steinjarle Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 En hittil lite omtalt forskjell på de to modellene.iPhone Xs kan laste ned data dobbelt så raskt som Xr Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Javel hvordan holder seg Xs vs. Note 9 da ville kanske vaert mere intressant? Xr er faen så stygg. Så den i butikk idag. Svaere kanter..ikke pent. Xs var mye bedre, men ja, nesten 17000kr for 512gb vs. 11000kr for note 9 512gb som er bedre på nesten alt utenom SoC. Å muligens design men det kan vel diskuteres.... 1 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Proevde å spille på Xs og Xr bare for moro skyld. En merker godt av den lave opploesningen på Xr i spill. Provde ett bilspill. Veldig imponerede kvalitet på spillet med tanke på at det er en mobil det spilles på, men pixlene var tydelig å se på Xr. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Javel hvordan holder seg Xs vs. Note 9 da ville kanske vaert mere intressant? Xr er faen så stygg. Så den i butikk idag. Svaere kanter..ikke pent. Xs var mye bedre, men ja, nesten 17000kr for 512gb vs. 11000kr for note 9 512gb som er bedre på nesten alt utenom SoC. Å muligens design men det kan vel diskuteres.... Hva slags telefon er det du har da? Som ikke har æ eller ø ? 2 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 (endret) Proevde å spille på Xs og Xr bare for moro skyld. En merker godt av den lave opploesningen på Xr i spill. Provde ett bilspill. Veldig imponerede kvalitet på spillet med tanke på at det er en mobil det spilles på, men pixlene var tydelig å se på Xr.Nei pixelene er ikke så tydelige på Xr med mindre du skal ha nesa borti skjermen når du bruker mobilen, eller har lupe. Seriøst android tilhengere som klager på pixeltetthet begynner å bli rimelig oppbrukt. Fakta er at forskjellen ikke er så merkbar som man skal ha det til, sett både XR og XS ved siden av hverandre, og skal godt gjøres å se pixelforskjellen. Men de som hyler så høyt om pixeltetthet i mobiltråder mener vel også at 4K PC monitorer har altfor tydelige pixler og derfor er ubrukelig, for pixeltetthet blir vel helt ulevelig på en 27 tommer med «kun» 3840x2160 pixler. Endret 6. november 2018 av Emile the rat 3 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Proevde å spille på Xs og Xr bare for moro skyld. En merker godt av den lave opploesningen på Xr i spill. Provde ett bilspill. Veldig imponerede kvalitet på spillet med tanke på at det er en mobil det spilles på, men pixlene var tydelig å se på Xr.Nei pixelene er ikke så tydelige på Xr med mindre du skal ha nesa borti skjermen når du bruker mobilen, eller har lupe. Seriøst android tilhengere som klager på pixeltetthet begynner å bli rimelig oppbrukt. Fakta er at forskjellen ikke er så merkbar som man skal ha det til, sett både XR og XS ved siden av hverandre, og skal godt gjøres å se pixelforskjellen. Men de som hyler så høyt om pixeltetthet i mobiltråder mener vel også at 4K PC monitorer har altfor tydelige pixler og derfor er ubrukelig, for pixeltetthet blir vel helt ulevelig på en 27 tommer med «kun» 3840x2160 pixler. Vel jeg levererte bare mine intrykk. Har du provd Xr selv? Akkurat samme foelelse når jeg bytter ned fra 1440 x 2960 til 1080 x 2220 på note 8/9. Merker ikke mye generellt men akkurat i spilling er der merkbar forskjell. Hvorfor proever du ikke selv isteden for å si at jeg har feil? Synes jeg var ganske snill jeg ga jo Xs ros hvorfor blir jeg kallt android tilhenger? Er ikke saerlig fan av android jeg men velger heller en god android mobil over en overpriset god apple mobil. @Jeve Stobs Har koreansk og kinesisk på mobilen. Bruker svensk tysk og engelsk men det blir for mange språk å skifte mellom så da ble det svensk tastatur for europa. Plager det deg? 2 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 (endret) Vel jeg levererte bare mine intrykk. Har du provd Xr selv? Akkurat samme foelelse når jeg bytter ned fra 1440 x 2960 til 1080 x 2220 på note 8/9. Merker ikke mye generellt men akkurat i spilling er der merkbar forskjell. Hvorfor proever du ikke selv isteden for å si at jeg har feil? Synes jeg var ganske snill jeg ga jo Xs ros hvorfor blir jeg kallt android tilhenger? Er ikke saerlig fan av android jeg men velger heller en god android mobil over en overpriset god apple mobil. @Jeve Stobs Har koreansk og kinesisk på mobilen. Bruker svensk tysk og engelsk men det blir for mange språk å skifte mellom så da ble det svensk tastatur for europa. Plager det deg? Jeg har prøvd begge, derfor jeg mener du tar feil. For det var på langt nær så forskjell som du skal ha det til. Android har gode telefoner ja, men hardware ligger bak, også får man ofte 1-1.5 år gammalt og utdatert OS, iværtfall med Samsung. Sånn sett er ikke Apple overpriset. Men om man ikke skal ha den beste hardwaren eller ikke ser problemet med gammalt OS og utdatert brukerstøtte så forstår jeg at enkelte kan se på iPhone som overpriset. Men poenget var mer, at om du klarer å se pixelene på en iPhone Xr, så vil iværtfall pixelene bli for «synlige» på en 27 tommer monitor med «kun» 3840x2160 pixler. Endret 6. november 2018 av Emile the rat 1 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Vel jeg levererte bare mine intrykk. Har du provd Xr selv? Akkurat samme foelelse når jeg bytter ned fra 1440 x 2960 til 1080 x 2220 på note 8/9. Merker ikke mye generellt men akkurat i spilling er der merkbar forskjell. Hvorfor proever du ikke selv isteden for å si at jeg har feil? Synes jeg var ganske snill jeg ga jo Xs ros hvorfor blir jeg kallt android tilhenger? Er ikke saerlig fan av android jeg men velger heller en god android mobil over en overpriset god apple mobil. @Jeve Stobs Har koreansk og kinesisk på mobilen. Bruker svensk tysk og engelsk men det blir for mange språk å skifte mellom så da ble det svensk tastatur for europa. Plager det deg? Jeg har prøvd begge, derfor jeg mener du tar feil. For det var på langt nær så forskjell som du skal ha det til. Android har gode telefoner ja, men hardware ligger bak, også får man ofte 1-1.5 år gammalt og utdatert OS, iværtfall med Samsung. Sånn sett er ikke Apple overpriset. Men om man ikke skal ha den beste hardwaren eller ikke ser problemet med gammalt OS og utdatert brukerstøtte så forstår jeg at enkelte kan se på iPhone som overpriset. Men poenget var mer, at om du klarer å se pixelene på en iPhone Xr, så vil iværtfall pixelene bli for «synlige» på en 27 tommer monitor med «kun» 3840x2160 pixler. "En merker godt av den lave opploesningen på Xr i spill." Er det å overdrive mener du? Rette linjer blir pixlete. Er ikke fryktelig ille men jeg ser det godt uten å sitte med linse det kan jeg garantere. Xs er ikke perfekt men det er uten tvil bedre. Ikke så rart når det er 1,5 vs. 3.3 mpixel. Som sagt merker jeg forskjell på note med 2.6 vs. 4.3 mpixel i spill. Så stor at jeg spiller i full opploesning isteden for den lavere tross at det trekker mere batteri å jeg må spille i lavere kvalitet. Ikke snakk tull om utdatert hardware. Eneste som apple ligger i forkant er rask SoC, hva ellers er det dem er best på? For meg som spiller relativt lite er raskest SoC ikke så fryktelig viktig. Lenke til kommentar
abedin Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Vel jeg levererte bare mine intrykk. Har du provd Xr selv? Akkurat samme foelelse når jeg bytter ned fra 1440 x 2960 til 1080 x 2220 på note 8/9. Merker ikke mye generellt men akkurat i spilling er der merkbar forskjell. Hvorfor proever du ikke selv isteden for å si at jeg har feil? Synes jeg var ganske snill jeg ga jo Xs ros hvorfor blir jeg kallt android tilhenger? Er ikke saerlig fan av android jeg men velger heller en god android mobil over en overpriset god apple mobil. @Jeve Stobs Har koreansk og kinesisk på mobilen. Bruker svensk tysk og engelsk men det blir for mange språk å skifte mellom så da ble det svensk tastatur for europa. Plager det deg? Jeg har prøvd begge, derfor jeg mener du tar feil. For det var på langt nær så forskjell som du skal ha det til. Android har gode telefoner ja, men hardware ligger bak, også får man ofte 1-1.5 år gammalt og utdatert OS, iværtfall med Samsung. Sånn sett er ikke Apple overpriset. Men om man ikke skal ha den beste hardwaren eller ikke ser problemet med gammalt OS og utdatert brukerstøtte så forstår jeg at enkelte kan se på iPhone som overpriset. Men poenget var mer, at om du klarer å se pixelene på en iPhone Xr, så vil iværtfall pixelene bli for «synlige» på en 27 tommer monitor med «kun» 3840x2160 pixler. Hardware på Android ligger ikke bak, siden det er så mange forskjellige produsenter og forkjellig maskinvare så er det vanskelig å optimalisere software for alle de maskinvaren. Apple har jo alltid vært flinke til å bruke et lite utvalg av maskinvare som de bygger software på, dette er kjent fra macbooken deres. Ellers så synes jeg at det er synd at Apple skal spare på ting som skjerm, modem og tregere flash osv. Er helt enig med de som sier at øyet ikke merker så stor forskjell på den lave oppløsningen, men når prisen for LCD er så lite så synes jeg Apple er egoistiske og bare tenker på sin lomme og ikke kunden. Jeg merker jo at Apple etter Steve Jobs død ikke innover så mye lenger, eneste de gjør er å ta andres ideer og polere dem. Og til folk som mener at Apple er godhjertet så bør dere lese om en Apple iPhone reperatør som Apple saksøkte da de mener han ikke har rett til å installere skjermer for kunder med Apple logo da Apple har enerett.. Les mer om Henrik Huseby https://www.dn.no/teknologi/forbrukerelektronikk/apple/oslo-tingrett/iphone-reparator-henrik-huseby-37-vant-over-apple-i-retten/2-1-266688 det slik at når man betaler opptil halv månedslønn på tlf så skal man ikke kunne gjøre de man har lyst til å. Gjøre med tlf??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg