videoer, funksjoner, illustrasjoner, turtorials etc. power querry er ganske nytt for meg. Eller andre forslag. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 En mer visuell måte å gjøre det på kan kanskje være å bruke dekstop-versjonen av PowerBI? Lærer også en god del query av å fikle med det. https://powerbi.microsoft.com/en-us/desktop/ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 Slenger meg på anbefalingen om PowerBI. Lenke til kommentar
Globemaster Skrevet 8. november 2018 Forfatter Del Skrevet 8. november 2018 En mer visuell måte å gjøre det på kan kanskje være å bruke dekstop-versjonen av PowerBI? Lærer også en god del query av å fikle med det. https://powerbi.microsoft.com/en-us/desktop/ Slenger meg på anbefalingen om PowerBI. Takker for tilbakemeldinger. Skal undersøker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå