Gå til innhold

Football Leaks


Amoralsk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanté er en fin type!

 

Chelsea kommer dog særdeles dårlig ut av dette. Hittil i Football Leaks er det Manchester City, PSG og Chelsea som har svin på skogen. Hvorfor er jeg ikke overrasket?

 

For de som ikke kan tysk, har Fox Australia gjengitt deler av saken her: https://www.foxsports.com.au/football/premier-league/france-midfielder-ngolo-kante-reportedly-refused-to-receive-any-offshore-payments-in-chelsea-salary/news-story/4f592108a84394c3e175bba1abf55c14

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ikke spesielt overraskende at de tre klubbene står i front nei. Chelsea risikerer to års transferban(ikke at overhodet tror noe som helst kommer til å skje med noen av lagene) og har temmelig kynisk låne-taktikk.

 

Begynte å bli litt mer positiv til Chelsea og city de siste årene, godt med mer konkurranse i ligaen osv, men All den goodwill er rett ut av vinduet.

Lenke til kommentar

Det sportslige med både City og Chelsea er én ting. Det er bra med så mange gode klubber som mulig. 

 

Men det greiene City holder på med er helt forkastelig og begynner å bli vanskelig for meg å svelge. Jeg synes faktisk synd på City-fansen som nærmest blir holdt som gisler, fordi de nå etter 40 år opplever suksess. Med en så voldsom bismak. Hvem vil ikke ha suksess? Man er jo supporter av klubben, ikke eierne bak. Men på hvilken bekostning skal man vinne?

 

De eies av en prins som hverken er interessert i fotball (broren hans er mer interessert og sendebud til Etihad) eller å tjene penger, det dreier seg mest av alt om å være et utstillingsvindu, en slags statlig propagandafasade og positiv internasjonal merkevare for regimet i UAE. Klubben brukes som et politisk verktøy, og er utrolig nyttig for å pynte på det mildt sagt skitne omdømmet deres.

Ekstra skuffende er det å se en mann som Pep Guardiola gang etter gang skryte av Sheikh Mansour og unnvikende omtale regimet i UAE med "it is what is is". Samtidig nekter han å svare på spørsmål om menneskerettighetsbruddene sjefen hans har ansvar for. 

Jeg har alltid hatet City som en erkerival, men hadde respekt for klubben inntil jukset deres med FFP ble avslørt. Nå som flere detaljer og nye ting blir avdekket er den respekten borte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mer Chelsea-rusk kommer til overflaten nå.

 

Ifølge lekkede dokumenter betalte Chelsea over 600.000 pund i "parental salary" til Andreas Christensens far i forbindelse med kontraktsignering da han var 16 år gammel. Det er ikke lov, og både Premier League og FIFA har naturligvis strenge regler rundt dette for å hindre utnyttelse av barn og trafficking. Dokumenter viser også at Chelsea ansatte faren som scout samme dag som Christensen signerte, selv om han aldri har vært det tidligere. I England er det Liverpool og Everton som tidligere blitt bøtelagt for brudd på disse reglene.

 

Og som Danielzu var inne på over:

Andre lekkede dokumenter viser at FIFA vurderer å gi Chelsea en stor transfer ban over fire overgangsvinduer (altså to år) på grunn av gjentatte brudd på reglene for signering av mindreårige spillere. Det skal være snakk om 13 spillere, blant disse Bertrand Traore. Chelsea har innrømmet å ha betalt 155.000 pund til moren hans i forbindelse med overgangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og så enda mer om Manchester City:

 

Lekkede dokumenter viser at City har gjort akkurat som Chelsea - betalt familier ulovlige penger for å signere mindreårige spillere. Gjelder blant andre familien til Bossaert som City betalte 190.000 pund, og 10.000 pund til familien til en gutt som er i barneakademiet (under 8 år). 

 

City risikerer overgangsnekt på grunn av dette i ett år, altså to vinduer.

 

https://www.thetimes.co.uk/edition/sport/manchester-city-accused-of-making-illegal-payments-to-young-players-families-g07p85qn9

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Vært bedre med poengtrekk. En mulig transfer ban har ikke mye å si for City og Chelsea når de hamster inn så mange spillere fra før. Bot har heller ingen spesielle hensikt.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Kun det som kan gi klubben / eierne effekt. Bøter spiller ingen trille til psg/City/Chelsea. Transfer ban gir nok litt mer, men ikke all verdens. Utestenging og poengtrekk er eneste reelle virkemiddel som straff.

Lenke til kommentar

Såååå... vi skal se bort ifra at du tilfeldigvis er Liverpool-supporter? :p

 

Neida, jeg skjønner hvor du vil hen. For min del så kunne de bare lagt ned hele City. Og jeg er enig i det du sier, stallen til City er såpass sterk, at det blir ikke helt «likhet for loven». Det blir som å gi en som har svindlet til seg 1 000 000, 100 000 i bot.

 

Jeg forslår også at spillerne som er bevist uredelig hentet, frigis på markedet på dagen, uten mulighet for å spille for samme klubb

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...