Pr1ncess Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Jeg tar noen fag til generell studiekompetanse på nettet, siden jeg har 100% jobb i tillegg så kan jeg ikke gå skole. (Ja, jeg SKAL få dette til!) Har snart muntlig-praktisk eksamen i naturfag, og blir mer frustrert for hver leksjon jeg kommer til.. Bioteknologi, Genteknologi, Krysning og Arv, Genetikk og Etikk, Energi for Fremtiden, Bærekraftig Utvikling, Ernæring og helse.. Osv. Og ALT innen alt dette her. Det går langt inn med alt for mye. Nå er jeg 27, en stund siden jeg gikk skole for å si det sånn. Men hallo? Jeg er sjokkert, jeg. Ehm, til sist. Er det noen som har gått kveldsskole? Dette er mye verre enn jeg trodde. Hvor ofte var du på skolen, var det lenge om gangen? Obligatorisk? Hadde du jobb i tillegg, får man lekser? Lenke til kommentar
danielhoifodt Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Lykke til. Trodde Naturfag bare var et fag på gk. Men forandringer kan ha skjedd siden jeg gikk på skolen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 (endret) Lykke til. Trodde Naturfag bare var et fag på gk. Men forandringer kan ha skjedd siden jeg gikk på skolen. gk heter nå vg1. Kilde: https://utdanning.no/tema/foreldre/norges_utdanningssystem_-_og_na Endret 5. november 2018 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 [....] Ehm, til sist. Er det noen som har gått kveldsskole? Dette er mye verre enn jeg trodde. Hvor ofte var du på skolen, var det lenge om gangen? Obligatorisk? Hadde du jobb i tillegg, får man lekser? Underviser på en sånn kveldsskole (for privatister) i matte og naturfag.Og særlig ille er det ikke, har du blitt 27 (og ikke har bodd under en stein og/eller vært uteliggerne rødspritalkoholiker siste 10 år) er «halvparten» av naturfaget «sunn fornuft» og resten jobber vi med i timene. Mine elever har naturfag 3 timer (3x60min) en kveld i uka fra september til eksamen sånn omtrent midt i mai (varierer fra fylke til fylke), dette er for de som har 100% jobb ved siden av. (De som ikke jobber tar gjerne faget på dagtid, også 3 timer en gang i uka). Lekser gir jeg aldri, men prøver å anbefale noe som kan gjøres. Men det er individuelt og varierer fra «les kapittel 4» til «ingenting». (Uansett så er lekser frivillige). 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå