Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Start problem -Golf 2,0 TDi 2009 mod.

Yvonne E

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med dette tekniske problemet!? Det har dukket opp et problem jeg ikke skjønner meg på, når jeg skrur på tegningen for å gløde, så skjer det innimellom at ESP lyset ikke skrur seg av da den er ferdig å gløde , da vil heller ikke bilen starte! Jeg må innimellom vri på tenningen 3-4 ganger før dette lyset slukkes, da starter bilen som vanlig! Bilen har vært på diagnose, de fant ingen feil!! Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvor du har tatt diagnose eller hvilken utstyr dem har brukt?. 

Men sånt skal komme opp når du tar diagnose.

Men lenge siden du har byttet glødere. Du har nok  en eller flerre som sikkert er defekte  av glødere.

Kjøp nye og bytt alle. 

Og luftfilteret er heller ikke inngrodd og gammelt?

Er det noen lys på etter du har startet bilen. Er det noe ulyd når du kjører eks rumling?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tips? Hadde bilen på Berge og Co, som er vw verksted, de skulle jo ha rett utstyr går jeg utifra, men man vet jo aldri!

Det er kun det lyset som er plagen, det er ingen lamper som lyser ellers, heller ingen ulyder! Bilen er kjørt lite, kun 32 000, men klart den har jo alderen så ting må jo skiftes? Skal kjøpe nye glødere som du sa, er det mulig å skifte selv? Eller må jeg på verksted? Ang filteret så skal alle filterene være skiftet etter servicene som er tatt etter boka

Lenke til kommentar

Er jo merkelig at dem ikke fant ut noe der under feilsøkingen. Men burde ligge noe inne på motoren en plass eller på ECU.

Dem kan fint bytte selv ca tid 15 min. Bare husk å kjør motoren varm før du begynner å bytte viktig.

Du bytter bare en om gangen, ikke dra opp alle hetene samtidig kun en om gangen.

Ikke skru så hardt igjen at dem knekker, Bare lett igjen så du kjenner at dem sitter.

Nye finner du her https://www.ebay.de/itm/4-Stuck-YOU-S-Original-Gluhkerze-fur-VW-GOLF-V-1K1-Variant-1K5-1-9-2-0-T-SDI/222614239790?hash=item33d4d7ba2e:g:8iYAAOSwcFVapDur:rk:1:pf:0

https://www.ebay.de/sch/items/?_nkw=Golf/Variant/4Motion++gl%F8deplugg+N++10591603&_sacat=131090&_ex_kw=&_mPrRngCbx=1&_udlo=&_udhi=&_sop=12

Endret av accer
Lenke til kommentar

Har egentlig mine tvil om at det er gløderne også, siden bilen ellers starter uten noen problem, er bare når dette lyset ikke slukker! Er redd det er noe teknisk?! Mener å ha lest at jeg kan ta av batteriet i ca 30 min, nullstiller den seg?!? Vet du noe om det?

Lenke til kommentar

Da må den stå i 45 minutter Men hjelper sikkert ikke mye men kan prøves.

Du vil bare nullstille den der å da. Men om så fort du starter så vil det komme tilbake. 

Jeg trur nok du har feilmeldinger som er lagret inne og dem blir ikke borte om du kobler ut batteriet, så mulig dem har oversett noe under diagnosen.

Men om starteren din ikke henger på når du vrir om nøkkel så kommer også samme symptomer som du nå beskriver.

Da den går får tregt rundt. Og bilen blir da tung å starte. Sjekk gjordingen ofte mye møkk og den får ikke nok gjording. Eller så er den defekt og må byttes. Dette er ikke unormalt på disse bilene ofte da må den måles omdreiningen på de

At esp lyser og bilen er tungstartet så henger dette ofte sammen med glødeplugger.

Glødeplugger skal også komme opp ved diagnose om en eller flere er dårlig.

Eller så har du et dårlig kontakt på esp. Ofte da strømfeil eller at den ikke har nok kontakt med hjullageret.

Endret av accer
Lenke til kommentar

Ok, da skal jeg ringe verkstedet igjen og be de sjekke de tingene du har tipset om?Bilen starter med engang dette lyset er borte, ikke tungstartet i det hele tatt!! Hvis jeg prøver å starte når lyset lyser så piper det og den tenner ikke i det hele tatt! Tusen takk for hjelpa ?

Endret av Yvonne E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...