Gå til innhold

Microsoft-tall: Under halvparten har oppgradert pc-en til Windows 10

Anbefalte innlegg

Bruker Win 10 på flesteparten av mine PC'er og ellers Linux og Win 7 på andre men har ikke lagt merke til "GUI'er" som blir liggende over hverandre.

Ikke nødvendigvis bokstavelig talt oppå hverandre altså: Først er det det nye GUI-et, f.eks. når man trykker på tannhjulet på Start-menyen. Da får opp man det nye kontrollpanelet, her kan enkle problemer løses. Men ofte må man "grave seg" ned til det gamle kontrollpanelet for å få full kontroll. Tilsvarende for blant annet nettverksoppsett når man går via systray er hakket mer rotete.

Det som jeg der i mot har lagt merke til, det er at Win 10 ikke ser ut til å være ett operativsystem, men der i mot en serie med nye operativsystem som hele tiden blir installert på nytt.

Jeg kjøpe en ny PC i sommer, som var merket at den hadde blitt produsert for ca 2 mnd side. Da den ganske automatisk satte i gang med å oppgradere til en "ny og siste utgave av Windows 10", så forsvant det 30 Gb av HD plass, etter at en ny versjon av Windows 10 var lagt inn.

Kjøpte en sånn 2-i-1 nettbrettsak jeg, den brukte opp diskplassen på første oppgraderingsforsøket.

På en annen PC med Win10 ble også de samme oppdateringene lastet ned, igjen og igjen, når den ikke klarte å installere de.

For mindre erfarne brukere vil jeg forstå det hvis de velger å hive shiten ut vinduet.

Vi kjøpte en Surface Pro 3 med 128GB disk i 2014. Den har da kjørt perfekt i alle år uten å gå tom for plass på C: disken.

Lurer på om det kan ha noe med at den har Windows 10 Pro og ikke Home? Bare lurer...

Kanskje 128GB er årsaken. 30GB går fint til daglig surfing og office, men ikke til oppdateringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...