Gå til innhold

GUIDE: iOS til Android Slik bytter du fra iOS til Android

Anbefalte innlegg

Jeg personlig ville aldri gjort det for jeg vil ikke havne i lomma på Google når det gjelder informasjonsdeling og ekstremt dårlig implementasjon av ... vel ... alt. Men jeg kjenner flere som tenker på å bytte nå som Apples i-enheter har blitt så dyre.

Man trenger ikke å ha gapps på Android-telefon. Ei heller trenger man å bruke Google Drive til migrering.

Du kan faktisk skaffe deg en telefon som kjører Sailfish, Tizen, Ubports, eller Debian også, hvis du ikke liker AOSP. AOSP har forøvrig fri lisens, til motsetning fra iOS, som er lukket.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For tiden så bruker jeg 2 telefoner. Mitt privat nummer er i en iPhone XS max og min jobb sim er i en Note 9. 

Jeg foretrekker personvern politikken til apple så jeg bruker så lite som mulig av google´s tjenester. Bildene jeg tar på note 9 synces automatisk til dropbox. På min mediaserver (2012 mac mini) så kjører jeg en jobb hver time som importerer bildene som kommer inn fra Note 9 via dropbox inn i icloud.

Jeg bruker et android program som heter smoothsync til å synkronisere kontaktlisten og kalenderen på Note 9 med icloud. Backup av note 9 tas til samsung og ikke google. Jeg har en gmail konto for bruk med google play store slik at jeg kan laste ned og kjøpe applikasjoner. 

Dette er hva jeg foretrekker og andre personer har sikkert tatt andre valg uten at jeg vil si at deres valg er et dårlig valg. 

I dag er det ikke mye forskjell mellom ios og android men android har bedre muligheter for brukertilpasninger og ios har etter min mening mere gjennomførte 3dje parts applikasjoner. Siden jeg tilbringer lite tid i springboard og i androids launcher så oppveies tilpasningsmulighetene i android av applikasjonskvaliteten på ios for meg. Igjen dette er min personlige mening og andre står helt fritt til å prioritere og mene noe annet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Overskriften burde da vært "Slik får du ny telefon dersom du har dårlig råd" da?

Det er slike kommentarer som setter iPhone-fans i dårlig lys.
Kanskje på tide å vokse opp.

- *Klør seg i hode*

Bare fordi at noen velger "AMD RX Vega Frontier" til under gjennomsnittsprisen til "Nvidia RTX 2080 Ti"-kort så setter det ikke Nvidia-fans i et dårlig lys.

Det er opp til hver enkelt å vurdere hva det er en er villig til å bruke pengene sine på.
Dype lommebøker, eller lack there of, har lite å si.

Det er rasjonellet bak som teller.

F.eks...
Noen sverger nok til AMD på grunn av at "Free-Sync" er en billigere, men samtidig åpen standard.
I motsetning til "G-Sync" fra Nvidia som er en dyrere og proprietær løsning.

Hva enn grunnen er for at noen velger det ene over det andre har lite innvirkning på dem som velger noe annet, på et per bruker basis.

Det kan i det lange løp gå utover en produsent som Apple om ikke nødvendigvis alle, men store mengder av dems kunder bytter beite.

Men det sier hverken mer eller mindre om Knut fra Toten som bytter fra Android til iOS, eller Kari fra Bodø som bytter fra iOS til Android.

Selv gikk jeg nylig fra Symbian til Android, og må innrømme at ikke alt har gått så knirkefritt som jeg først hadde håpet.
Det er ikke dermed sagt at Android var et dårlig valg, ikke det at jeg tror så sterkt at iOS hadde vært et bedre alternativ i så måte.
Uansett så har jeg i hvert fall ingen planer om å bytte til noe annet på en veldig lang tid.

Får heller bare prøve å gjøre det beste ut av situasjonen.
Jeg finner for håpentligvis en løsning på det jeg sliter med.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Hvordan postet du din første kommentar her etter som du tydeligvis ikke har vært en førstegangsbruker?

Poengterte kun "unormalen" ved at en artikkel skapte så mange nye brukere, noe du forståelig nok ikke ser (ettersom du er ny bruker).

Velkommen til forumet, ser frem til å lese mange flere innlegg fra deg og dere,

• Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

må folk roe ned på kommentarene sine. Neste steg er å sende "hele tråden" på en uke ufrivillig ferie

Må gå an å diskutere uten å slenge kommentarer om at man er fattig eller annet

Hvem har gjort det? Jeg skrev at det i artikkelen sto at nå var prisen på iPhone så høy at folk gjerne ville bytte til Android, innforstått at har du lite penger så kjøper du Android.

Ta det med Niklas, var han som skrev det ;)

Lenke til kommentar

Så man er fattig om man liker Android basert mobil mer enn iOS? Den var ny du..

For meg er ikke iOS logisk satt opp, mye jeg savner der som Android har. Android tillater deg å tilpasse grids og launchere. iOS da? Nei.. her har vi statiske grids og brukeren selv må tilpasse seg systemet.

Smak og behag. Har ingenting med fattig å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Syns sånt var viktig før jeg også. Så kjøpte jeg faktisk en iPhone, og nå kunne jeg ikke brydd meg mindre om custom lauchere og grids - det ble total uinteressant og kaste bort tiden på timesvis med prøving/feiling for å få jålet til den hjemskjermen så mye jeg bare kunne. Men hver sin lyst selvsagt :)

• Liker 6
Lenke til kommentar

Neste uke: slik bytter du fra Ferrari til Lada.

Nu är det väl inte känslan av Ferrari jag får av min iPad. Snarare Volvo = säker, genomtänkt och folklig, med en aura av lite "tråkig". Mina Android-telefoner känns inte heller Lada, utan mer av VW. Stort modellprogram, många valmöjligher, tekniska kvaliteter och enorm spridning över hela världen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og så er det ganske tendensiøst å avbilde en to år gammel iPhone sammen med den nyeste Android-telefonen.

Seriøs journalistikk?

Det ser ikke ut som du har oppfattet artikkelen. Hvis en bytter telefon, så er det gjerne fra en eldre modell (feks iPhone 7), til en ny modell (feks Mate 20 Pro).

Så ikke skyld på journalistikken hvis du ikke fatter innholdet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...