TorsteinHiA Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Hei. Lyktene på bilen min har falmet og eg ikke klar plast lenger. Jeg har tenkt å bruke denne videoen fra ChrisFix som fremgangsmåte: Jeg har søkt etter en klarlakk, men er usikker om jeg har funnet rett type. Jeg vil ikke bruke mye penger på dette. Jeg har sett på disse: https://www.biltema.no/bilpleie/bilmaling-og-lakk/utbedringslakk/klarlakk-for-biltema-utbedringslakk-2000023759 https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/maling-og-fugemasse/spraymaling/klarlakk/klarlakk-623036/ Vil en av disse fungere eller vet dere om en annen billig klarlakk som er bedre? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Du må bruke 2-komponent lakk beregnet til formålet. Spraymax selges hos flere bilrekvisitasjapper, de har et sett med 2 små sprayflasker nok til ett sett frontlykter. Koster dessverre 450,- men det er det billigste jeg har funnet som faktisk er ment brukt til formålet.Dog, om ikke lyktene dine er voldsomt slitt, så kan du komme langt med et reparasjonssett hvor du sliper ned den lakken som er på lyktene i dag, og behandler lyktene med det som følger med i settet, eventuelt påfører en sealer/voks som har godt med UV-beskyttelse i seg. Turtle Wax har et sett som funker greit, det samme har Biltema. Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 5. november 2018 Forfatter Del Skrevet 5. november 2018 Du må bruke 2-komponent lakk beregnet til formålet. Spraymax selges hos flere bilrekvisitasjapper, de har et sett med 2 små sprayflasker nok til ett sett frontlykter. Koster dessverre 450,- men det er det billigste jeg har funnet som faktisk er ment brukt til formålet. Dog, om ikke lyktene dine er voldsomt slitt, så kan du komme langt med et reparasjonssett hvor du sliper ned den lakken som er på lyktene i dag, og behandler lyktene med det som følger med i settet, eventuelt påfører en sealer/voks som har godt med UV-beskyttelse i seg. Turtle Wax har et sett som funker greit, det samme har Biltema. Lyktene er ikke altfor gale så jeg får prøve ett reperasjonskitt og ser hvordan den holder. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå