Gå til innhold

Begynne å studere i en alder av 31

Snow_Cat

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har først nå funnet ut at jeg vil studere juss (rettsvitenskap) og da gjerne i Oslo. Jeg er 31 år gammel og har fra før 280 studiepoeng fra et annet universitet, i tillegg til at jeg er i arbeid der jeg faktisk jobber med juridiske spørsmål på daglig basis. 

Jeg har prøvd å regne meg frem til karakterpoengene mine, og jeg ender nok 7-9 poeng unna snittet for å komme inn. Jeg har også være i militæret, slik at jeg får ett poeng der også.

Så det jeg lurer på, er om jeg må ta opp fag fra videregående for å komme inn på studiet? For meg virker det unødvendig, 14 år etter at jeg startet der. Kan ikke se helt poenget med å forbedre gym og kjemi karakteren. Jeg har i tillegg tatt 5 juridiske fag fra universitetet, men er det gym som skal stå i veien?

Er det noen som vet om det er en annen vei inn? 

:)

Endret av Snow_Cat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

23/5 regelen kan nok være aktuell for deg. Les mer om den her.

Det gjelder vel bare for folk som ikke har VGS? Problemet hans er at han ikke har gode nok karakterer. Skader ikke å kontakte noen mer profesjonelle for å få et ordentlig svar på hva mulighetene dine er. 

Lenke til kommentar

Det gjelder vel bare for folk som ikke har VGS? Problemet hans er at han ikke har gode nok karakterer. Skader ikke å kontakte noen mer profesjonelle for å få et ordentlig svar på hva mulighetene dine er.

Nei, 23/5-regelen gjelder alle som har gått på VGS og bestått "grunnfagene". Også de som har gjennomført videregående.

Dersom du faller inn under 23/5-regelen (bestått VGS grunnfag, 23+ år, 5 år utdanning eller praksis) vil man regne ut karakterpoeng både med og uten 23/5-regelen, og legge til grunn den som gir best resultat for søkeren.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...