Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ubeboelig rom i borettslagsleilighet, vedvarende over fler år. Krav om erstatning?

amelbye

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har de siste 5 årene hatt et rom i leiligheten ubeboelig pga fuktproblemer. Det har vært en lang prosess der borettslaget har brukt "eksperter" som gang på gang har tatt feil av hva problemet kommer av, og det har gang på gang blitt gjort feil tiltak og jeg står nå 5 år senere fortsatt med et ubrukelig rom i leiligheten.

Ifm kjøp av leiligheten tegnet jeg eierskifte-forsikring, og jeg trodde jeg kunne få en kompensasjon gjennom der, evt at de kunne gå til sak mot selger, da de hadde løyet i egenerkleringen. Men, jeg fikk fortalt at det ikke var noe de kunne hjelpe meg med, da det er borettslagets ansvar at bygningsmassen ikke trekker vann. Jeg har siden funnet ut at selger hadde eierskifteforsikring i samme selskap. Har jeg blitt svindlet av forsikringsselskapet?

Har jeg krav på noen form for erstating fra borettslaget for at jeg har stått uten soverom i snart 6 år? Hvis det forsikringsselskapet sa stemmer - at dette er borettslagets ansvar, må vel de også utbetale enn kompensajson for at jeg har hatt en delvis ubeboelig leilighet så lenge?

En ting som provoserer meg veldig er at de fortsatt vil gjøre ett og ett tiltak, så vente et år mellom hvert tiltak, for å se om det forrige hadde en effekt, fordi det er dyrt å gjennomføre de forskjellige tingene. Men mitt tap oppi dette tror jeg ikke de tar med i regnestykket. Om de måtte betale meg dagbøter vil jeg tro at prosessen hadde gått mye fortere....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...