Gå til innhold

bredbånds router/firewall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg TROR at du må gi tilgang til en port...vanligvis port 21 eller 23. Hvis du er på en router er disse vanligvis åpne. Hvis du er på et stort nett i bedrift kan det være at dette er stengt. og da får du ikke tilgang , om ikke administrator åpner for deg. Jeg har det slik på jobben. Hjemme har jeg åpnet disse portene for tilgang. Har Draytek Vigor 2200E router og der er tilgangen på http: adresse...

Roger

[email protected]

Lenke til kommentar

Ikke bland inn port 23 her, det er telnet.

Kan være du må bruke port 23 for administrasjon men du skal ikke åpne den på ruter/branmur. Dette kommer ann på hvilken ruter du har.

ftp portne er 20 og 21, Kommer an på om er er aktiv eller passiv. (21 vanligst)

****Hvis du er bak brannmur*****

Det du må gjøre i brannmuren er å tillate trafikk på port 21 fra internett (*) til en intern statisk ip hvor du du har ftp serveren. Det sier seg selv at du også må tilate trafikk ut (det er gjerne satt som standard)

*****NAT**********

Deretter må du sette opp en statisk rute som sier at port 21 skal rutes til den statiske ipen din.

Hvordan du gjør disse innslillingen vil jo selvfølgelig avhenge av hvilken ruter/brannmur du har, men dette prinsippene...

ip'en til ruteren din finner du ved å skrive ipconfig (win xp) i dos promt og se hva gateway adressen er.

Men dette hos en bedrift tenker jeg meg at du for det første ikke får lov å gjøre noe med ruter/brannmur eller ha en ftp server...

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...