Bruker_123 Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 jeg har lyst til å jobbe med å lage nye ting. Roboter/droner/noe sånt. hva er forskjell på de to studiene? synes Elektro-automasjon og robotikk og det jeg er ute etter men ordet "Elektro" liker jeg ikke da jeg ikke har lyst til å jobbe så mye med strøm vil ha så veldig lite med å gjøre. og på den andre studien så liker jeg ikke ordet informatikk og jeg ikke har lyst til å bare holde på med programmering da jeg ikke er kjempe glad i det. jeg vet at jeg må både jobbe med strøm og programmering men jeg har ikke lyst til å holde på mye med det ene. Kybernetikk og robotikk på NTNU høres bra ut meg jeg har da ikke god nok snitt til å komme inn der. hvilken andre linjer er det som holder på med Ca. det samme som de jobber med på Kyb. Synes også Byggingeniør høres spennende ut, er det veldig krevende? hva er start lønna på de studiene med en Bachelor grad. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Sjansen for å få jobb som byggingeniør er ca 100000% høyere. Som byggingeniør kan du regne med 450-600 som nyutdannet. Som "robotbygger" kan du ikke regne med å få jobb, så det er vanskelig å si noe om. Noen veldig få får sikkert jobb innen ROV vedlikehold e.l., og kan regne med omtrent samme lønn. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Sjansen for å få jobb som byggingeniør er ca 100000% høyere. Som byggingeniør kan du regne med 450-600 som nyutdannet. Som "robotbygger" kan du ikke regne med å få jobb, så det er vanskelig å si noe om. Noen veldig få får sikkert jobb innen ROV vedlikehold e.l., og kan regne med omtrent samme lønn. Hva i alle dager er det du snakker om?? Elektro/automasjon/kybbere har ikke problem med å få jobb i dag og kommer ikke til å ha det fremover heller. Til TS, hva har du egentlig lyst til å drive med? Utvikling av produkt skjer fra mange vinkler, noen programmer software, andre holder på med firmware og elektronikk, noen tegner konstruksjon osv. Tenk litt på hvilken del du kunne ønsket deg og søk ut i fra det:) 1 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Hva i alle dager er det du snakker om?? Elektro/automasjon/kybbere har ikke problem med å få jobb i dag og kommer ikke til å ha det fremover heller. Men det er ikke en jobb innen det faget han ønsker. Han vil ha jobb med å lage droner og roboter. Det er langt mellom de jobbene, naturlig nok. Han vil heller ikke jobbe med elektro eller programmering. Da er det langt færre jobber å velge mellom. Da er det mye bedre å velge en retning man er interessert i helt generelt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Men det er ikke en jobb innen det faget han ønsker. Han vil ha jobb med å lage droner og roboter. Det er langt mellom de jobbene, naturlig nok. Han vil heller ikke jobbe med elektro eller programmering. Da er det langt færre jobber å velge mellom. Da er det mye bedre å velge en retning man er interessert i helt generelt. Altså, det er slike retninger folk som lager roboter har. Samt mekaniske fag da. Lenke til kommentar
Bruker_123 Skrevet 8. november 2018 Forfatter Del Skrevet 8. november 2018 tenker ikke akkurat kjempe mye på jobb nå, da man kan få veldig mange forskjellige jobber når man er utdannet som ingeniør som f.eks dataingeniør. tenker mer på sånn utdanning hvor man driver å utvikle ting trenge ikke nødvendig vis å være droner eller roboter(men helt det). tenker også litt på byggingeniør er det bra yrke eller blir man sett mer på som "bygg og anlegg type mann" Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 tenker ikke akkurat kjempe mye på jobb nå, da man kan få veldig mange forskjellige jobber når man er utdannet som ingeniør som f.eks dataingeniør. tenker mer på sånn utdanning hvor man driver å utvikle ting trenge ikke nødvendig vis å være droner eller roboter(men helt det). tenker også litt på byggingeniør er det bra yrke eller blir man sett mer på som "bygg og anlegg type mann" Du vill utvikle ting, men du vill ikke; -programmere -drive med elektronikk Da gjennstår konstruksjon. Om jeg har forstått deg rett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå