hjelpmegplis123 Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Hei. Jeg er en student som har ett spørmål. Jeg har lenge jobbet i butikk men grunnet flytting valgte jeg og søke ny jobb i nærområdet. Jeg fant en stilling på finn.no som utlyste en 40% stilling, det var 2 dager i uken, en dag (morgen) og en dag(natt). Både dager og tider på stillingen var oppgitt i annonsen. Dette passet perfekt for meg, det var også derfor jeg søkte. Jeg søkte på jobben og fikk den, og sa dermed opp på den forrige plassen jeg jobbet. Jeg skrev under på kontrakt og nå blir jeg kun satt opp natt, annenhver helg. Dette er først og fremst slitsomt som student, og jeg var ikke forbredt på dette da jeg søkte. Har jeg mulighet til å "kreve" og jobbe de dagene og tidene som var oppgitt i stillingsannonsen? Mvh frustrert arbeider. Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Usikker når det kommer til butikkjobb, men når du ikke har noen "fast" arbeidstid i arbeidskontrakta, så tror jeg arbeidsgiver kan gjøre litt som han vil mtp arbeidstider Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Hva står det i avtalen din? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 Jeg er ingen jurist, så jeg kan ikke si om du kan kreve andre arbeidstider på bakgrunn av stillingsannonsen hvis det står noe annet i arbeidsavtalen din. Men du kan i hvert fall snakke med sjefen din og prøve å bli enige om noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå