Gå til innhold

Kebabsjappa

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har og dårlig erfaring (les matforgiftning) hos sentrumskebabene.

Altså. Matforgiftning? Dvs, oppkast og generelt nedsatt helse? Er du helt sikker på at du faktisk blir forgiftet? Om det er en typisk "kebab på fylla" så er det mye større sannsynlighet for at din diaré skyldes øl og alkohol enn muk i fra kebabsjappa

Lenke til kommentar

bshagen: Ja matforgiftet. Midt på lyse dagen kjøpte jeg. Måtte til legen og sende inn avføringsprøve. Var dårlig i to uker+.

Nesttun har jeg ikke prøvd, faktisk. Gir den en sjanse neste gang jeg skal den veien.

Kjøp rullekebab.

Nirvana?

Faktisk ikke prøvd

Lenke til kommentar

Er en jævla bra rullebabb i Drøbak. Pokker om jeg husker hva den sjappa het. Skal prøve å komme på det

EDIT: Fant den. Heter Balkan den også visst. Pleide å spise den etter dykking, da det en klubb som dykker i det området ganske ofte :)
Her 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Kebab kan jo være hva som helst, det betyr kun at det er "grillet kjøtt".

Likevel er det som regel stor oppstandelse  dersom det oppdages svinekjøtt i kebaben.

Kebab er jo tradisjonelt lam, og det er regnet for å være en "trygg" rett for de som har visse religiøse overbevisninger.

Det som selges fra f.eks. Gilde og som benyttes av alle større kjeder, er MUK av lam og sau, altså Mekanisk Utbeinet Kjøtt, restene som er igjen når alle de brukbare stykkene er tatt ut.

Det skulle tatt seg ut om man serverte svinenakke på kebabpizzaen til muslimer, da hadde det haglet med fatwaer og hellig krig mot pizzasjappa.

Svin i kebaben er omtrent like vanlig som hønsetenner, selv om det teknisk sett sikkert kan være både svin, fisk og annet, så lenge det er kjøtt som er grillet.

Aha. Jeg googlet bare dette for en stund siden ganske grundig fordi jeg var nysgjerrig, og er skråsikker på at svaret jeg kom frem til var at svinenakke er det tradisjonelle kjøttet som brukes i kebabretter. Men kan hende det var vrøvl. Kanskje det er muk på den pizzaen jeg spiste.

Skulle ønske det fantes noe slags halvbillige selvtests-laboratoriums-sett man kunne kjøpt, så kunne man tatt med en kjøttbit hjem i lomma, kjørt den i maskinen, og fått ut resultater man kunne sjekket på nett for å finne ut nøyaktig hvilke stoffer som var i det man hadde i maskinen. Eller noe i den duren. Noe sånt må da finnes?

• Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er det Dronningen Kebab, men jeg har ikke smakt så mange i Oslo, bare noen randoms som jeg ikke husker navnet på og Bislett. Bislett er i alle fall oppskrytt, etter flere forsøk så har jeg funnet ut at Bislett kun er gode på én ting, og det er MYE mat. Men smaken er "meh"

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at Dronningens kebab er oppskrytt også, men skal prøve den igjen.

Må ærlig innrømme at jeg synes Dronningens kebab er oppskrytt også, men skal prøve den igjen.

Selv går jeg oftest til New Beirut Kebab i Møllergata/Skråninga.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...