Gå til innhold

RJ45 veggkontakter -vinklet og med flere kontakter?

minimax

Anbefalte innlegg

Jeg legger opp et kablet hjemmenettverk som starter nær kabelmodemet/routeren.

Der ønsker jeg å sette opp en rekke nettverkskontakter (RJ45) på veggen som videre er koblet til hver sin ledning (i kabelkanal) som går til de ulike rommene. Men istedenfor de vanlige veggkontaktene som ser slik ut: 

9146624671774.jpg

.... er det mulig å få flere kontakter enn 2 i en slik plastboks (f.eks. 10 stykk etter hverandre) og samtidig vinklet slik at ledningene man setter i peker nedover mot gulvet? (så tar de ikke så mye plass og møbler osv. kan settes helt inntil.

Endret av minimax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den øverste ser ut til å være for innfelling i veggen (jeg trenger å montere utenpå gipsvegg). Den andre lenken virker å være mer aktuell. Vet du om noe slikt selges i Norge?

En annen løsning kan være rett og slett å kutte ut "mellomleddet" og heller bare la ledningene henge ut av kabelkanalen med hver sin kontakt på, så kan de kobles fritt direkte inn i de aktuelle routerkontaktene osv.

Kunne vært interessant å høre fra andre som har satt opp noe lignende hjemmenettverk og hva de har gjort...

Endret av minimax
Lenke til kommentar

Den øverste ser ut til å være for innfelling i veggen (jeg trenger å montere utenpå gipsvegg). Den andre lenken virker å være mer aktuell. Vet du om noe slikt selges i Norge?

En annen løsning kan være rett og slett å kutte ut "mellomleddet" og heller bare la ledningene henge ut av kabelkanalen med hver sin kontakt på, så kan de kobles fritt direkte inn i de aktuelle routerkontaktene osv.

Kunne vært interessant å høre fra andre som har satt opp noe lignende hjemmenettverk og hva de har gjort...

https://www.kjell.com/no/produkter/data-og-nettverk/nettverk/installasjonsmateriell/patchpanel/patchpanel-12-porter-cat-6-p68897

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...