Gå til innhold

Kavanaugh-anklager innrømmer at hun aldri har møtt ham

blinc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor tenker du at vedkommende bør straffes? Og hvorfor akkurat 15 år?

Viktig note: ikke det at jeg nødvendigvis er uenig, bare stiller spørsmål :)

Endret av Liberale Chris
Lenke til kommentar

Om ikke annet er det en god påminnelse om at en ikke uten videre må "tro på kvinnen" i alle slike tilfeller, og at anklager ikke bør være tilstrekkelig til å ødelegge noens karriære. 

Jeg tenker også at dette er en grei sak å ha i bakhodet for de som gjorde et stort nummer ut av at Kavanaugh virket følelsesmessig engasjert under denne saken. Noen prøver faktisk å ødelegge livet hans gjennom egne løgner, og det er ikke så rart om noen reagerer sterkt om en blir konfrontert med slikt, og i tillegg opplever den "kritiske pressen" som ikke så veldig kritisk når anklagene rammer rett person. 

• Liker 6
Lenke til kommentar

Tittelen er villedende. 

Dette handler ikke om Christine Blasey Ford, som har vært den viktigste "anklageren" og som avga vitnemål i forbindelse med saken.

Kvinnen det er snakk om i artikkelen i OPen, Judy Munro-Leighton, har visst løyet om å være kvinnen fra en annen, mindre kjent, anonym anklage mot Kavanaugh. Altså, man vet ikke hvem som kom med den anonyme anklagen, men det var ikke Judy Munro-Leighton.

Verd å nevne, men ikke noen stor sak.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Da var det jo jævlig dumt av Kavanaugh å oppføre seg som en tulling under høringen, og ikke minst lyve gjentatte ganger under ed. Om han har voldtatt noen ikke er egentlig irrelevant, for uansett så har han oppført seg som en idiot og løyet under ed under høringen. Og det i seg selv gjør ham uegnet som høyesterettsdommer.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor tenker du at vedkommende bør straffes? Og hvorfor akkurat 15 år?

Viktig note: ikke det at jeg nødvendigvis er uenig, bare stiller spørsmål :)

Kan ikke svare for OP, bare for meg selv. Men dette bør vel kunne dømmes som terrorisme? 

the unlawful use of violence and intimidation, especially against civilians, in the pursuit of political aims.

Det er jo altså en ganske alvorlig kriminell handling, så 15 år er vel ikke en helt utenkelig for slike kriminelle handlinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Da var det jo jævlig dumt av Kavanaugh å oppføre seg som en tulling under høringen, og ikke minst lyve gjentatte ganger under ed. Om han har voldtatt noen ikke er egentlig irrelevant, for uansett så har han oppført seg som en idiot og løyet under ed under høringen. Og det i seg selv gjør ham uegnet som høyesterettsdommer.

Det er bare å legge frem dokumentasjon for påstandene dine! Hvor mange ganger har han løyet? Eksakt hva har han løyet om? :) 

Lenke til kommentar

Det har jeg jo nettopp forklart. For eksempel ord og uttrykk han løy om definisjonen på, som sexstillingen "devil's triangle" som han løy og sa var en drikkelek.

Eller Memogate:

https://www.thedailybeast.com/sen-patrick-leahy-sets-memogate-trap-for-supreme-court-nominee-brett-kavanaugh

Kilde på at han har løyet om ord og uttrykk? Jeg ser du legger ved en kilde der noen hevder han har løyet, men påstanden din var tross alt at han løy flere ganger under ed, og det hadde derfor vært interessant å se bevisene på dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva trenger du kilde på? At han sa at "devil's triangle" var en drikkelek? Har du fulgt med på denne saken i det hele tatt?

At han sa dette og at det er bevist at det er en løgn ja. Jeg har hørt det påstått at han har løyet, men jeg har til gode å se det dokumentert, så det ville vært nyttig å se om de som hevder dette faktiske har sitt på det rene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kødder du nå?

Har du virkelig ikke fulgt med i det hele tatt?

Her er Kavanaughs forklaring på "devil's triangle":

Han løy altså:

https://www.vice.com/en_us/article/598kdx/brett-kavanaugh-college-roommate-devils-triangle-threesome-interview-vgtrn

Akkurat som han løy om Memogate og en haug med andre ting.

Igjen har jeg vanskelig for å forstå skråsikkerheten din om alt du har å konkludere ut fra er at noen har påstått at han løy. Angivelig har klassekamerater gått ut og støttet forklaringen, og vedkommende som artikkelen din peker på påstås å være venn av personen som anklager Kavanaugh, så en bør kanskje være bittelitt forsiktig med å konkludere skråsikkert om at noen lyver? 

https://www.nettavisen.no/meninger/georgegooding/aftenposten-publiserte-kokoteorier-om-kavanaugh/3423543760.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...