Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter på høyre side av brystet, 18 år

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en gutt på 18 år, og har noen spørsmål i forhold til brystsmerter som jeg nå opplever.

Det startet i større omfang, i går. Likevel, har jeg opplevd dette før, men da i mye mindre grad. 

Startet på ettermiddagen, på et tidspunkt jeg var ute. Fikk et hjertebank, med påfallende tungpusthet. Ble andpusten, og begynte å trekke etter pusten i "tunge drag". Sjekket av refleks også pulsen på pulsklokka, som per tidspunkt viste 120. Dette stabiliserte seg i etterkant, og ble bedre med frisk luft. Umiddelbart etter denne hendelsen, opplevde jeg et trykk på høyre side av brystet, som også til tider ble en slags smerte.

Dette har jeg også opplevd tidligere, som sagt, dog ikke like hardt. Det starter som regel med et hjertebank, hvor jeg også får en følelse av å mangle oksygen i en periode, før dette stabiliserer seg. 

I dag er dette til en viss grad bedret, men jeg merker likevel "følgende" fra i går. Jeg merker at jeg blir andpusten på et mye tidligere tidspunkt enn tidligere, gjerne av å bare bevege meg. I tillegg, føler jeg også et press på høyre side av brystet, som kan beskrives som en hånd som presser. Til tider, litt hardere, men ellers mildt. innimellom må jeg også trekke pusten dypt, som om jeg mangler oksygen. Pulsen er stabil.

Hva kan dette være? Må jeg oppsøke lege?

Anonymous poster hash: 6393e...73a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...