sanel-vucko Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hei folken Saken er følg: Har 3 disker ... ene er systemdisk som er koblet på samme ide enheten med cd'n. Andre 2 datadisker er koblet også med eget ide enhet .. dvs ene er master andre er slave ... og enden av kabelen er tilkoblet på slaven. Men i utrfoskeren så finner den kun da systemdisken som jeg har partisjoner i 2, den finner også andre disken som er partisjinert i 2 men finner ikke den tredje disken. Men i diskbehandlingen så finner den disken. Så det jeg prøvde å gjøre var å installer OS XP på nytt og der hvor spørs. blir om å velge på hvilken partisjon man ønsker å installere win på så står det blant annet partisjoin H (xenix). Xenix er en unix filsystem og jeg ikke kjøt noe unixk eller linux applikasjoner på den ... kun ren win platformen. Biosen finner alle 3 HDD'ene. Hva gjør jeg da ???????? Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 ingen komentar ? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Tror nok du må dobbelt skjekke alle "master" og "slave" enheter... Eneste jeg kan bidra med her. Lenke til kommentar
sanel-vucko Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Chris88 takk ... datadiske er på master og slave og de er på eget enhet som sagt men ha er xenix da for noe .... hvrodan kom den i bildet ? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Du må aktivere den siste disken. Har du gjort det i diskbehandlingen? Prøv også å kjøre disken du ikke finner alene på en IDE-kabel og prøv en annen IDE-kabel. Siste utvei, putt disken i en annen maskin og se om den finner disken. Hvis ikke er den død --==RIP==-- Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Prøv med cs på diskene dine. De to som står på ene ide kabelen setter du til cs. Hadde selv problemer med å finne to av mine wd diskene, 160= c master, 100 og 200=cs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå