PgUp Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 På utkikk etter en billig TV på rundt 50". Ikke større enn 55". https://www.komplett.no/product/1080999/tv-lyd-bilde/tv-video/tv-er/lg-49-uhd-smart-tv-49uk6470 https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/UE55NU7105XXC/samsung-55-uhd-smart-tv-ue55nu7105 Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 (endret) Black Friday om snaue tre uker, hvis det ikke hastet voldsomt ville jeg ventet. Endret 3. november 2018 av Isbilen Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. november 2018 Forfatter Del Skrevet 3. november 2018 Black Friday om snaue tre uker, hvis det ikke hastet voldsomt ville jeg ventet. Skulle helst hatt en nå, hvis det er noen gode tilbud. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Temmelig jevngode apparater. PQI på 1300 er greit nok for 60 Hz. Du får også en Philips i samme prisleiet. https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/elektronikk/tv/philips-55pus670312?variantCode=642857 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Jeg vet ikke med de to andre, men Samsung-en skal ha svært lav input lag og derfor egne seg bra til gaming, hvis det betyr noe for deg. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Samsung pleier å være et greit valg for gaming, så lenge en husker å slå på Game mode på riktig input. Det som regel greie all-round apparater hvis man ikke er kresen på spesielle parametre. Nyere LG (2017 og 2018 modeller) er generelt veldig gode på lav input lag. Philips er vel kjent for å være ganske sugen til gaming. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. november 2018 Forfatter Del Skrevet 3. november 2018 Takker for svar. LGen har IPS panel mot samsung sitt VA panel, IPS burde vel være en fordel mtp. bildekvalitet? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Til 60 Hz hadde jeg valgt IPS over VA. VA er ca midt på treet mellom TN og IPS, noe som ikke er noe spesiell fordel på bare 60 Hz. Synes VA har flere ulemper enn fordeler her. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Ser at LG-en også skal ha veldig bra input lag, så da ville jeg kanskje gått for den. VA-paneler er så kompromiss. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 LG snublet litt inn i TV-markedet for noen år siden, men det har tatt seg veldig opp de senere årene. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. november 2018 Forfatter Del Skrevet 3. november 2018 Takker for gode innspill. Jeg synes at LG ser ut som et veldig godt kjøp etter deres anbefalinger, går nok for den. Tror ikke det kommer til å bli så mye billigere på black friday. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Enig der. Dette er apparater som er gunstig priset i utgangspunktet. Skal jeg tippe tror jeg du får dyrere modeller med bedre PQI noe billgere på svart-fredda, men neppe noe som er så veldig mye i nærheten av 5K. Mye av det man betaler ekstra for ligger i prosseseingskraft som utjevner bildeflyten bedre. Dette er nice to have, men de fleste lever godt uten. Ellers pleier også kontrast og sortnivå å være litt bedre, men dette er også greit en vanesak da standard er rimelig bra i dag. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Til 60 Hz hadde jeg valgt IPS over VA. VA er ca midt på treet mellom TN og IPS, noe som ikke er noe spesiell fordel på bare 60 Hz. Synes VA har flere ulemper enn fordeler her. Hva har Hz med saken å gjøre? Skjønner ikke hva du mener her i det hele tatt. VA mellom TN og IPS? Er det en lineær bra bedre best eller annen skala du bruker? https://www.rtings.com/tv/learn/ips-led-vs-va-lcd Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 (endret) Folk velger som regel TN fordi panelene er kjappe, og IPS fordi det er en god innsynsvinkel og bra fargemetning. VA er en gylden middelvei for mange og har sine fordeler og ulemper akkurat som de andre paneltypene har fordeler og ulemper. Personlig foretrekker jeg IPS framfor VA, og når en ikke trenger spesielt kjapp oppfriskningsrate slik som på 60 Hz så synes jeg ikke det er verdt å ofre IPS-kvaliteten. Jeg foretrekker sånn sett fargene framfor svartnivået man oppnår på VA. Andre igjen kan foretrekke svartnivået på VA framfor de kvalitetene de får på et IPS panel. Når et panel i dag er spesifisert til VA er det neppe den originale gamle VA-teknologien, men en forbedret variant. Fujitsu som utviklet VA endte under utviklingen opp med et kompromiss mellom TN og IPS, men alle teknologiene har jo blitt mer fintunet over tid som har minket forskjellene mellom dem. Endret 3. november 2018 av vidor Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 9. november 2018 Forfatter Del Skrevet 9. november 2018 https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/55SK7900/lg-55-4k-uhd-smart-tv-55sk7900 Ble heller denne til 5555 på salg, ligger på den prisen nå Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Godt valg, mye for pengene der. Ville valgt den over NU7105 anyday. Bedre sortnivå, bedre lysstyrke og mye finere design etter det jeg har sett i butikken Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 9. november 2018 Forfatter Del Skrevet 9. november 2018 Godt valg, mye for pengene der. Ville valgt den over NU7105 anyday. Bedre sortnivå, bedre lysstyrke og mye finere design etter det jeg har sett i butikken Godt å høre, jeg gleder meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå