Delvis Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Har kanskje gjort noe forferdelig dumt nå, men skjønner ikke at det skulle ødelegge noe.Ville ha tak i noe som var på en PC jeg ikke kommer inn på, og skulle koble harddisken til en annen Pc.Så tenkte jeg at hvis jeg satt dem inntil hverandre, så kunne jeg bare koble kablene fra den ene pc'en til harddisken på den andre, uten å montere den utav.All strøm og og strømkabler var jo av selvfølgelig.Men da jeg skulle starte den jeg skulle kopiere det over til, var det ikke liv. Koblet alt fra og tilbake sånn det var, og fremdeles ikke liv.Hva i...? Kunne dette ødelegge noe? Var jo bare montert kabler over til harddisken.La etterpå merke til at en plugg var løs, den blå i midten merket med rød pil: Er ikke sikker hva den er til? Men den kan ha vært løs lenge selv om Pc'en. virket.Er vel ikke noen som ser noe spesielt gale på disse bildene? Den andre Pc'en starter, men der kommer ikke bildet frampå noen skjerm etter dette, så noe virker å ha skjedd.Hva kan ha skjedd? Kan jeg regne med begge er ødelagte? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Hei, Den blå kabelen som ikke er koblet i er nok USB til kabinettet. Altså USB pluggene frampå eller oppå kabinettet ditt. Ut ifra scenarioet høres det egentlig ut som du bare har koblet ut noe du ikke skulle. Sjekk CPU strøm og kablene helt nede til høyre som styrer power-knapp og sånt. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. november 2018 Forfatter Del Skrevet 3. november 2018 Hei, Den blå kabelen som ikke er koblet i er nok USB til kabinettet. Altså USB pluggene frampå eller oppå kabinettet ditt. Ut ifra scenarioet høres det egentlig ut som du bare har koblet ut noe du ikke skulle. Sjekk CPU strøm og kablene helt nede til høyre som styrer power-knapp og sånt. Phew.. Du hadde rett, det var den svære øverst til høyre (bildet i midten) som ikke var helt fast. Takk! Mange takk Så den ikke før nå, var litt dårlig av meg det da. da er hvertfall den i orden. Den andre som ikke viser bilde lenger er oldgammel, så er ikke så nøye med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå