Eirik Helland Urke / TU Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Ny forskning utfordrer intimgrensene.Det smarte toalettet kan følge med på helsen til brukeren og ringe legen ved behov Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Redd at det blir slått endel falske alarmer hver søndag. 5 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Genialt! Dette kan jo lett utvides til å sjekke for ulovlige substanser og sende politiet på døra. 3 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Såvidt meg bekjent fantes slikt i Japan for 1-2 årtier - kanskje ikke helt så smart som idag med integrert Bluetooth e.l. Lenke til kommentar
CXSUB4BA Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Personvernet er sikkert viktig her.... Så ikke egne lidelser loggføres i den digitale journalen til kona, eller naboen... Toaletten må ha en eller annen form for persongjenkjenning før man leverer analysemateriale.. Det vil ta for lang tid å logge seg inn på toaletten med Bank ID hvis man befinner seg i en desperat situasjon der ting må skje fort. Ansiktsgjenkjenning blir litt uhygienisk hvis det innebærer å legge haka på ringen mens toaletten forsøker å gjenkjenne ansiktet til en stakkar som skulle vært på toaletten for 10 minutt siden...........Iris-ident er dødfødt da man Ikke alltid greier å åpne øynene under morratømminga.....osv Har ikke detaljkunnskap om anatomi, men vil anta at ethvert anus er unikt.....Så da er saken grei...toaletten utstyres med anus-gjenkjenning.... Sitt rolig og oppfør deg normalt mens du laserscannes....Og når så en behagelig kvinnestemme sier....Velkommen.....xxxx.... relax and enjoy 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Dette blir garantert en gratistjeneste som kan fôre forsikringsselskapet ditt med data om spor av rusmidler, tidspunkter, varsle skattemyndighetene om hvor mye du har brukt på kokain i det siste og se det i sammenheng med ligningen for å se om du har ulovlige inntekter osv. Blir man gravid på et tidspunkt mannen har vært på reise så vil sikkert mannen få reklame for skilsmisseadvokater osv. Alt sammen oppsummert i en lang brukeravtale og et enkelt "ok - har lest og forstått" som man selvsagt har signert på - fordi man ønsker kul automatisk åpning dolokket når man nærmer seg med telefonen. 99,9% hadde frivillig bundet seg til avtalen om så de streamet doaktivitetene på youtube. Folk driter bokstavelig talt i personvern bare de lokkes med litt gadget-bling. 5 Lenke til kommentar
missi Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Så lenge jeg har full kontroll på datastrømmer (kun sendes til norske helsetjenester og dataene skal kun lagres i Norge), så virker dette genialt. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 "endelig" noe banebrytende på denne fronten igjen. Begynner å bli en stund siden dorullholder med FM-radio 3 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Snakk om drittjobb hver gang dette toalettet skal vedlikeholdes/oppdateres/feilsøkes. 1 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Snakk om drittjobb hver gang dette toalettet skal vedlikeholdes/oppdateres/feilsøkes. Får spyle ned først da vet du.... Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Får spyle ned først da vet du.... Aaaah, det hadde jeg helt glemt. Fra spøk til alvor: Jeg tenkte egentlig mer på alle krinker og kroker man ikke kommer til med (såpe)vann. Så når Ola/Kari Nordmann kommer loffende med dassen til Elkjøp kan du banne på at det helt sikkert sitter igjen litt, tross vask. Derav drittjobb .. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 gratis fra Microsoft for de som vil "dypdykke" i tema https://www.microsoft.com/en-us/p/urine-poop-analyzer-u-p-analyzer/9nblggh1xxg8?activetab=pivot:overviewtab Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Jeg klarer ikke å pisse hvis noen ser på - tror sperra slår hardere inn dersom jeg vet at noe eller noen skal analysere i detalj det som kommer ut av meg. Tror ikke denne dassen er noe for meg.. Lenke til kommentar
mosedotten Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 (endret) Vurderer å investere i en slik toalett og starte legekontor/restaurant på si'... Alt jeg trenger er et venterom, ei dame i luka med betalingsterminal, kjøkkenbenk, ovn og kjøleskap, og en nykalibrert oppgradert smart-toalett som stiller bortimot alle diagnoser basert på analyse av droppings. Dama i luka preparerer pasientene på venterommet med nystekte burgere og liters glass med cola med is. Når de begynner å sitte urolig kalles de inn til Dr. Do hvorpå de sendes inn til prøvetakingsrommet. Etter at toaletten har foretatt anal-lyse tilføres nok en sykdom Dr. Do's journal....som tilegnes rett pasient ....med instruksjoner om hva som skjer videre.....Egenandel.....1500.-.. Bon-apetit. Endret 6. november 2018 av mosedotten Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Ikke for å være paranoid, men selv om jeg ser nytten i mange av dagens nyvinninger. Så ser jeg ikke behovet for at alt trenger å være oppkoblet trådløst til diverse ting. Badevekter og andre helsesensorer er fint, men jeg trenger bare få beskjed på et display der og da om tilstanden. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 Trenger kanskje ikke være tilknytta cloud og forsikringsselskap, men selve... hardwaren... er jeg ganske positiv til. Ganske smart dersom man får rabdomyolyse-varsel ved behov. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå