LMH1 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) Hei, kan noen si basert på disse tallene: Om det er godt nok bevis mot telelevrandøren at mobilen ikke er noe feil med? Med tanke på dekning\antenne? For jeg får dårlig 4g hastighet mellom 5-15 mbit fortiden mistenker mobilen kan være årsaken, så lurer på den appen er til å stole på eller ikke? Eller forslag hvordan man feilsøker her. For Wifi Analyzer er vel for android for å teste trådløs. Så hvis man da får sirrup nett må det være telelevrandøren? Eller software feil på telefonen f.eks andre ting som belaster 4g eller at software gjør 4g dårlig? Endret 4. november 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Spørs hva du vil vite da. Bra signal på LTE 2100 MHz. Sannsynligvis raskere enn wifi du henger på. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 Slik er det ikke praksis får kun 45 i ping på 4g og maks 15 mbit ned og 3 mbit opp. På trådløs får jeg 50 mbit ned og 10 mbit opp selv dårlig dekning. Så hvordan vil dere feilsøke videre for å finne ut om 4g senderen eller mobilen er problemet? Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Er sikkert ikke allverden med kapasitet på 2100 MHz om det er delt med 3G i samme område? sjekk finnsenderen? 4G+ mobil? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 (endret) Vet ikke hva kapasiteten er, men vet jeg har fått 50\50 mbit før på 4g noe mindre ping. Så usikkert om mobilen eller kapasitetetproblemer? 4G Frekvensbånd 800 MHz 1 800 MHz 2 100 MHz 2 600 MHz Skal støttes her jeg bor, men får ikke opp hvor mye kapasitet man har. Verken telia eller chilimobil sier de stuper hastigheten. Så de mener det ikke er tilfelle med mindre man overbelastet nettet. Det dukker opp 4g og 4g+ men 4g+ har aldri vært helt stabil. Så 4g er vel mere riktig. Så har du forslag hvordan man feilsøker antennen i mobilen og 4g delen? Eller tror du det enten må være software feil eller kapasitetproblemer, er ikke mulig å få god signalstyrke og samtig dårlig hastighet\ping? Endret 4. november 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Sikkert bare tungt belastet mobilnett helt grei kalkulator: https://www.cellmapper.net/4G-speed 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Du kan ikke bruke den appen til å forutse verken Ping eller hastighet. Da må du bruke Ookla speedtest. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 Ja men hvordan måler teknikkerne på verksted etter å ha byttet antenne og sjekke at mobilen gir god nok styke også stabilitet? Finnes det ikke apper, så da må de måle med spessielt utstyr? http://www.livingston.co.uk/5649/4g-testing/ For å kunne finne ut om dekningen eller mobilen er årsaken til dårlig hastighet? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Lab-målinger viser bare hvordan telefonen fungerer i lab. Ping og hastigheter du måler avhenger av: Avstand til sender Antall samtidige brukere Hvilke, og hvor mange, frekvenser basen har til rådighet 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 Men det er jo ikke svar på spørsmålet, mobillevrandørene skylder på produsentene ikke gir god nok hastighet. Mobilprodusentene gir skylden til 4g levrandørene, er vanskelig for kundene å finne ut om mobilen er dårlig\software feil, så dere har ingen andre fremgangsmåter så man slipper å sende mobilen på verksted for test for 4g hastighet? Kunne jo byttet mobil men er usikker på det vil hjelpe. Særlig bruk av flere channel på 4g for å øke hastighet er vel vanskelig å finne apper som sjekker det faktisk virker? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Prøv heller å låne telefonen til noen kamerater og se hva slags hastigheter det gir deg. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 Jeg får 18 i ping på en annen xiomi mi 5 mobil og 45 mbit ned og 34 mbit opp. Så hva hjelper det å konkludere enten var nettet overbelastet før eller er mi mix noe feil på. Blir jo som telia og telenor kundeservice dette på samme nivå. Ingen som har teknisk peiling hvordan man feilsøker? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Network Cell Info viser ikke senterfrekvens, ser jeg. Har du en gammel telefon? Hvilken versjon har du av Android? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 (endret) Android 8, mi mix. Så lurer på om det kan være tilfelle MIUI 10.0.1.0 stable? Den andre har kun android 6 MIUI 7 For lurt lenge på siden eldre mobiler er unlocket av en grunn. For merker gamle android er veldig treg i oppstart. Endret 4. november 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Hvilke frekvenser støtter telefonen din/er tilgjengelig fra sender? Er du i en by eller på landet? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 https://www.frequencycheck.com/models/OyEjb/xiaomi-mi-mix-dual-sim-td-lte-cn-128gb-2016080 er vel litt ute på landet noen km unna by, men spiller vel liten rolle. Får jo ikke noen forslag eller råd annet en å sende mobilen på verksted, usikkert om de bare vil ta penger for ingenting. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Og så var det nærmeste sender. Sjekk finnsenderen. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Telefonen din har ikke støtte for 4G800. Hvis du bor et stykke fra senderen fungerer ikke de høye frekvensene optimalt. Problem solved. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. november 2018 Forfatter Del Skrevet 5. november 2018 Nei problemet er ikke løst, tydligvis får jeg ikke mere hjelp, forklar da hvorfor mi 5 gir bedre hastighet en mi mix? Må vel være software feil eller noe annet? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Da prøver vi på nytt: Hvilke frekvensbånd støttes av de to telefonene? Hvilke frekvensbånd har senderen som er nærmest deg? Hvor langt unna senderen befiner du deg? Når du har svart på alle tre, skal jeg se hva jeg kommer opp med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå