Gå til innhold

GUIDE: iOS til Android Slik bytter du fra iOS til Android

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortell om alt det fine man kan gjøre Android .....

Jeg kan nevne noen:

Bytte ringetone til hva som helst med noen få trykk.

Velge hvilken nettleser man vil bruke som standard.

Kjøre to apper i splitscreen (mest kjekt på større telefoner)

Ha full kontroll på internminnet og hva som ligger hvor.

Mulighet til å installere apper manuelt som ikke er på store i norge (Android Auto f.eks)

Flere brukerkontoer og mulighet for gjestekonto (kjekt på nettbrett)

Mulighet for å ha flere kontoer aktiv samtidig i apper (2 Snapchat kontoer f.eks)

For ikke å snakke om mulighetene man får med root/custom rom.

Min Nexus 4 fra 2011 har siste android Pie takket være custom rom. Jeg har og kjørt WebOS, Sailfish OS, firefox OS og Ubuntu på den. For folk som har interesse for slikt så er Android førstevalget.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dont do it, er mitt råd. Gjorde det i sommer og angrer fryktelig. Fullstendig mangel på kvalitetskontroll på APPer og blåtann som konsekvent ikke kobler opp media streaming i bilen. APPer kræsjer, henger... Aldri opplevd så mye bugs som etter jeg var som dum å velge Samsung S9+. Første og siste android

Kan ikke annet enn å si meg enig. Prøvde Note 9 og Mate 20 Pro bare nå de siste månedene, men jeg gidder ikke å betale for å være beta tester..

Ja, kun 85% av verden bruker Android. Et virkelig forferdelig OS, det er åpenbart, forstår ikke folk kan overleve med det. Og siden dere to har hatt en dårlig opplevelse med en telefon, så må det være slik at alt med Android logo bare er dårlig.

Og Apple har aldri problemer. Det er ikke som om folk ofte venter en måned eller to fordi hver eneste iOS oppdatering kommer med til dels alvorlige bugs. Som er dokumentert på omtrent alle tek-nettsider. Nei for med iOS der bare fungerer alt. 

Det er ikke slikt at "Android er sånn" Alle som sier det generaliserer ekstremt og vet egentlig ikke hva de snakker om. Det er som å si "Sånn er det i Asia" "Sånn er folk i Asia" Og så bor det 4,5 milliarder mennesker i Asia, hvordan kan ting på noen måte være likt i Asia? Hvis du prøver noe annet når du allerede har bestemt deg for at det andre er dårligere er det ikke merkelig dere finner ut at alt annet er bare dårlig. Og så får dere grunnlag for å forsvare å kjøpe iPhone til 10K+. 

På den andre siden har du folk som kjøper en OnePlus og opplever at ting går mye mykere og bedre på den telefonen en en iPhone til dobble prisen. Folk må få bruke pengene som de vil, kjøpe det de vil, men ikke kom her og si all Android er dårlig, fordi dere prøvde å teste Android for å bare bekrefte deres meninger om at det var dårlig. Det er samme logikk som folk som tester en PC med Windows som de opplever som dårlig (mest sannsynligvis fordi produsenten har laget et dårlig produkt) og dermed er alt basert på Windows  dårlig, selv om dette bare er fullstendig tull. 

Jeg har brukt Android lenge. Jeg har ikke problemer, masse bugs, ting som krasjer, ingenting som hakker. Kan jeg da si at alle Android telefoner er supre, og alle burde kjøpe Android? Nei. Fordi jeg kommer ikke til å generalisere slik. Det å bytte vekk fra Samsung eksempelvis har generelt vært en veldig positiv opplevelse, og jeg ville ikke anbefalt Samsung tlf med mindre du får den på bra tilbud. Det å snakke om "Android er sånn og sånn" er det bare folk som ikke har peiling som gjør. Om noen leser noen som holder på sånn, styr unna de rådene. Det er mitt råd. Folk som snakker om spesifikke modeller og merker og kan si hvorfor det er bedre, det er råd som er verdt å lese.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan nevne noen:

Mulighet til å installere apper manuelt som ikke er på store i norge (Android Auto f.eks)

Mulighet for å ha flere kontoer aktiv samtidig i apper (2 Snapchat kontoer f.eks)

Min Nexus 4 fra 2011 har siste android Pie takket være custom rom. Jeg har og kjørt WebOS, Sailfish OS, firefox OS og Ubuntu på den. For folk som har interesse for slikt så er Android førstevalget.

Var ikke mye av det jeg har bruk for...
Lenke til kommentar

Jeg kan nevne noen:

- det kan man med iOS også

- jeg kan ikke dette, men skjermen er såpass liten at det er en feature jeg ikke hadde brukt. Men greit.

- hva er det du trenger «full kontroll» på? Hvorfor?

- usikker, er det forskjell på Apple Store i USA til Norge?

- når har du behov for en gjestekonto på en mobiltelefon?

- igjen, se over. Why?

- har man ikke jailbreak til iPhones da? Mulig det forsvinner etterhvert, nesten ingen gidder å tukle med telefonene på denne måten lenger

Min Nexus 4 fra 2011 har siste android Pie takket være custom rom. Jeg har og kjørt WebOS, Sailfish OS, firefox OS og Ubuntu på den. For folk som har interesse for slikt så er Android førstevalget

- du er ikke akkurat en gjennomsnittlig bruker, du ser den? For omtrent ingen gidder det der

Lenke til kommentar

Ja, kun 85% av verden bruker Android. Et virkelig forferdelig OS, det er åpenbart, forstår ikke folk kan overleve med det. Og siden dere to har hatt en dårlig opplevelse med en telefon, så må det være slik at alt med Android logo bare er dårlig.

Og Apple har aldri problemer. Det er ikke som om folk ofte venter en måned eller to fordi hver eneste iOS oppdatering kommer med til dels alvorlige bugs. Som er dokumentert på omtrent alle tek-nettsider. Nei for med iOS der bare fungerer alt. 

Det er ikke slikt at "Android er sånn" Alle som sier det generaliserer ekstremt og vet egentlig ikke hva de snakker om. Det er som å si "Sånn er det i Asia" "Sånn er folk i Asia" Og så bor det 4,5 milliarder mennesker i Asia, hvordan kan ting på noen måte være likt i Asia? Hvis du prøver noe annet når du allerede har bestemt deg for at det andre er dårligere er det ikke merkelig dere finner ut at alt annet er bare dårlig. Og så får dere grunnlag for å forsvare å kjøpe iPhone til 10K+. 

På den andre siden har du folk som kjøper en OnePlus og opplever at ting går mye mykere og bedre på den telefonen en en iPhone til dobble prisen. Folk må få bruke pengene som de vil, kjøpe det de vil, men ikke kom her og si all Android er dårlig, fordi dere prøvde å teste Android for å bare bekrefte deres meninger om at det var dårlig. Det er samme logikk som folk som tester en PC med Windows som de opplever som dårlig (mest sannsynligvis fordi produsenten har laget et dårlig produkt) og dermed er alt basert på Windows  dårlig, selv om dette bare er fullstendig tull. 

Jeg har brukt Android lenge. Jeg har ikke problemer, masse bugs, ting som krasjer, ingenting som hakker. Kan jeg da si at alle Android telefoner er supre, og alle burde kjøpe Android? Nei. Fordi jeg kommer ikke til å generalisere slik. Det å bytte vekk fra Samsung eksempelvis har generelt vært en veldig positiv opplevelse, og jeg ville ikke anbefalt Samsung tlf med mindre du får den på bra tilbud. Det å snakke om "Android er sånn og sånn" er det bare folk som ikke har peiling som gjør. Om noen leser noen som holder på sånn, styr unna de rådene. Det er mitt råd. Folk som snakker om spesifikke modeller og merker og kan si hvorfor det er bedre, det er råd som er verdt å lese.

Ignorance is blizz sies det :) 

Hører alltid den unnskyldningen der med at man valgte feil merke. Når jeg kjøpte note9 så var det samme eventyret om at det var samsung som hadde så dårlig skin osv. Nå får jeg høre det samme når man opplever like buggy android på huawei :p Hvor mange android telefoner må man kjøpe for å finne den som ikke er buggy? Nå har jo anmeldere rundtom kåret både note 9 og mate 20 pro til årets telefoner så jeg trodde det var "safe" bet. 

Jeg bruker mate 20 pro nå for å prøve å tvinge meg selv over på android siden jeg vil ha litt valgmuligheter når det kommer til hardware og produsenter. Det er bare så vanvittig vanskelig når man ser hvor stor nedgraderingen er. Det er ingenting i veien med hardwaren da prosessorene er raske, batteriet er digert og kamera på papiret er kjempebra. Bare så synd at softwaren ødelegger så mye :/  Hadde jeg ikke kommet fra iphone så hadde det sikkert gått helt fint, men det er noe med når en vet hva en går glipp av. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var ikke mye av det jeg har bruk for...

Mye i iOS er så "enkelt" at det blir vanskeligere. For eksempel noe så enkelt for å skru på Wi-Fi som du må inn i innstillinger for å gjøre. Fordi det å vise et sett med kjappe innstillinger er "for komplisert UI" synes Apple. 

Ser du på funksjoner som er introdusert i iOS 7 så er 95%+ av dem funksjoner som eksisterer i Android. Altså Apple legger til funksjonalitet i iOS som helt klart mangler i iOS. Så sier folk at det er ingenting iOS mangler som Android har. De har alt det essensielle, og alt det andre Android har er jo ikke sånn de trenger uansett. Så introduserer Apple en Android funksjon, og alle iOS brukere begynner å bruke den. Og så fortsetter de å si at Android har ingenting de trenger. Du  bruker garantert masse funksjoner hentet rett fra Android på ukentlig basis. Bare du ikke er klar over det. 

Du har og ting som at du kan få været  vist til deg lett med iOS og Android. Men bryr jeg meg mye om Google sine værmeldinger? Om jeg skal ha skikkelig værmelding, da ser jeg på yr. På iOS MÅ du inn i app og sjekke. I Android kan du egentlig ha det hvor enn du synes er mest praktisk. Og i Norge så bruker faktisk de aller fleste yr, og det gir bedre værmeldinger enn Apple og Google. 

I tillegg er jo systemytelse nå blitt bedre på Android enn iOS. Du er ikke tvunget til å ha animasjoner og OSet flyter klart raskere og bedre. Kanskje kunne iOS gjort det uten animasjoner, men de tvinger deg til å ha animasjoner. De har selvfølgelig animasjoner for å skjule om telefonen hakker, mens de fleste Android produsenter som standard ikke har, og du vil merke med en gang om det ikke gjør. Derimot om du kjøper solide Android mobiler nå, så overgår de helt klart iOS telefoner på dette punktet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min Nexus 4 fra 2011 har siste android Pie takket være custom rom. Jeg har og kjørt WebOS, Sailfish OS, firefox OS og Ubuntu på den. For folk som har interesse for slikt så er Android førstevalget

- du er ikke akkurat en gjennomsnittlig bruker, du ser den? For omtrent ingen gidder det der

Det med intern minne kan jeg svare deg på. På android må man drive å lukke apper manuelt eller ha aggresiv app-lukking i oset som på huawei. min android tlf sliter med minne lekkasje også så den må ha seg en reboot med noen dagers mellomrom for å ikke ha problemer med minne. Du har ikke tenkt over dette fordi iOS ordner opp i sånne uvensentlige ting for en bruker. 

Custom room? På min mate 20 pro får man ikke låst opp bootloader og lagt inn noe custom room. Ved å gjøre dette så får man også ødelagt google signeringen og tjenester som google pay slutter vel å fungere såvidt jeg har forstått det. Noen får korrigere meg om jeg tar feil der. 

Er vel få som har en telefon så lenge så det er virkelig et ekstremt tilfelle, men når det med oppdateringer er nevnt så kan en tenke på at iPhone 5S i fra 2013 fikk iOS12 også. Samsung note9 som er flaggskipet til samsung har enda ikke fått siste versjon av android enda den bare er måneder gammel. Mange telefoner får også MAKS en versjonsoppdatering og kanskje ikke det engang. Kanskje dette er grunnen til at en får så mye halvgjort så app fronten også siden appene må støtte android 4-5-6-7-8-9 siden så mange ikke får oppdatert telefonene sine ^^ 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Drev å rotet med slikt jeg også, den gangen jeg brukte Android. Har hatt to stk Nexus 4 som jeg holdt på med custom roms og holdt på å tweaket i evigheter. Dette gjorde jeg frem til min siste Xperia-telefon, før jeg tenkte jeg skulle bare «prøve» iOS utav nysgjerrighet. Har ikke sett meg tilbake siden. Borte er dagene der jeg satt i timesvis å valgte mellom ikon-størrelser og fonts. Nå brukes telefonen til hva den er til, nemlig å være en telefon - og det er befriende

EDIT: og btw. Apper er oftere mer polerte på iOS, og mange apper kommer først til iOS fremfor Android. Det er viktig for mange. Men vi som bruker iOS er bare vant med å få alt først, og å få telefonene våres oppdatert i åresvis. But haters gonna hate, de som sutrer over iPhones her inne vil ikke ha en iPhone uansett, så det er ikke noe poeng å diskutere det, vi kommer aldri til å komme noen vei noen av oss :)

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye i iOS er så "enkelt" at det blir vanskeligere. For eksempel noe så enkelt for å skru på Wi-Fi som du må inn i innstillinger for å gjøre. Fordi det å vise et sett med kjappe innstillinger er "for komplisert UI" synes Apple. 

Ser du på funksjoner som er introdusert i iOS 7 så er 95%+ av dem funksjoner som eksisterer i Android. Altså Apple legger til funksjonalitet i iOS som helt klart mangler i iOS. Så sier folk at det er ingenting iOS mangler som Android har. De har alt det essensielle, og alt det andre Android har er jo ikke sånn de trenger uansett. Så introduserer Apple en Android funksjon, og alle iOS brukere begynner å bruke den. Og så fortsetter de å si at Android har ingenting de trenger. Du  bruker garantert masse funksjoner hentet rett fra Android på ukentlig basis. Bare du ikke er klar over det. 

Du har og ting som at du kan få været  vist til deg lett med iOS og Android. Men bryr jeg meg mye om Google sine værmeldinger? Om jeg skal ha skikkelig værmelding, da ser jeg på yr. På iOS MÅ du inn i app og sjekke. I Android kan du egentlig ha det hvor enn du synes er mest praktisk. Og i Norge så bruker faktisk de aller fleste yr, og det gir bedre værmeldinger enn Apple og Google. 

I tillegg er jo systemytelse nå blitt bedre på Android enn iOS. Du er ikke tvunget til å ha animasjoner og OSet flyter klart raskere og bedre. Kanskje kunne iOS gjort det uten animasjoner, men de tvinger deg til å ha animasjoner. De har selvfølgelig animasjoner for å skjule om telefonen hakker, mens de fleste Android produsenter som standard ikke har, og du vil merke med en gang om det ikke gjør. Derimot om du kjøper solide Android mobiler nå, så overgår de helt klart iOS telefoner på dette punktet. 

av og på med wifi har man i drop down menyen. om jeg skal ha alle wifi innstillingene så trykker jeg på innstillinger->wifi (som ligger nest øverst) så er det der. Her snakker vi altså om to trykk i fra hjem skjermen. Kaller du det tungrodd så har du jammen ikke brukt android og forsøkt å sette opp sync løsning :D 

Det samme kan nok sies om den andre veien. Husker du da den første iphonen kom og sveipet ALLE andre produsenter av banen? Spiller det også noen rolle om hvem som var først med hva? For min del er det som betyr noe hvordan min brukeropplevelse er nå og om oppgavene blir løst. 

Det der skal en ta med en stor klype salt. Apple sine SOC er jevnt over mye bedre og det utnyttes f.eks batteriet MYE endre enn tilsvarende android telefoner. Man må ha ganske heftig batteri på en android telefon for å få noe som ligner på brukstiden til en iphone bare pga dette. Jeg opplevde både på note 9 og mate 20pro som er topptelefoner at snapchat vidoer ofte går i stutter/lås om jeg kjapt åpner appen og tar video f.eks. Det er også irriterende hvor kjapt apper stenges ned og må lastes inn på nytt i et kjør (vet dette kan unngås, men da spiser den jo batteri..). Nå er det ikke enorme forskjeller i mellom merkene på ytelser, men om jeg skal si noe om den ene eller andre så må det være at opplevd ytelse er ihvertfall ikke høyere på noen av android telefonene jeg har prøvd siste året så kan en se på benchmarks og specs alt en vill. Det virker som det har mye å si å ha software og hardware inhouse slik som apple så det er godt mulig pixel telefonene er bedre, men de ligger bak på hardware igjen..  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan nevne noen:

- jeg kan ikke dette, men skjermen er såpass liten at det er en feature jeg ikke hadde brukt. Men greit.

- usikker, er det forskjell på Apple Store i USA til Norge?

- når har du behov for en gjestekonto på en mobiltelefon?

- igjen, se over. Why?

- har man ikke jailbreak til iPhones da? Mulig det forsvinner etterhvert, nesten ingen gidder å tukle med telefonene på denne måten lenger

Du kan ikke endre nettleser, kun hvilket "skin" du ønsker. Et Google reskin med Google-konto syncing er mulig, men motoren bak er laget av Apple og du får ikke bruke noe annet. De liker å låse slikt. Sånn er det jo med trådløs betaling og.

Det er jo faktisk lettere å organisere filer om du har et filsystem. OSX har også filsystem. Også når du kobler mobil til PCen så kan du med Android sortere alt enkelt siden du kan få det opp som om du har koblet til en minnepinne. For iPhone har du jo iTunes...

Du kan IKKE installere apper utenfor App store på iOS. Android har .apk filer. Se på Epic games. De har Fortnite på App store, men til Android må du til nettsiden deres og laste ned en .apk fil og installere. Dette er årsaken til de fleste virus på Android. Det er som å laste ned en .exe fil fra Internet på Windows å kjøre den. Altså du kan ha rett og slett ha lastet ned og installert et virus på mobil/PC. Dette er da blokkert på Android som standard siden det er rimelig risky. Men du har muligheten, Apple har selvfølgelig stengt dette totalt. Både Google Play og Apple Store har regionssperrer på apps. Med Google kan du unngå med VPN tror jeg, men sannsynligvis tror jeg du også må ha kort fra det landet. Så veldig vanskelig. Apple er nok lignende.

Ser du virkelig ikke nytte av tvillingkonto? Spesielt når sosiale medier osv er slik at foreldre vil ha ungene på Snapchat og sånt kan du da eksempelvis ha en Snapchat som du har masse folk på, og en der du bare har nære venner. Du har folk som driver en forening, selskap ol. og har en Instagram-konto for denne gjerne og da kan du ha privat og jobb-konto innlogget samtidig. Greit for folk som ikke har stort selskap f.eks. Finnes mange bruksområder for tvillingkonto. Eller kanskje du bare liker å følge Instagram-kontoer til pene jenter eller noe, men vil ikke andre skal se. Mange av ulike grunner kan ønske å ha to kontoer for å dele opp hvem som ser hva innhold de ser på, eller ha en konto der de vil ingen skal vite hva enn innhold de ser på. Fordi alle tjenester nå skal jo dele alt du gjør med alle andre, og alle ønsker ikke det. Kan og være enkle ting som at du har noen vegetarianervenner, men du har noen Instagram-kontoer som legger ut bilder av nydelige steker. Dumt eksempel, men den gaten liksom.

Root/custom rom og andre OS driver jeg heller ikke med, og synes det er litt merkelig argument for Android. Alle som ønsker det, vet om det og har sikkert hatt Android i 10 år allerede. Jeg bruker Android akkurat som det kommer jeg. Om jeg må tilpasse telefonen min masse, nei da har produsenten åpenbart ikke gjort en god jobb i utgangspunktet og produktet er ikke bra i mine øyne. Forstår ikke de som mener at nei slikt er greit fordi du kan jo bare bruke 1 dag på å essensielt fikse telefonen etter du fikk den. Det er jo ikke akkurat for alle. Og selv om jeg lett kan, så gidder jeg ikke det. Derimot så er det faktisk ganske mange Android telefoner som fungerer utmerket rett ut av boksen, og etter min mening langt bedre enn iPhone, med bedre UI osv. Og jeg mener det også bevises av at Apple år etter år gjør iOS likere og likere hva Googles stock Android er. Får mer og mer Android funksjoner. Bra for iPhone brukere tenker jeg, som får mer av det gode :)

Ignorance is blizz sies det :)

Hører alltid den unnskyldningen der med at man valgte feil merke. Når jeg kjøpte note9 så var det samme eventyret om at det var samsung som hadde så dårlig skin osv. Nå får jeg høre det samme når man opplever like buggy android på huawei :p Hvor mange android telefoner må man kjøpe for å finne den som ikke er buggy? Nå har jo anmeldere rundtom kåret både note 9 og mate 20 pro til årets telefoner så jeg trodde det var "safe" bet. 

Jeg bruker mate 20 pro nå for å prøve å tvinge meg selv over på android siden jeg vil ha litt valgmuligheter når det kommer til hardware og produsenter. Det er bare så vanvittig vanskelig når man ser hvor stor nedgraderingen er. Det er ingenting i veien med hardwaren da prosessorene er raske, batteriet er digert og kamera på papiret er kjempebra. Bare så synd at softwaren ødelegger så mye :/  Hadde jeg ikke kommet fra iphone så hadde det sikkert gått helt fint, men det er noe med når en vet hva en går glipp av. 

Unnskyldning? Det finnes sånn 1000 modeller med Android som slippes i året. Selvfølgelig vil kun et fåtall av disse være svært gode.

Du kan oppleve bugs på en telefon som er anbefalt som en Mate 20 Pro ja. Jeg kan gå i butikken i dag, kjøpe en iPhone og den kan ha BT som ikke fungerer og apper som krasjer. Betyr det da at alle iOS mobiler dermed er elendige og fulle av bugs? Nei, det gjør ikke det. Og det later du ikke til å forstå. 

Synd softwaren ødelegger så mye? Min Huawei fungerer fantastisk. Utrolig fornøyd. Huawei vokser med 33% på et år, når mobilsalg globalt faller 6%. Så jeg er helt klart ikke den eneste.

Og du kan og lett finne ting med Apple som bare er klart bak andre. Hastighet på internminne. Der slår Huawei en MacBookPro 2018 modell ned i støvlene. For å ikke snakke om en mobil da... Kamera ble nå hvertfall bedre i de nyeste, men iPhone X var bare klart bak ledende mobiler på kamera. For ikke å snakke om kameraapp for iOS som har store mangler. 

Dette er konkrete punkter hvor en iPhone faller bak. Det du driver med er enorm generalisering basert på en eller to opplevelser tom. Samtidig som du helt klart har funnet ut hva som er best på forhånd. Dette er svært vanlig blant mennesker. Det er svært lett for mennekser å rett og slett uten intensjon glemme eller overse problemer med noe du mener er det beste, men når du skal prøve noe annet og allerede har bestemt deg for at dette ikke er noe bra, så er du super-sensitiv til alt som ikke er akkurat som du vil. Som da i dette tilfellet vil være iPhone. Dette gjelder generelt for alt, eksempelvis mat. Du kan bestemme deg for at nei sånn liker du ikke, prøver og finner at jo nei du hadde rett i det. Derimot har du ikke egentlig prøvd matretten for å finne ut om du liker eller ikke. Du har bestemt deg for å ikke like, så prøvd og fått bekreftelse på at du hadde rett.

Så når noen "prøver" en Android modell og så finner ut at de har X, Y og Z problem som alle er et sånn sett med standard ting som er galt om Android som du kunne laget en liten liste over, fordi det er de samme par argumentene som brukes hver eneste gang, og så basert på det mener at "sånn er Android". Så er det svært vanskelig å ta noe av det seriøst. Det er ingenting spesifikt utifra det du har opplevd i det hele tatt. Ingen sammenligning. iPhone til forskjell beskrives som helt uten noe problemer, altså perfekt, noe vi vet ikke er tilfellet. Altså du har ikke egentlig prøvd denne telefonen. Du har bestemt deg for at du synes iPhone er best, så prøvd, så funnet ut at det stemte. Hva viser det? Ingenting. Hvorfor skulle noen høre på dine råd basert på dette? Ingen grunn, du sier egentlig ingenting her. Du sier egentlig kun hva du tror stemmer. Og hva noen på internet tenker at stemmer er ikke et bra råd for noe som helst.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Drev å rotet med slikt jeg også, den gangen jeg brukte Android. Har hatt to stk Nexus 4 som jeg holdt på med custom roms og holdt på å tweaket i evigheter. Dette gjorde jeg frem til min siste Xperia-telefon, før jeg tenkte jeg skulle bare «prøve» iOS utav nysgjerrighet. Har ikke sett meg tilbake siden. Borte er dagene der jeg satt i timesvis å valgte mellom ikon-størrelser og fonts. Nå brukes telefonen til hva den er til, nemlig å være en telefon - og det er befriende

EDIT: og btw. Apper er oftere mer polerte på iOS, og mange apper kommer først til iOS fremfor Android. Det er viktig for mange. Men vi som bruker iOS er bare vant med å få alt først, og å få telefonene våres oppdatert i åresvis. But haters gonna hate, de som sutrer over iPhones her inne vil ikke ha en iPhone uansett, så det er ikke noe poeng å diskutere det, vi kommer aldri til å komme noen vei noen av oss :)

Dette er noe annet da. Jeg kunne ikke brydd meg mindre hva telefon noen liker. Om du sier "jeg liker iPhone bedre pga dette og dette" og det er reelle grunner som du her lister opp, så er det helt greit. Det å derimot si at du bruker iPhone fordi Android er bare bugs og elendighet, det er noe annet. Jeg tror du ser forskjellen på det?

iOS er helt klart bedre på noen felt enn Android, og det motsatte er også tilfellet. Så det å like den ene over den andre er jo helt greit, og ser ingen problem i det. Det å derimot bare si at [alle] Android telefoner er "sånn og sånn" er jo bare å spre negativitet derimot, og i stor grad basert på fordommer heller enn faktisk opplevelser.

Det samme ser du jo motsatt om iOS der det finnes en liten listen over hva som liksom er galt med iOS som Android bruker kommer og skriver på forum. Det er jo ikke basert noe videre på at de selv har opplevd det som problemer, heller mer fordommer.

Og så har du myter og da. Slik som at du liksom må fikse på Android i timesvis minst for å få det som du vil. Det er jo bare ikke sant. Før så var det jo en del du måtte fikse, men ikke nå. Begynner å bli en stund siden, men slikt dør visstnok aldri. Jeg gjorde ikke noe med hverken forrige eller nåværende telefon. Ut av eske og bruke som den er. 

Og jeg har ingen problemer med folk som deg som sier "Apps på iOS er mer polert enn på Android, derfor bruker jeg iPhone". Det er helt greit, og en helt legitim grunn. Og jeg er ikke sånn Android fanboy som liksom mener Android er best på alt, det er det jo ikke. Apps er mer polert på iOS, det er jo bare fakta det. Og kommer ofte før på iOS.

Problemet mitt er med folk som er sånn "Prøvde X Android modell, bare bugs og elendighet. Hold dere unna Android folkens, glad jeg har iPhone". Dette inneholder ingen egentlig beskrivelse av hva de opplevde som dårligere ved den modellen de brukte. Ingen sammenligninger. Grunnene for at det er dårlig er så vanlige at en enkel chat-robot kunne skrevet samme innlegg. Innleggene er klart i en stil hvor den som skriver har en forutinntatt mening og ikke har vurdert produktet objektivt en plass, heller allerede kommet med konklusjon før prøveperiode. Og så generaliserer og mener dette gjelder for liksom alle de 1000 modellene som ble lansert det året.

Så ikke noe imot folk som liker iPhone av reelle grunner, men noe imot folk som må snakke ned om konkurrerende produkter og bare sprer negativet og ikke bidrar med noe konstruktivt til debatt.

av og på med wifi har man i drop down menyen. om jeg skal ha alle wifi innstillingene så trykker jeg på innstillinger->wifi (som ligger nest øverst) så er det der. Her snakker vi altså om to trykk i fra hjem skjermen. Kaller du det tungrodd så har du jammen ikke brukt android og forsøkt å sette opp sync løsning :D

Det samme kan nok sies om den andre veien. Husker du da den første iphonen kom og sveipet ALLE andre produsenter av banen? Spiller det også noen rolle om hvem som var først med hva? For min del er det som betyr noe hvordan min brukeropplevelse er nå og om oppgavene blir løst. 

Det der skal en ta med en stor klype salt. Apple sine SOC er jevnt over mye bedre og det utnyttes f.eks batteriet MYE endre enn tilsvarende android telefoner. Man må ha ganske heftig batteri på en android telefon for å få noe som ligner på brukstiden til en iphone bare pga dette. Jeg opplevde både på note 9 og mate 20pro som er topptelefoner at snapchat vidoer ofte går i stutter/lås om jeg kjapt åpner appen og tar video f.eks. Det er også irriterende hvor kjapt apper stenges ned og må lastes inn på nytt i et kjør (vet dette kan unngås, men da spiser den jo batteri..). Nå er det ikke enorme forskjeller i mellom merkene på ytelser, men om jeg skal si noe om den ene eller andre så må det være at opplevd ytelse er ihvertfall ikke høyere på noen av android telefonene jeg har prøvd siste året så kan en se på benchmarks og specs alt en vill. Det virker som det har mye å si å ha software og hardware inhouse slik som apple så det er godt mulig pixel telefonene er bedre, men de ligger bak på hardware igjen..  

Jeg forstår ikke argumentet? Alle ekstra trykk teller. UI design handler jo om å gjøre alt så enkelt som mulig, minst mulig trykk. Samtidig som du ikke kan fylle skjermen med 1000 ting å trykke på. Jeg sier at for meg så gjemmer Apple alt for mye bak menyer fordi de er så redd for å ha noen raske knapper du kan trykke på for å få til noe. Så det skal være så enkelt at det blir ekstra komplisert.

Jeg bryr meg ikke en plass hvem som er først med hva. Det var ikke poenget mitt heller. Poenget mitt er at retningen design i iOS går er mot mer funksjonalitet bygget inn i OSet. Så folk som mener at iOS har nok funksjonalitet og ikke trenger mer av det Android har åpenbart ikke har fulgt med, da de stadig får nettopp det. Så iOS utviklerne tenker helt klart at folk ønsker mer funksjoner som er i Android. Det var poenget mitt. Så når liksom folk mener at dette ikke trengs, samtidig som de faktisk bruker slike funksjoner er rimelig interessant logikk. 

Apple sine SoCer er mye bedre, utnytter batteri bedre? Regner med du kan komme med kilder på dette? Fordi det er faktisk bare oppspinn.

Det finnes ingenting som tilsier at du trenger større batteri på Android for å oppnå samme batteritid. Det er igjen bare oppsinn.

Han som oppfant Snapchat hadde kampanje for å stoppe alle og enhver fra å ha Snapchat på Windows. Android versjonen av Snapchat er med vilje laget for å være langt dårligere enn iOS versjonen. Eksempelvis med å ikke ta bilder, men screenshot av skjermen. Dermed får du mye dårligere kvalitet på Android. Og det er sånn eneste app som gjør det. Alle Android apper tar bilde når de tar bilde. Så ja det er mulig å få en app til å være dårligere på Android om du prøver, poenget ditt??

Kilde på at apper lukkes raskere på Android enn iOS? Igjen bare oppspinn. Apper bruker heller ikke mer strøm av å ligge i RAM for Android enn iOS, de bruker samme RAM.

Du kan liksom gå til YouTube og lett se at opplevd ytelse på Android telefoner som OnePlus 6 overgår iPhone. Det er hovedsaklig fordi iPhone har ekstremt tregt internminne relativt, og tvungne animasjoner. Dessverre har ikke iOS PCMark for Android da dette er et benchmark som måler systemytelse, og ikke et syntetisk benchmark. Har Basemark OS da, men er ikke like bra som PCMark. PCMark kan eksempelvis måle at en OnePlus 6 er en god del raskere enn en Samsung S9+ i systemytelse, som er noe du faktisk merker i bruk, men ikke viser i eksempelvis Geekbench, fordi den måler ikke noe reell ytelse og er egentlig ubrukelig for å teste ytelse. 

Derimot så bekrefter du jo det jeg sier da. Du har null bevis, og kommer med påstander i fleng! Du er så sikker på alt, selv om tallene sier at du tar helt feil. Du har fordommer og forutinntatt meninger som det holder. Myter og all slags. Derimot så kommer du ikke klare til å bevise en eneste av dine påstander. Det er kun ting du tror er riktig. Og du tror det er riktig, og derfor mener du andre skal høre på rådet ditt, til tross for at du altså tar helt feil og ikke kan vise at noe av dette stemmer.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Unnskyldning? Det finnes sånn 1000 modeller med Android som slippes i året. Selvfølgelig vil kun et fåtall av disse være svært gode.

Du kan oppleve bugs på en telefon som er anbefalt som en Mate 20 Pro ja. Jeg kan gå i butikken i dag, kjøpe en iPhone og den kan ha BT som ikke fungerer og apper som krasjer. Betyr det da at alle iOS mobiler dermed er elendige og fulle av bugs? Nei, det gjør ikke det. Og det later du ikke til å forstå. 

Synd softwaren ødelegger så mye? Min Huawei fungerer fantastisk. Utrolig fornøyd. Huawei vokser med 33% på et år, når mobilsalg globalt faller 6%. Så jeg er helt klart ikke den eneste.

Og du kan og lett finne ting med Apple som bare er klart bak andre. Hastighet på internminne. Der slår Huawei en MacBookPro 2018 modell ned i støvlene. For å ikke snakke om en mobil da... Kamera ble nå hvertfall bedre i de nyeste, men iPhone X var bare klart bak ledende mobiler på kamera. For ikke å snakke om kameraapp for iOS som har store mangler. 

Dette er konkrete punkter hvor en iPhone faller bak. Det du driver med er enorm generalisering basert på en eller to opplevelser tom. Samtidig som du helt klart har funnet ut hva som er best på forhånd. Dette er svært vanlig blant mennesker. Det er svært lett for mennekser å rett og slett uten intensjon glemme eller overse problemer med noe du mener er det beste, men når du skal prøve noe annet og allerede har bestemt deg for at dette ikke er noe bra, så er du super-sensitiv til alt som ikke er akkurat som du vil. Som da i dette tilfellet vil være iPhone. Dette gjelder generelt for alt, eksempelvis mat. Du kan bestemme deg for at nei sånn liker du ikke, prøver og finner at jo nei du hadde rett i det. Derimot har du ikke egentlig prøvd matretten for å finne ut om du liker eller ikke. Du har bestemt deg for å ikke like, så prøvd og fått bekreftelse på at du hadde rett.

Så når noen "prøver" en Android modell og så finner ut at de har X, Y og Z problem som alle er et sånn sett med standard ting som er galt om Android som du kunne laget en liten liste over, fordi det er de samme par argumentene som brukes hver eneste gang, og så basert på det mener at "sånn er Android". Så er det svært vanskelig å ta noe av det seriøst. Det er ingenting spesifikt utifra det du har opplevd i det hele tatt. Ingen sammenligning. iPhone til forskjell beskrives som helt uten noe problemer, altså perfekt, noe vi vet ikke er tilfellet. Altså du har ikke egentlig prøvd denne telefonen. Du har bestemt deg for at du synes iPhone er best, så prøvd, så funnet ut at det stemte. Hva viser det? Ingenting. Hvorfor skulle noen høre på dine råd basert på dette? Ingen grunn, du sier egentlig ingenting her. Du sier egentlig kun hva du tror stemmer. Og hva noen på internet tenker at stemmer er ikke et bra råd for noe som helst.

Det er jo akkurat det jeg mener. Jeg valgte de to som skulle være best, men jeg får samme eventyret om at de har dårlig skin på begge. Vet ikke hvor mange forsøk folk flest har årlig når de skal ha telefon, men jeg synst at 3 på noen måneder begynner å bli bra mange.. 

Det gjør du nok ikke og ihvertfall ikke i så stor grad. Har ikke vært bort i makan på åresvis og det bekreftes jo av andre her inne også bare noen poster lenger opp. 

Ja det er softwaren det er noe i veien med for f.eks minnet er jo helt fint det (sett bort i fra minne lekkasjen) om man får omgått huawei sin aggresive batterisparing selv om det da går på bekostning av batteritiden. 

Se punkt over. Jeg sa også lenger oppe i en post her at hardwaren er helt super den, men den behøver og parres med softwaren som den fortjener. 

Det var en god historie. Så jeg går å blåser bort såpass mye penger på android telefoner med intensjonen om å ikke like dem? Jeg må ville meg selv vondt eller så er det en logisk brist i forklaringen din.. Snodig at så mange som forsøker å gå over til android føler nøyaktig det samme. 

Jeg kan kun uttale meg om telefoner jeg har prøvd, men det er fort gjort å skjære flere over en kam når det er lignende problem på dem. Har kjøpt 3 android telefoner siste året hvor alle har vært såkalte toppmodeller. Hvor mange ipones har du eid og brukt? iOS er ikke perfekt det heller sikkert, men det er ikke så lett å finne noe å sette fingeren på for å være helt ærlig. Jeg tenker egentlig ikke over hvor bra det er før jeg nå har brukt andre telefoner en del og ser hvor mye grums det er på ting jeg tydeligivs tar for gitt at det virker bra. Jeg savner et bra always on display på iphonen, men det er igrunnen alt. Samsung har dette, men huawei har ikke (kun et som viser klokken uten mulighet til å endre det....). Om du er veldig intressert så kunne jeg sikkert knottet ned en sånn liste, men det tar bare lang tid for meg og vi kommer ingen vei i diskusjonen uansett. Det beste er nok å legge ballen død siden sånne diskusjoner ALDRI kommer noen vei uansett.

Jeg har også noen irriterende oppsett issues som ingen klarer å hjelpe meg med selv om det egentlig er helt basic. Jeg fyrer løst her siden du sikkert ser med en gang hva det er jeg gjør feil :

- Bildene i facebook appen på android sorteres etter sist endret dato virker det som da de kommer i helt random rekkefølge i albummet så alt er totalt kaos når man skal finne igjen bilder. Grunnen til at jeg antar at det sorteres slik er at jeg syncet med huawei sin clone app og den tok inn bilder først og videoer til slutt og jeg får alle videoene mine i fra åresvis tilbake først i galleriet på facebook appen. iOS strømlinjeformer selvfølgelig også dette med at album vises som de skal og at man kan se album i det hele (ikke mulig i facebook android app). Hvordan får man ordnet det i fra telefonen enkelt? Finner ingen setting for det.. Galleri appen på huawei viser korrekt rekkefølge, men ikke alle apps bruker denne og da blir det rot. Tror kanskje også chrome blir random rekkefølge om jeg forsøker å legge til bilde f.eks på dette forumet og sikkert andre apps også. Har tråd på dette forumet og på XDA uten at jeg klarer å finne ut av det. Dette er jeg sikker på du fikser lett som ingenting :) 

-f.eks insta ikke passer til aspect ratioen til skjermen. F.eks når noen legger tekst over hele bilde så vises dette riktig på en i-telefon, men på huaweien så kan ikke teksten leses fordi kantene på bilde ikke viser. Nå er det kun her jeg tilfeldigvis har oppdaget det, men det er irriterende å tenke på at jeg ikke vet når jeg går glipp av deler av et bilde/film om dette skjer i andre apps hvor det ikke blir like tydelig som der tekst legges slik at det skal være lesbart. 

-notifications kommer ikke ut på ikonet på hjem-skjermen alltid. vanskelig å anslå hvor ofte det fungerer og ikke fungerer, men la oss være grei å si at 50% av gangene så virker det og resten ikke. Det er altså ikke noen oppsett feil sånn sett siden det virker av og til. Jeg har også unntatt snapchat i fra strømsparingen til huawei slik at denne alltid kjører. Notifikasjonen kommer alltid oppe i den menyen man drar ned, men svært ofte mangler det nede på den telleren som skal vise hvor mange notifikasjoner jeg har fått. Det er heller ikke alle apper som kan vise ikon med tall på skjermen som f.eks gmail. Jeg må derfor hele tiden sveipe ned for å se om jeg har notifikasjoner.  Jeg har litt lyst at en så elementær ting som at jeg skal få en notifikasjon skal virke siden det må anses å være primær oppgaven til telefonen, men jeg er ikke mann om å få det til da jeg har prøvd ganske så mye etterhvert. Dette husker jeg at jeg slet med på samsungen også så tror det er et generelt problem, men der husker jeg ikke detaljene lenger. 

-Ingen big deal, men på wifi så er den elendige til å gå over på 5Ghz. Her ligger ipadden i stua på 5Ghz, jobbmobil (iphone) og min private iphone ligger sammen med mate 20pro, men begge i-devicene har 5Ghz og maten er på 2.4ghz. Samboeren sin iphone er også på 5Ghz. Jeg har ikke gjort noe med oppsettet for at det skal være sånn, men både note9 og mate 20 pro bruker kun 2.4Ghz om jeg ikke tvinger dem på 5Ghz i AP. Den har -47dBm signalstyrke på 2.4Ghz og trolig mer enn godt nok for 5Ghz også siden i-devicene som ligger ved siden av dem er på 5Ghz. Har ikke giddet å lage eget oppsett i AP for android siden jeg tenkte de sikkert kom til å fikse det, men siden både android 8 og 9 oppførte seg likt så er det vel slik. Sikkert brukerfeil? post-175783-0-51455600-1545776652_thumb.png

Lenke til kommentar

Apple sine SoCer er mye bedre, utnytter batteri bedre? Regner med du kan komme med kilder på dette? Fordi det er faktisk bare oppspinn.

Det finnes ingenting som tilsier at du trenger større batteri på Android for å oppnå samme batteritid. Det er igjen bare oppsinn.

Han som oppfant Snapchat hadde kampanje for å stoppe alle og enhver fra å ha Snapchat på Windows. Android versjonen av Snapchat er med vilje laget for å være langt dårligere enn iOS versjonen. Eksempelvis med å ikke ta bilder, men screenshot av skjermen. Dermed får du mye dårligere kvalitet på Android. Og det er sånn eneste app som gjør det. Alle Android apper tar bilde når de tar bilde. Så ja det er mulig å få en app til å være dårligere på Android om du prøver, poenget ditt??

Kilde på at apper lukkes raskere på Android enn iOS? Igjen bare oppspinn. Apper bruker heller ikke mer strøm av å ligge i RAM for Android enn iOS, de bruker samme RAM.

Du kan liksom gå til YouTube og lett se at opplevd ytelse på Android telefoner som OnePlus 6 overgår iPhone. Det er hovedsaklig fordi iPhone har ekstremt tregt internminne relativt, og tvungne animasjoner. Dessverre har ikke iOS PCMark for Android da dette er et benchmark som måler systemytelse, og ikke et syntetisk benchmark. Har Basemark OS da, men er ikke like bra som PCMark. PCMark kan eksempelvis måle at en OnePlus 6 er en god del raskere enn en Samsung S9+ i systemytelse, som er noe du faktisk merker i bruk, men ikke viser i eksempelvis Geekbench, fordi den måler ikke noe reell ytelse og er egentlig ubrukelig for å teste ytelse. 

Derimot så bekrefter du jo det jeg sier da. Du har null bevis, og kommer med påstander i fleng! Du er så sikker på alt, selv om tallene sier at du tar helt feil. Du har fordommer og forutinntatt meninger som det holder. Myter og all slags. Derimot så kommer du ikke klare til å bevise en eneste av dine påstander. Det er kun ting du tror er riktig. Og du tror det er riktig, og derfor mener du andre skal høre på rådet ditt, til tross for at du altså tar helt feil og ikke kan vise at noe av dette stemmer.

Her går det sikkert litt på semantikk. Det er gjerne riktigere å si at opplevd batteritid på en i-telefon med tilsvarende mAh kapasitet som en android telefon vil være mye bedre. F.eks i syntetiske tester på youtube som har lite standby med (det iOS/iphones virkelige er gode på) så kan man se at Xs MAX med 3174mAh batteri som er bare 79% av note 9 sitt batteri varer 8timer og 13 minutt og note 9 varer 8timer og 4 minutt selv om batteriet er mye større. Oneplus 6T har 3700mAh og har 7timer og 36minutt. Det er mange slike videoer ute, men om du tar frem kalkulatoren så kommer iphones godt ut u iforhold til størrelse på batteriet det kan du ikke nekte på. I opplevd bruk hvor en har en del standby tid også så skinner iphone virkelig. 

Poenget mitt var at jeg driter i alt bakom så lenge appene virker. Den virker ikke bra for snapchat sitt vedkommende og om du har samme svar til facebook app problemet jeg også nevnte så hjelper det meg ikke et grann om Mark har hatt et dårlig forhold til Larry page på et tidspunkt og bruker det som en vendetta til å få ting til å ikke fungere optimalt.. God historie, men ser du hvor mye den hjelper oss forbrukere? 

Her får du bare lære deg å google tror jeg. Det er et velkjent fenomen at huawei har svært aggresiv power management og lukker ned apper. I tillegg sliter den nye med en minne lekkasje som gjør at etter noen dager bruk så må jeg boote min for å få den til å ikke lukke apper bare sekunder etter at jeg lukker dem ned. Dette er dog en bug som de sikkert fikser og jeg har hørt at noen får den bort ved å resette telefonenen, men jeg venter heller på en update. Det med strømforbruk må du nok også google litt på for det er velkjent at ios er bedre på standby tid. 

Jeg har ærlig talt ikke behov for å bevise noe som helst så jeg gidder ikke å bruke mer energi på det. Du ser jo bare på snapchat og batteri punktet at jeg har rett.. Jeg bare kom med et velment råd til andre som skal bytte om at de kan spare seg for bryet. Fellesnevneren for rådene over her må være at de som gir råd om å la være å bytte fra ios til android har prøvd å bytte nylig, men de som argumenterer i motsatt retning ikke har prøvd selv så får nå folk tolke det dithen de vil. 

Lenke til kommentar

Jeg har ærlig talt ikke behov for å bevise noe som helst så jeg gidder ikke å bruke mer energi på det. Du ser jo bare på snapchat og batteri punktet at jeg har rett.. Jeg bare kom med et velment råd til andre som skal bytte om at de kan spare seg for bryet. Fellesnevneren for rådene over her må være at de som gir råd om å la være å bytte fra ios til android har prøvd å bytte nylig, men de som argumenterer i motsatt retning ikke har prøvd selv så får nå folk tolke det dithen de vil. 

For å se på "bevisene" dine først.

https://www.gsmarena.com/battery-test.php3?idPhone=8854#show

Setter call til 30 min, web til 4 timer, og video på 1 time da det er mer representativt for faktisk bruk enn 1:1:1. Mate 10 Pro med 0.2" større skjerm som er 1 år eldre enn iPhone Xs oppnår 24 h/1K mah mot 26,7 for iPhone. Tar du med at nye komponenter alltid senker strømtrekk og at Mate 10 har større skjerm så havner de likt. Mate 20 Pro spesifikt er mindre effektiv enn Mate 10 og faller dermed bak iPhone, men det har ingenting med Android eller SoC å gjøre. Det er grunnet dårligere panel i Mate 20, da Mate 10 Pro har Samsung OLED i likhet med iPhone. 

display-power_575px.png

Jeg er usikker på hva det skal bety at iPhone knytter til 5Ghz, mens dine to Android ikke gjør det? Jeg ser ikke at du viser hvordan det ene er bedre enn det andre egentlig?

Bilder i FB appen vet jeg ikke, bruker ikke FB appen da den er absolutt elendig generelt og en port av nettsiden deres og ikke en skikkelig app. Installerer ikke søppel på mobilen min. Sikkert derfor den har problemer med bilder og. Den er ikke laget for mobiler den appen. Messenger er, ikke FB. Det er uansett ikke en feil i Android.

Beskrivelsen av Instagram feil er mangelfull, det er umulig å vite hva du mener utifra det du skriver. Hva vises ikke hvor? Og liksom iPhone og Mate 20 Pro har samme aspect ratio? Så jeg forstår ikke problemet her. Uansett fortsatt ikke en feil i Android.

Hvis et ikon ikke viser et tall, så er det en feil? Så igjen går det på det med at du har bestemt deg for at iOS er best, og du vil at alt skal være slik. Fungerer det ikke likt, så fungerer det ikke riktig. Jeg har aldri tall på apps. Jeg har en liten markør, og den fungerer. Men heldigvis ikke noen tall, og det er jeg veldig glad for. Sånne røde tall som maser om at du har masse mails er noe rot.

Så har vi klassikeren da. Kommer med masse påstander. Kan ikke når du blir spurt egentlig bevise noe som helst. Og det har du innsett nå i det minste. Så da kommer unnskyldningene om at du ikke gidder og ikke har behov. Du har skrevet mye så langt. Nå derimot så gidder du visstnok ikke. Jeg tviler ikke på at rådet ditt var velmenende, men det hjelper ikke når du kommer med masse påstander om ting du faktisk ikke vet. Du vet ikke faktisk at ting er slik, du tror det er slik. Det å faktisk kunne vise til noen andre at det er slik derimot klarer du altså ikke å gjøre. Og du kan faktisk ikke gi råd og si at sånn er det, når du ikke vet om det faktisk er sånn, du bare tror det. Jeg vet samtlige av påstandene dine er gale, da jeg har bevist at det er feil ved tidligere anledninger. Så det å gi råd utifra hva du tror når det ikke er slik er jo ikke et bra råd.

Si at noen synes Android er fint og bra det. Egentlig så bryr de seg ikke så mye om iOS eller Android er på tlf. Så kommer du og sier at nei iOS er så mye mer effektivt osv, bedre opplevd ytelse osv. når det ikke er sant? Denne personen kunne altså kjøpt en telefon til 50-80% av prisen og vært fornøyd, men du vil basert på din feilaktige overbevisning råde denne personen til å bruke så mye mer penger på noe denne personen ikke vil oppleve som et bedre produkt? Derfor reagerer jeg, selv om rådet ditt var velmenende og jeg ikke tviler på det.

Og ja, det er ting som ikke fungerer helt perfekt i Android, men det at du ikke mener det er noe videre å sette fingen på ved en iPhone er enda et klart faresignal her. Fordi iPhone har helt klart punkter den er svak på og er ikke vanskelig å finne dem i det hele tatt. Jeg er veldig fornøyd med min telefon, men om noen hadde spurt om jeg hadde noe kritikk, så selvfølgelig har jeg det. Jeg bruker den hver dag, selvfølgelig har jeg kritikk. Hvis du tenker på mobilen din som kun et elektronisk hjelpemiddel uten videre tilknytning til merke ol. så vil du alltid ha punkter du ville ha forbedret, da ingen telefon er perfekt. Det å påstå at et slikt produkt er uten feil er nærmest som å si at du har et veldig subjektivt syn på produktet. Det er slik som når de sier "kjærlighetgjør deg blind". Du liker den andre personen så mye at du overser de negative sidene og mener dette er den perfekte partneren, ingenting å utsette her. Derimot vet vi jo at dette aldri er tilfellet. Det er alltid noe, også for mobiltelefoner. Kamera, internminne, modem er enkle HW punkter for iPhone eksempelvis. Eller kamera er vel mer SW. Dette er rene mangler med telefonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva du sammenligner. Mate 10 pro har 4000mAh batteri og Xs har 2658mah og max har 3174mAh batteri. Om iphone xs oppnår 89% av tiden med et batteri som er kun 66% av huawei sitt så må det nå tyde på at det er en sannhet i det jeg sier. Alle tall bekrefter også dette så jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å oppnå. Forøvrig så hadde kilden din et fint notat her om ytelse på soc jeg tenker jeg bare poster det her så kan du få skrive noe svada som avkrefter det også slik at du slår ihjel dine egne kilder: 

"Love it or hate it, when launched, the new iPhone is always the fastest smartphone on the planet. Apple has the time, money, and dedication to design its own chips and this has been one of the best decisions the company has made over the last decade. Having full control over your hardware and knowing how to use it pays off tremendously for the iPhones.

The Apple A12 Bionic chip is not only the fastest hardware today, it once again will be the one the 2019 Android chips won't be able to beat, if history taught us anything. And that's fine, as it will never see the light of day running under Google's OS." 

Kan legge til en benchmark kilde ifra samme side som viser litt om SOC ytelse. Sikkert feil den også? 

https://www.gsmarena.com/huawei_mate_20_pro-review-1845p5.php

Tror du misforstår. De fire siste punktene var ting jeg ville ha hjelp til å få i orden på android telefonen min siden det sikkert var en smal sak å ordne på.  Atl som var skrevet under "Jeg har også noen irriterende oppsett issues som ingen klarer å hjelpe meg med selv om det egentlig er helt basic. Jeg fyrer løst her siden du sikkert ser med en gang hva det er jeg gjør feil :" var nettopp dette (irriterende oppsett issues som sikkert var brukerfeil). 

Dette var ikke et av punktene mot android som nevnt over, men igjen det kan gjerne brukes til å beskrieve opplevelsen av android. Den gjengse bruker tar rennafart å drifter i hvem som feil det er om en app ikke virker som den skal. Om jeg bruker facebook, instagram og snapchat på en iphone og det fungerer som det skal der og jeg gjør det samme på en huawei/samsung/sony og det ikke fungerer der så er min brukeropplevelse at android gjør en dårligere jobb enn iOS. Skyld på utviklere alt du vil, men du har ikke valget om å installere iOS versjonen som virker og da hjelper det meg som sluttbruker utrolig lite at snapchat har en beef og ikke vil lage skikkelig app til android osv. Kall en spade for en spade. 

Tekst vises ikke helt ut i kantene som indikerer at den ikke viser hele bildet. På iOS appen vises ting som det skal. Igjen dette var på brukerfeil listen min, men du kan gjerne legge det til på mangel listen i android også for som over er brukeroppevelsen at iOS=ting virker android=halvgjort. Kan jeg få sitere deg også i fra et par innlegg før "Apps er mer polert på iOS, det er jo bare fakta det."? Dette er litt av det som gjør at man sitter igjen med en beta følelse av android siden ting er halvgjort/lite polert. Her er et screenshot fra maten min nå f.eks. 

post-175783-0-61094700-1545782903_thumb.jpg

Jepp klassikker ^^  jeg har ikke innsett at jeg ikke kan bevise noe som helst tvert om se bare på batteripunktet over. Jeg vet at jeg har rett så du kan få diskutere videre alene. Nå er jeg ihvertfall ferdig med å kaste bort tiden her. Lykke til. Siste ordet vant diskusjonen så grattulerer heng diplomet på veggen så kan de som vil få lytte til rådet mitt om å ikke skifte bort i fra iphone om de vil spare seg bryet med å prøve beta produkt. Legg også merke til at Lunaris selv uttaler følgende noen poster opp "Apps er mer polert på iOS, det er jo bare fakta det.". Slik føles hele operativsystemet også. Dette har man nok blitt blind av når en er vandt til å bruke android, men de aller fleste som kommer i fra iOS merker dette med en gang. 

Endret av minim
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...