Gå til innhold

GUIDE: iOS til Android Slik bytter du fra iOS til Android

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+132

Hvorfor oppmuntre til å gå over til utrygge telefoner?

Tror du misforstår, dette gjaldt migrering FRA Apple ?

Artig å spøke med, men alle som følger med vet at iPhones er "orders of magnitude" sikrere enn Androidtelefoner :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye Toppmodeller i Android leiren koster nå ganske mye de også. Har brukt begge deler , er litt hipp som happ idag. Kjøpte LG ThinQ 7 på tilbud til ca 3500kr. Fornøyd med det kjøpet, bare jeg ikke må rote med å roote den samt legge in custom rom fordi LG ikke oppdaterer den.

IOS er nok bedre totalt sett pga oppdateringen og at ting fungerer mer sømløst ,men noe annet er kanskje ikke å forvente av et selskap som har kontroll på hele verdikjeden.

Lenke til kommentar

Litt forskjell på å kunne se alt som er på telefonen og overstyre/overvåke den fra hvor som helst i verden og at du kan se kontaktlisten på en telefon du sitter med i hendene...

Lenke til kommentar

lol... denne artikkelen ser ut som den er skrevet for 5 år siden da det kanskje var en liten grunn til å vurdere Android. I dag bytter flere og flere over fra Android til iOS.

Dette er jo bare direkte feil. Det er ca like mange som bytter fra iOS til Android hvert år som fra Android til iOS. Dvs flere som har iOS bytter enn folk som har Android. Android har best retention av alle mobile OS. 

Android og iOS er blitt likere opp gjennom årene, så stadig større grunn til å gå for Android det. Siden ser du vekk ifra OS så tilbyr ikke Apple på noe HW som er fristende, samt veldig høy pris. Kunne du kjøpt hvilken som helst telefon og installert iOS/Android på den så ville iPhone salgstall stupt.

Lenke til kommentar

Artikkelen, særlig innledningen, bærer preg av at forfatteren er android-fan, og inneholder derfor veldig subjektive utsagn. For å kunne konkludere med at en pris er «latterlig», bør man kunne vise til en rimelig grundig vurdering av brukervennlighet, kapasitet, design etc. Dessuten kan prisen kun være «latterlig» gitt at smaken til leseren samsvarer 100% med forfatterens smak. Alternativt er journalister for dårlig betalt ;)

Helt enig! Og du kan ikke bruke Mate 20 pro som et eksempel når den er dyrere en XR (Mate 20 Pro: 9499kr ca.)

Ehh... Når det bare er et par Hundrelapper i forskjell på denne og en så sinnsyk telefon som Mate20 Pro så er det ingen grunn til å ikke kjøpe den.

Men klart.. Jeg er helt inhabil da jeg er så heldig å eie en slik selv:)

Lenke til kommentar

Etter å ha gjort akkurat dette byttet selv i sommer for både meg selv og kona har jeg bare en ting å si: Never again. Vi har hatt iPhoner i ca 10år og ville gi Android (S9+ og Huawei 20 Pro) en sjanse. Vi angrer begge to. Jeg har ikke hatt så mye rare feil i min telefon siden jeg hadde Nokia 6110. APPer stopper og slutter å svare til stadighet. Noe jeg aldri har opplevd med IOS. Vi liker selve hardwaren i disse Android telefonene med software messige virker det for oss som vi sitter med telefoner som er i Beta test. Så nei. Ikke bytt til Android fra IOS

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha gjort akkurat dette byttet selv i sommer for både meg selv og kona har jeg bare en ting å si: Never again. Vi har hatt iPhoner i ca 10år og ville gi Android (S9+ og Huawei 20 Pro) en sjanse. Vi angrer begge to. Jeg har ikke hatt så mye rare feil i min telefon siden jeg hadde Nokia 6110. APPer stopper og slutter å svare til stadighet. Noe jeg aldri har opplevd med IOS. Vi liker selve hardwaren i disse Android telefonene med software messige virker det for oss som vi sitter med telefoner som er i Beta test. Så nei. Ikke bytt til Android fra IOS

Både Samsung og Huawei har plukket Android i småbiter og endret på alt for å få det til å bli deres eget "system", så blir litt feil å skylde på Android for dette.

Vil man ha en rask og stabil Android opplevelse burde man Kjøpe Pixel telefoner, eller en som støtter Android One. Finnes og en del produsenter som kjører ganske ren Android som f.eks Motorola.

Forøvrig kan man installere LinageOS på de fleste mobiler. For at jeg skulle klare å leve med min Galaxy Note 4 måtte jeg bruke det for å bli kvitt alt Samsung hadde prakket inn i telefonen.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Både Samsung og Huawei har plukket Android i småbiter og endret på alt for å få det til å bli deres eget "system", så blir litt feil å skylde på Android for dette.

Vil man ha en rask og stabil Android opplevelse burde man Kjøpe Pixel telefoner, eller en som støtter Android One. Finnes og en del produsenter som kjører ganske ren Android som f.eks Motorola.

Forøvrig kan man installere LinageOS på de fleste mobiler. For at jeg skulle klare å leve med min Galaxy Note 4 måtte jeg bruke det for å bli kvitt alt Samsung hadde prakket inn i telefonen.

Der traff du vel spikeren på hodet. Når jeg kjøper en telefon forventer jeg at den fungerer. Uavhengig av Operativsystem. Kjøper jeg en Samsung TV forventer jeg at deres smartsystem fungerer. Kjøper jeg en PC forventer jeg at Windows fungerer. Osv. Med Android har jeg skjønt at slik er det ikke med deres telefoner. Kjøper man Apple så kan man banne på at, det fungerer. Det er derfor man betaler en premium pris for de leverer rett og slett en mye bedre brukeropplevelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Der traff du vel spikeren på hodet. Når jeg kjøper en telefon forventer jeg at den fungerer. Uavhengig av Operativsystem. Kjøper jeg en Samsung TV forventer jeg at deres smartsystem fungerer. Kjøper jeg en PC forventer jeg at Windows fungerer. Osv. Med Android har jeg skjønt at slik er det ikke med deres telefoner. Kjøper man Apple så kan man banne på at, det fungerer. Det er derfor man betaler en premium pris for de leverer rett og slett en mye bedre brukeropplevelse.

Da er nok Apple tingen for deg.

Folk er heldigvis forsjellig. Jeg velger heller å spare noen tusenlapper og kjøper OnePlus telefoner.

Deres nye toppmodell OnePlus 6T koster faktisk 4000kr mindre enn iPhone XR med like mye lagring (128GB).

Men smaken er som baken.

Lenke til kommentar

lol... denne artikkelen ser ut som den er skrevet for 5 år siden da det kanskje var en liten grunn til å vurdere Android. I dag bytter flere og flere over fra Android til iOS.

Hei! Hvis vi ser bort fra Norge og ser på hele markedet: Hvor stor andel i % har iOS tror du?

Lenke til kommentar

Bortsett fra en liten flørt med en Samsung i 2012 (ikke akkurat en suksess) har jeg vært trofast mot eplene mine siden jeg fikk min første 3g i 2008. de siste åra har desverre eplene blitt bare surere og surere. Gleden over ny telefon forsvinner i irritasjonen over høy pris og mangel på den aller siste teknologien. Det hjelper heller ikke at eplene får redusert ytelse etter ett års tid i drift og at man i utgangspunktet forsøkte å holde dette hemmelig for brukerne.

Når min velbrukte 7plus rundet 2 år og var moden for utskifting nå i slutten av oktober sto valget mellom å dra til med en Xs max til over 12' eller en Mate 20pro til over 9'

Det ble et enkelt valg å skrote eple denne gangen, blir bare mer og mer fornøyd for hver dag i bruk så får vi se om det går over.

• Liker 3
Lenke til kommentar

For noe tull. Min ipad er mye mer ustabil enn min Android telefon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det du klager over er ikke Android i seg selv, men skallet til Samsung/ Huawei. De er kjent for tunge UI de legger oppå Android som gjør telefonen tungkjørt. Google tillater produsentene å gjøre stort sett hva de vil, og noen gjør en dårlig jobb.

Det gjelder å undersøke litt rundt i og med det er så mye forskjellig å velge mellom. Mer og mer i vinden blir såkalt vanilla Android, altså Android slik Google lager den uten noe fuzz oppå. Nylig omdøpt til Android One. Min Nokia har det, og (selv om jeg også har en rask prosessor (SD 735) ) så er telefonen alltid kjapp og responsiv. I tillegg oppdateres det raskt. Andre kan like apper og funksjoner som produsentene legger til, men dessverre er disse produsentene ofte lite flinke til å oppdatere etterpå.

Det finnes mange telefoner og merker der ute som et alternativ til Samsung og Huawei

Lenke til kommentar

Bare så synd det ikke finnes noen skikkelig toppmodeller med Android One - foruten Pixel som er notorisk vanskelige å få tak i. Og det er litt frustrerende nå, fordi det har vært slik helt siden Nexus One, som ble produsert sammen med HTC Desire tilbake i 2010-11

Det er det som er med Apple, de er tilgjengelige overalt, du får støtte i mange år (nå opptil 5år med iOS 12), samt mange apper kommer først på iOS. Og disse tingene er viktigere for meg enn launchere og grids

Lenke til kommentar

Så man er fattig om man liker Android basert mobil mer enn iOS? Den var ny du..

For meg er ikke iOS logisk satt opp, mye jeg savner der som Android har. Android tillater deg å tilpasse grids og launchere. iOS da? Nei.. her har vi statiske grids og brukeren selv må tilpasse seg systemet.

Smak og behag. Har ingenting med fattig å gjøre.

Tydeligvis...

https://itavisen.no/2018/11/07/iphone-brukere-tenker-hoyere-om-seg-selv-enn-android-brukere/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...