Smygel Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Hei vi skal på cruice i en uke, så lurer jeg på hvordan det er me wifi tale ombord om du kan ringe som hjemme for å ringe på båten sitt telenett er jo ganske dyrt Må du fremdeles ha norsk ip adresse ? Går d ventuelt an å bruke en vpn tjeneste for å få det til? Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 (endret) Opplever at det fungerer i utlandet med Telenor så lenge du har norsk IP. om VPN på mobilen fikser VoWiFi vet jeg ikke. Samtaler vil bli brutt så fort du mister tilgang på wifi da. Endret 3. november 2018 av Vanstalk Lenke til kommentar
Smygel Skrevet 3. november 2018 Forfatter Del Skrevet 3. november 2018 Ja det raknet jeg med at du bryter samtalen om du mister wifien men får bare prøve når jeg kommer ombord me mindre andre har prøvd d samme Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 kan med nesten 100% sikkerhet si at VoWiFi anrop på båt med satelittnett og begrenset båndbredde kommer til å funke jævlig dårlig 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 kan med nesten 100% sikkerhet si at VoWiFi anrop på båt med satelittnett og begrenset båndbredde kommer til å funke jævlig dårlig Det vil vel oppleves helt likt som å ringe via mobilnettet ombord. Den bruker jo samme uplink mot satelitt som wifi nettet gjør. Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Det vil vel oppleves helt likt som å ringe via mobilnettet ombord. Den bruker jo samme uplink mot satelitt som wifi nettet gjør. nja.. om du får nok båndbredde og lav nok jitter er en helt annen sak.. 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Det vil vel oppleves helt likt som å ringe via mobilnettet ombord. Den bruker jo samme uplink mot satelitt som wifi nettet gjør. Neppe, tale prioriteres trolig over en VPN kobling. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Neppe, tale prioriteres trolig over en VPN kobling. Mobilnettet har garantert prioritet over wifi nettet, men de har nok samme fysiske tilkobling begge to selv om routingen går forskjellige veier. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Jeg har ringt og meldt over Wi-Fi på Kiel-fergen med Telenor, det fungerte helt greit. Men du må ha norsk ip, ellers vil det ikke fungere. Ombord på et skip fra Fjordline fungerte det ikke men da mistenker jeg at ip'en var dansk. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Såeh.. vil det virke med vpn der man er tilkoblet norsk pipe? Om det gjør, skal jeg ha vpn Lenke til kommentar
Smygel Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 håper det virker med vpn, Telenor kundeservice kunne heller ikke svare på om det virker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå