O.Olsen Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) Hei, Kånemor var ute å kjørte vår Ford S-max 2008 mod, da hun merket svilukt! Da jeg kom hjem fra jobb registrerte jeg at det luktet brent elektronikk, og fant ut at vindusheisen på høyre side fremme ikke virket lenger! Da jeg hadde demontert dørpanelet fant jeg en del av elektromotoren i bunn av døren og resten var der det skulle (se bile). Men nå når jeg har fått montert en ny vindusheismotor så virker heller ikke denne, det er ingen bevegelse, montert eller løs! Dette vet jeg: - bryter på passasjersiden har strøm - Kontakt til elektromotoren har strøm - Sikringen er intakt - Bryter på førerside virker heller ikke. Har ikke målt annet enn at jeg fant 12v mellom ledning nr. 1 og 2 som er på kontakten, hva som skjer med de resterende 4 ledningene bår jeg opererer bryteren vet jeg ikke, da jeg ikke har inngående peiling på bilelektronikk! Noen som har en formening om hva problemet kan være? Forslag tas imot med åpne armer ? Endret 4. november 2018 av O.Olsen Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) kan den ha blitt brent fordi selve mekanismen sitter fast? og derfor går ikke vinduet opp og ned nå når du prøver med ny motor? Endret 4. november 2018 av Smultring77 Lenke til kommentar
O.Olsen Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 Den tanken har slått meg, men jeg har prøvd å kjøre vindusheismotoren uten at den er montert på vindusheisen, bare strøm og signalkabler montert. Den fungerte ikke da heller ? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 huff ... kanskje du skulle gidde å koble motoren til en av de andre dørene, om så bare kablingen? for å utelukke DOA ? Ellers ville jeg letet videre fra ledningene og innover mot sikringsboks og oppover mot bryter på døren. Lukter det noe svidd i bryteren også kanskje? . Den smeltingen så voldsom ut. Lenke til kommentar
O.Olsen Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 Ja, det hadde gjerne vært en tanke å prøvd den på en av dørene bak å sett om den virker der før jeg roter så alt for mye med kablingen! Alt ser og lukter helt fint ut, med unntak av motoren da ? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 skal ikke banne på det, men mulig bryteren i førerdøren går via bryter i passasjerdøren. derfor ingen av de virker om det er noe galt med bryteren på høyre side. En helt annen ting mens du har av trekket på h side. Sjekk kabelmørja som går igjennom døren. Om du har fått kabelbrudd akkurat i dørknekken. Enda en ting. Nå husker ikke jeg hvor din bil har modulen til dette. Kan det stemme at det er komfortmodulen som styrer dette? kan være den har tatt kveld ... Lenke til kommentar
O.Olsen Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 Ja, det er mange muligheter! Det kan sises at høytaler, speil og alt annet i døren fungerer som det skal! Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) du får sikkert bedre svar ethvert, men da ville jeg startet med å prøve motoren på et vindu med knapp som du vet virker Virker motor da, så ville jeg prøvd ny bryter på h døren som ikke virker nå. Evt ta med en bryter fra den døren du prøver motor på, for å se om det funker med annen bryter også. Skulle motoren funke på en annen dør, men ikke funke på høyre dør foran med bryter fra annen dør, ja da bør det være et kabelbrudd et sted. ( du skriver at bryter førerdør funker heller ikke. Da regner jeg med at den funker på alle andre vindu enn høyre foran? eller virker ikke den på noen av vinduene? ) Endret 4. november 2018 av Smultring77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå