Gå til innhold

Nå tjener Apple enda mer når du handler av dem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung forever ✌️

Er ikke flaggskipene dems like dyre med like god margin? 

Tja, kommer an på hvordan du ser det.

Samsung Galaxy Note 9 512 GB kostet 12500 ved lansering, iPhone Xs Max 512 GB kostet 16900.

Personlig synes jeg at 16900 er et høyere tall enn 12500, men dette er jo helt subjektivt.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg byttet fra Android til iOS for mange år siden. Og har ikke sett meg tilbake. Men etter å ha tenkt litt på saken gjennom helgen så tror jeg joggu jeg bytter tilbake til Android neste gang jeg skal ha en telefon eller surfeplate.

Når Apple viser en så til de grader forakt for kundene sine at det nå snart bare blir "de rikeste av de rike" som får handlet hos de, så ser jeg ikke lenger poenget med å gi de også av mine penger.

Skulle ønske fler gjorde det samme. Altså å sluttet å handle Apple sine enheter en stund. For å vise Apple at dette er en uting. Men det er jo helt i tråd med Trump sin tankegang da. Så overraskende er det jo ikke. Han har jo en liten hånd nede i de fleste bukser "over there".

Har akkurat gjort det samme. Kjøpte iphone Xs Max på power, men byttet den inn for en Huawei Mate 20 Pro. Ikke nok med at jeg fikk penger igjen. Jeg fikk en mobil som jeg er storfornøyd med. Jeg har hatt de fleste iphoner gjennom tidene men, jeg går aldri tilbake til IOS igjen så lenge prisen er så høy.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Apple er svært grådige. De tjener mye penger, og det er ikke så rart når "billigtelefonen" deres koster mye mer enn sammenliknbare konkurrenter.

Ja det er klart iPhone SE som er fra 2016 koster 3000 kr for 32 GB laging?

Iphone X 64 gb koster minst 10 000 kr

Spørsmåler er vel heller reprasjonskostnadene, tviler på de tar 300 kr i arbeid å bytte batteri\skjerm og gir kun 1 års garanti mot fabrikkfeil. Resten må man koste på arbeid selv. Untatt delene.

Lenke til kommentar

Jeg byttet fra Android til iOS for mange år siden. Og har ikke sett meg tilbake. Men etter å ha tenkt litt på saken gjennom helgen så tror jeg joggu jeg bytter tilbake til Android neste gang jeg skal ha en telefon eller surfeplate.

Når Apple viser en så til de grader forakt for kundene sine at det nå snart bare blir "de rikeste av de rike" som får handlet hos de, så ser jeg ikke lenger poenget med å gi de også av mine penger.

Skulle ønske fler gjorde det samme. Altså å sluttet å handle Apple sine enheter en stund. For å vise Apple at dette er en uting. Men det er jo helt i tråd med Trump sin tankegang da. Så overraskende er det jo ikke. Han har jo en liten hånd nede i de fleste bukser "over there".

Byttet fra iOS til Android og har aldri sett meg tilbake. Mer for pengene og man kan også lett spare endel penger. Og iOS begynner å bli ekstremt kjedelig. Lite valgmuligheter og basicly samme design etter mange år.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2014: $42.1 billion
  • 2015: $51.5 billion
  • 2016: $46.9 billion
  • 2017: $52.6 billion
  • 2018: $60+ billion
Wall Street analysts forecast that Apple will report [/size]$61.5 billion revenue, above the midpoint of its guidance, and [/size]earnings per share of $2.78, according to 32 estimates averaged by [/size]Yahoo Finance

Ikke veldig skuffende tall, ei heller ikke veldig flatt som Tek skriver, men blir dumt å lage artikkel om dette noen dager før vi kan kjøpe XR.[/size]

Jo, de sa selv rett ut at det var skuffende utsikter for neste kvartal, så du tar beviselig feil. Dessuten snakker du om feil kvartal. Det er snakk om første kvartal hvor Apple anslo en lavere forventning enn snittet av analytikere hadde anslått:

But Apple shares fell 6.5% to $207.81 in the extended trading session, reflecting investor disappointment over the company’s first-quarter outlook.

Apple projects sales for the all-important holiday quarter of $89 billion to $93 billion, whereas analysts had been calling for revenue of $92.9 billion.

“With revenue at $88.3 billion and 38.4% gross margin in Q1 2018, the company would grow Q1 2019 revenue by only 3%,” Seeking Alpha noted, adding that the “slowing growth is worrying as it could translate into a new growth paradigm.”

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple blir for meg et for lukket, dyrt, kontrollerende og dikterende økosystem. Du må gjøre ting slik som Apple har definert, ellers må du jailbreake og modifisere. Android gir deg mer frihet uten at du trenger "jailbreak" som i praksis er rooting på Android.

Jeg skyr Apple-produkter fordi dem gir blanke i kundene sine og opererer mer og mer som en utnyttende sekt som benekter det de holder på med.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skyr Apple-produkter fordi dem gir blanke i kundene sine og opererer mer og mer som en utnyttende sekt som benekter det de holder på med.

Men å selge sjela di til Google godtar du. Apple er den eneste av de store som i det hele tatt bryr seg om personvern. Mens for Google skal det tjenes penger på å selge informasjon om deg. Google driter en lang i kundene sine og behandler de som produkter. Det nekter jeg å være en del av.

Apple blir for meg et for lukket, dyrt, kontrollerende og dikterende økosystem. Du må gjøre ting slik som Apple har definert, ellers må du jailbreake og modifisere. Android gir deg mer frihet uten at du trenger "jailbreak" som i praksis er rooting på Android.

Ja, det kan være fryktelig irriterende til tider. Noe annet som irriterer meg er jo at Google har gjort Android mer lukket og dikterende med tiden. Heldigvis har Apple gått motsatt vei og har mer en trend mot å åpne for mer og mer egne modifiseringer. Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja apple vil ikke man skal bruke 30 watt lader på iphone så det vil jeg si er lukket.

Er det bedre å bruke 5 watt lader istedenfor? Typisk mobilprodusentene ta dyrt utgift for ting som koster minimalt.

At de gjør det til mobiler til 4000 kr er jo forståelig men når mobiler koster mere en gaming pc så burde man få med toppladere og batteri inkludert.

Så er det dumt å ha esim når det er uklart med bankid og pinkode om et blir versjon 2 det blir lagt til.

Så der er en grunn for å vente å sjekke med levrandørene om de vil legge til esim støtte.

Endret av LMH1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men å selge sjela di til Google godtar du. Apple er den eneste av de store som i det hele tatt bryr seg om personvern. Mens for Google skal det tjenes penger på å selge informasjon om deg. Google driter en lang i kundene sine og behandler de som produkter. Det nekter jeg å være en del av.

Tro meg, jeg glorifiserer ikke Google som har passert creepy med god margin for lenge siden. Hvis du søker på vidor og Google på forumet ser du hva jeg har skrevet før.

Enig i at Apple på overflaten virker å ha bedre personvern, men Android håndsett tilbyr også kryptering som man kan aktivere. Begge plattformene har plenty med personlig info liggende som lekfolk ikke ser med mindre en engasjerer seg til å grave dypt.

Det begrenser seg uansett hvor godt du er beskyttet da det finnes software som greit perforerer personvern på mobilenheter. Når det er sagt har Google større incentiv til datainnsamling enn Apple har, så har ikke noe problem med å se poenget ditt.

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere kommentert på at Apple priser seg ut av markedet, men akkurat for iPhone Xr så ser det ut som en av de beste Apple dealene du har hatt på mange år. Tar da som en selvfølge at de beholder den gode byggkvaliteten og iOS oppdateringer i mange år etter lansering.

Eneste med iPhone Xr et at den er litt traust. Har middels skjerm, middels kamera osv. Osv.

Resten av produktlinja er i dag tragisk overpriset. Vil gjerne ha meg en iPad, men iPad Pro er sinnsykt dyr og vanlig iPad har ingen forbedringer fra dem jeg har i dag, foruten ytelse. Virker som det er sånn med nye Macbook Air også, samme ytelse som før i litt mer kompakt innpakning og langt høyere pris. Hvorfor bruke 14 løk på å oppgradere til noe med samme ytelse? Mac mini var et artig innslag for en liten datamaskin til liten pris. I dag koster den som en vanlig desktop. Menn er sexy så for kontorbruk et den vel helt ok. Macbook pro er jo 20.000 for enkleste utgave, og da kan du glemme gaming eller avansert grafisk bruk eller gaming.

Apple watch er kul, men også denne et blitt sinnsykt dyr, så får du ikke den råeste utgaven til Norge. Homepod er støtter ikke norsk og koster 3-6 ganger så mye som googles alternativ, som støtter norsk...

Pointet mitt er at jeg ser ingen produkter som de kan selge i bøtter og spann av lengre. Ingen produkter et i en prisklasse som passer til julegave (kun airpods eller kanskje Apple watch). Jeg har alltid brukt mye penger på elektronikk og er villig til å betale ekstra for kvalitet, men et svært lite i Apple leiren om dagen som frister og kan forsvare "Apple skatten"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ganske enig, fikk veldig lyst på iphone, mac mini eller ipad.

Problemer prisene er høye og jeg tror ikke det er særlig invistering verfall ikke nå.

Så blir til jeg venter i sjekke ipad om den også økes i pris eller ikke.

Apple har jo ikke lovet 5 år gratis oppdateringer heller, så tror det ikke før jeg ser det.

Men man kan jo trøste med at prisene ikke kan økes mere, ellers merker nok apple nedgang i kjøp.

Er jo lattelig med apple folk drar til kina\usa fordi det er halv pris nesten der.

Jeg har tidligere kommentert på at Apple priser seg ut av markedet, men akkurat for iPhone Xr så ser det ut som en av de beste Apple dealene du har hatt på mange år. Tar da som en selvfølge at de beholder den gode byggkvaliteten og iOS oppdateringer i mange år etter lansering.
Eneste med iPhone Xr et at den er litt traust. Har middels skjerm, middels kamera osv. Osv.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg er i samme båt som deg. Problemet er dog at jeg ikke finner et godt "iPhone Xs" alternativ. Såvidt jeg har sett er alle android telefonene nokså store om man vil ha "det nyeste", skulle gjerne hatt en som matched IPX på størrelse (og uten edge-skjerm). 

Tar gjerne imot forslag! :-) 

Lenke til kommentar

Apple er i en post-Jobs æra og har mistet en god del av visjonen. Spent på hvor lenge de holder det flytende. Sist Jobs forlot Apple gikk det ikke særlig bra. Apple har litt mer å flyte på nå, men de burde være svært forsiktig med strategien videre. De har allerede ertet på seg en god del lojale langtids-kunder ved å innovere i feil retning som gjør kundene oppgitte og frastøter seg nye kunder med dårlig PR p.g.a media. Dette vises også i salgstallene.

Edit: Snublet over en video med Jobs hvor han tar opp akkurat det som er i ferd med å skje i Apple.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Fint hvis du kan presisere hva du er misfornøyd med enn at fokuset ditt skal være å nå ut til folk med din rene misnøye.

Er du misfornøyd med produktet i sin helhet så er det bare å bytte vekk. Har du problemer med telefonen i seg selv så er det forhandler og serviceverksted som skal hjelpe deg. Det er ofte den flaskehalsen i dagens samfunn som skaper misnøye mellom produsent og kunder.

Apple lager vel generelt sett bra software opplevelse som igjen er godt skrudd sammen da de bruker samme hardware og få sku. Android leieren derimot er fult av forskjellige produsenter og hardware, og dette gjør det umulig for produsentene å gi deg like polert opplevelse som du får på Apple produkter.

Det Android derimot gir deg er frihet, frihet til å overføre filer, rote systemet, legge inn custom rom osv. Dette er alt for meg og Apple kommer aldri til å gi meg den muligheten derfor passer ikke iphone meg!.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Apple lager vel generelt sett bra software opplevelse som igjen er godt skrudd sammen da de bruker samme hardware og få sku. Android leieren derimot er fult av forskjellige produsenter og hardware, og dette gjør det umulig for produsentene å gi deg like polert opplevelse som du får på Apple produkter.

Det Android derimot gir deg er frihet, frihet til å overføre filer, rote systemet, legge inn custom rom osv. Dette er alt for meg og Apple kommer aldri til å gi meg den muligheten derfor passer ikke iphone meg!.

Får man tilgang til bankid, vipps etc om man rooter i dag? Det påvirker heller ikke evt. reklamasjonssak? Jeg må spør da det er noen år siden jeg har vært borti dette. 

Lenke til kommentar

Får man tilgang til bankid, vipps etc om man rooter i dag? Det påvirker heller ikke evt. reklamasjonssak? Jeg må spør da det er noen år siden jeg har vært borti dette. 

Fikk ikke tilgang på Vipps eller Bank ID når jeg la inn Custom Rom Pixel Experience. Men google trodde jeg hadde Pixel telefon og fikk gratis lagring av bilder i fullsize.

Lenke til kommentar

Jeg er i samme båt som deg. Problemet er dog at jeg ikke finner et godt "iPhone Xs" alternativ. Såvidt jeg har sett er alle android telefonene nokså store om man vil ha "det nyeste", skulle gjerne hatt en som matched IPX på størrelse (og uten edge-skjerm). 

Tar gjerne imot forslag! :-) 

Oneplus 6/ Oneplus 6T? Nokia 7.1 (lav pris)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...