Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ekstralys

Diblu

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle settep på litt ekstra lys på toyotan.
Hvor mange watt kan jeg trygt regne med at orginal dynamoen takler?
Batteriet er bra, og har ikke noe annet som drar mye strøm.
Er det noe stress og montere, la oss si en 100w ledplanke?
Bil er en 89mod carina ii

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alltid det som står på pakka stemmer med virkeligheten.

Hvis en fyr sier at han skal ha en 100W ledbar på bilen sin må jeg gå ut fra at han vet hva han skal ha, ellers kan jeg jo begynne å undersøke nøyaktig hvor mye strøm ledbaren hans trekker.. Jeg tenker du også forstår at ikke det siste er aktuelt.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hvis en fyr sier at han skal ha en 100W ledbar på bilen sin må jeg gå ut fra at han vet hva han skal ha, ellers kan jeg jo begynne å undersøke nøyaktig hvor mye strøm ledbaren hans trekker.. Jeg tenker du også forstår at ikke det siste er aktuelt.

er vell en del LED produkter hvor de skriver "100W" hvor de altså mener at det lyser like bra som andre lys på 100W hadde gjort....

• Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Er klar over at det finnes mye kina produkter i led kategorien.
Skal uansett ikke mye til for og få mere lys en i de 30år gamle lyktene jeg har per i dag.
om noen har tips på spesefikke produkter rop ut eller send pm :)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Er klar over at det finnes mye kina produkter i led kategorien.

Skal uansett ikke mye til for og få mere lys en i de 30år gamle lyktene jeg har per i dag.

om noen har tips på spesefikke produkter rop ut eller send pm :)

Du trenger ikke legge så fryktelig mye kroner i lampene før du merker forskjell.

På arbeidsbilen har jeg to LED-lamper til typ 1.5k for paret. Overraskende bra lys i de, sammenlignet med originallyktene. Er noe lignende som denne.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp av norske forhandlere, de krever blodpris. Mange av kina led barene er overaskende bra.

Skal du ha de montert så har du nok ikke noe annet valg og en får 5 års reklamasjon på de, kontra null reklamasjon på de fra Kina

og du slipper å ta de av ved neste EU-kontroll

Lenke til kommentar

Mange av Kina-greiene er nok ulovlige også.

Jepp, men man får godkjente også. Litt vanskeligere å finne, men fortsatt verdt det da det koster gjerne under halv pris i forhold til i Norge. Ikke at det er noe farlig å bruke en ikke E-merka, det er like jævlig for h*n man møter hvis man ikke er kjapp på å skru av lysene uansett.

Lenke til kommentar

Skal du ha de montert så har du nok ikke noe annet valg og en får 5 års reklamasjon på de, kontra null reklamasjon på de fra Kina

og du slipper å ta de av ved neste EU-kontroll

Hvis du kjøper det av en god utenlandsk butikk får man gjerne reklamasjon, men 1-2 år istedet for 5. Å få montert lysutstyr du kjøper selv hos et verksted er ikke noe problem det. Men ærlig talt, folk flest burde klare å sette på dette selv. Et relé, noen ledninger og en sikring er ikke akkurat hokus pokus. Masse koblingsskjemaer, videoer, forumhjelp osv som ligger ute på nettet. Dessuten så er det jo ekstremt tilfredsstillende å få til noe selv og ikke være avhengig av alle rundt seg ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tenkte jeg skulle sette på litt ekstra lys.

A wise plan.

Hvis valget ennå ikke har falt:

https://www.arbeidslys.no/normaster-dualbeam-ledbar-godkjent-e-merket

96 Watt, E-merket (ref. 20, hvilket er en kurrant middelvei mellom spot og flood lystkast), og er pr. nå på salg (-53 %).

Jeg har ingen førstehåndserfaringer med denne LED-baren, men jeg har 1 stk. på vei som gave til en slektning. Skal monteres onsdag 5. desember, så jeg kan si litt mer om produktet da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...