Formula90 Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Hei, skal begynne å flytte inn i en ny leilighet imorgen. Husleien er på 12000kr.men er det rett å betale hele husleien når jeg først får begynne å flytte inn imorgen eller er det "pirkete"?.. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Hei, skal begynne å flytte inn i en ny leilighet imorgen. Husleien er på 12000kr.men er det rett å betale hele husleien når jeg først får begynne å flytte inn imorgen eller er det "pirkete"?.. Hva står det i kontrakten din? Skal husleien betales på forskudd? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Når gjelder avtalen fra? Når du faktisk flytter inn har ingenting å si, det er når avtalen gjelder fra du skal betale.. 3 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Når han "først får begynne å flytte inn" er ev definisjonen på når leiligheten stilles til hans disposisjon. Før den tid kan vel ikke utleier kreve leie - selv om det skulle stå en annen dato i kontrakten? 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Når han "først får begynne å flytte inn" er ev definisjonen på når leiligheten stilles til hans disposisjon. Før den tid kan vel ikke utleier kreve leie - selv om det skulle stå en annen dato i kontrakten? Det spørs jo på hvorfor TS ikke får flytte inn, mulig TS har fått nøkkel og kan flytte inn når som helst, men ikke har mulighet før i morgen.. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Det er vanlig at dagene trekkes fra til den datoen du får nøkla og kan begynne å flytte inn sakene dine. Hvis det er fra den 6.11 du kan flytte inn, så skal du dele 12 000 / 30 = 400 kr per dag x 5 = 2000 kr. 10 000 kr skal betales. Det er vanlig praksis at utleiere gjør den utregningen. Hvordan det blir med jussen om du bare kan nekte å betale dem, og hvordan det blir hvis utleier tar dem fra depositum, vet jeg ikke. Om du må slåss 6 måneder i retten og kanskje tape. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 Har ikke skrevet kontrakt enda, skal gjøres idag. Tenkte jeg kunne ta det med henne da det med husleien. Men hun ville veldig gjerne at jeg overførte husleie og depositum nå med det samme. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Du skal ikke overføre depositum til henne. Det skal stå på en depositumskonto. 4 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 (endret) Du må ikke overføre depositum til utleier. Er du gal mann (eller kvinne)? De skal inn på egen sperret depositumkonto. Kostnader ved opprettelse av slike kontoer tilfaller utleier. Renter fra nevnte konto tilfaller leietager Endret 6. november 2018 av newman221 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå