Gå til innhold

MediaCreationTool slettet alle filene mine

SjurL

Anbefalte innlegg

Gjest Sletttet+98134

Nå vet du det ja. Fordi jeg og flere lærte deg forskjellen. Men du ble allikevel aggressiv og konfronterende, slik som du er her, før du tok det inn over deg at du tok feil.

Jeg er ikke opptatt av hva andre ikke kan - det jeg derimot reagerer på er din måte å takle at du blir fortalt at du tar feil. Du kommer med tull som at du "pisser oppetter ryggen" i stedet for å lese det som blir skrevet. Du legger frem taperegimer med roterende media og påstår at dette brukes i vanlig harddisklagring. Du kommer med påstander som kun en som ikke kan noe om temaet vil klare å legge frem, men allikevel er det andre som er "kvalme" og du "pisser på dem". I stedet for å ta til seg informasjon har du bestemt deg for at du har rett uansett. Akkurat det samme som da du ga en stakkar tips om å kjøpe en enterprise-switch med vlan-støtte når det var en router vedkommende trengte. Switchen koblet man bare rett i media converter så vips, var man på nett. Flere sider med innlegg måtte til før det til slutt gikk opp et lys, og etter det har du tydeligvis en eller annen personlig vendetta mot meg (venter fremdeles på at du skal sette meg skikkelig på plass slik du har lovet).

Fortell gjerne om din ene opplevelse med IT-konsultasjon og hvordan den kan gi deg ryggdekning til å uttale deg om konsulenter generelt.

PS: "Slave-router" ;)

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har "alltid" kunnet noe om forskjellen på router'e og switcher.

Det er sjelden du lærer så mye i fra deg på forumet. Ofte så er det korte svar og lite konkrete ting du deltar med. Selvsagt med noen hederlige unntak.

Når påstod jeg at det brukes i vanlig harddisklagring? Jeg mener å huske at jeg har nevnt at det ikke er noe i veien for å ta backupregimet over på HDD. Det er kun et nivå av backupsikkerhet det beskriver. At det var Tape som var gjeldene i fortiden og til en viss grad fortsatt den dag i dag, betyr ikke at Tapen eier det nevnte roterende regimet.

Jeg vil kalle det å fare med personlige karakterstikker ala "Det viser jo at du kan ingenting" som kontraproduktivt ift. det å i sammen komme fram til god hjelp. Får du tilfredsstillelse av det der? Det er den type ryggpissing jeg sikter til.

En router kan settes i "switch-modus" om du så vil i dens innstillinger, ja. Var det svaret du var ute etter?

Nei, det holder at jeg har fortalt at det går an å oppleve slike IT-konsulenter. Du er ihvertfall ikke den personen jeg føler for å legge ut ting om til.

En "enterprise"-versjon av routere koster av og til mye mindre enn hva en gamingrouter gjør. Du får ikke absolutt alt for pengene i den utgaven, men du kunne ihvertfall fint få en grei router med 48-porter og overkill features for under det enkelte gamingrouter'e koster. Mange gaming-router'e er dyre nok de.

Begrepet router og switch er delvis glidende. Spørsmålet er hvilke features disse boksene kommer med.

Nå kommer vi stadig utenom backup og lagringssikkerhet, gjenoppretting som kan være tema for tråden.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Jeg har "alltid" kunnet noe om forskjellen på router'e og switcher.

Nå lyver du. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1796748&page=3&do=findComment&comment=24243060

Det er sjelden du lærer så mye i fra deg på forumet. Ofte så er det korte svar og lite konkrete ting du deltar med. Selvsagt med noen hederlige unntak.

Jeg har lært deg om routere og switcher (se link over), har lært deg at ja, man kan være på facebook uten å skrive innlegg og under skal jeg lære deg om hva roterende backupmedia er. Er ikke det ganske ok da?

Når påstod jeg at det brukes i vanlig harddisklagring? Jeg mener å huske at jeg har nevnt at det ikke er noe i veien for å ta backupregimet over på HDD. Det er kun et nivå av backupsikkerhet det beskriver. At det var Tape som var gjeldene i fortiden og til en viss grad fortsatt den dag i dag, betyr ikke at Tapen eier det nevnte roterende regimet.

Når du roterer backupmedia (taper) betyr det ikke at de spinner rundt som harddisker. Det betyr at man tar de ut av bruk (rotasjon) etter et antall skriv / les da tape slites. Dette for å trygge dataene. Stort sett vil da en tape inneholdene data bli satt til read-only (tatt ut av rotasjon) frem til dataene er lagret på andre taper, og den kan da fysisk fjernes fra roboten. På side tre i denne tråden linker du til en wikipedia-artikkel om roterende backup. Du skriver så "Sant det Fleskefjeset. Det er nevnt tape der. Funker nok på HDD også for det om, luringen. Men det viktige er jo om man må ty til et like strengt backup-regimé som en stor bedrift ville ha valgt. Tape bruker jeg til helt andre ting, pakke inn julegaver og sånn." 

Tape er fremdeles veldig, veldig aktuelt når det gjelder backup selv om du ikke tror det.

Jeg vil kalle det å fare med personlige karakterstikker ala "Det viser jo at du kan ingenting" som kontraproduktivt ift. det å i sammen komme fram til god hjelp. Får du tilfredsstillelse av det der? Det er den type ryggpissing jeg sikter til.

Du viser jo at du ikke kan noe om dette. Helt ok det, men du bør skjønne at folk retter på deg når du påstår noe som ikke stemmer. Ingenting å bli sur for det.

Resten av innlegget ditt er om routing / switching, der sier jeg bare "slave-router" med et stort smil om munnen og viser til linken lenger opp :-) 

PS: Ang. trådens tema så var denne død for lenge siden, men du drar den opp igjen med henvisning til "kvalme" personer du skal pisse opp etter ryggen.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...