AnonymDiskusjon Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Lite nettverk (2-3 venner som jeg treffer iblant, noen andre jeg bare har kontakt med online). Jeg jobber på en usedvanlig lite sosial arbeidsplass, så lite å hente der. Føler at dagene bare raser avgårde og at jeg bare blir eldre og eldre, selv om jeg ikke føler meg så gammel, og at jeg vil angre om jeg ikke gjorde noe med situasjonen når jeg sitter der som 40-åring og ser tilbake på de siste 20+ årene. Har vurdert å dra ut på byen alene, men vet ikke helt om det er veien å gå. Jeg er ikke så fryktelig kontaktsøkende, men heller avhengig av å komme i kontakt med folk tilfeldig, eller at de tar kontakt med meg. De siste årene har jeg til en viss grad vært en del av et singelmiljø i Oslo-området, med quiz og arrangementer der man bare treffes, men der er jeg blant de aller yngste, og stadig vekk yngst. Ikke noe problem for meg å henge med folk som er 10-15 år eldre enn meg selv, men ville foretrukket å treffe noen på min egen alder og yngre også. Alle venner/bekjente er eldre enn meg selv. Hvis jeg skulle gått ut på byen alene, er det noen steder i Oslo som anbefales, der folk kanskje er 25-35 og ikke et sted der det blir veldig tydelig at man er alene? Gratis inngang er et pluss. Anonymous poster hash: 0030a...c14 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 I det området florerer det jo iallefall av Aktiviteter du kan begynne på med andre. Det beste tipset jeg tror jeg kan gi er om du setter deg ned i kveld og funderer på hvilke aktiviteter du liker og som du kunne begynt med. For min del liker jeg padling, rollespill og brettspill så hadde jeg bodd i en større by kunne jeg funnet en klubb for alle disse tinga og funnet likesinnede som nesten automatisk hadde blitt venner igjennom samme hobby. Har du ingen sosiale interesser du kunne tatt opp? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 (endret) Hvis du er sånn noenlunde politisk interessert kan du jo melde deg inn i et parti og engasjere deg i lokallaget. Endret 2. november 2018 av Isbilen Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Ikke bare tenk 40-åring. Tenk 200 år frem i tid. Hva må du endre for å få barn til å føre slekta videre og huske deg om 200 år? 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. november 2018 Forfatter Del Skrevet 2. november 2018 Jeg har egentlig ikke så mange interesser. Gaming, men ikke et spill som egner seg til å komme i kontakt med folk. Ville foretrukket å ha med meg en kompis om jeg skal oppsøke en aktivitet. Er litt politisk interessert, men vet ikke om det ville vært noe for meg. Ikke opptatt av å føre slekta videre eller å bli husket. Hehe. Anonymous poster hash: 0030a...c14 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Jeg har egentlig ikke så mange interesser. Gaming, men ikke et spill som egner seg til å komme i kontakt med folk. Ville foretrukket å ha med meg en kompis om jeg skal oppsøke en aktivitet. Er litt politisk interessert, men vet ikke om det ville vært noe for meg. Ikke opptatt av å føre slekta videre eller å bli husket. Hehe. Anonymous poster hash: 0030a...c14 Søk på dungeons & dragons eller pathfinder på youtube og se om det kan interessere. Spillet har vært ute siden syttitallet så det er alle aldersgrupper som spiller - ofte sammen. Det er ingen som reagerer om en gammel kriger som oss dukker opp. Dessuten er min erfaring at rollepsillere er veldig inkluderende. Det ligger litt i kortene at man må kunne ha det gøy og sosialt med andre når man spiller. Foll søker ofte etter grupper eller flere spillere. Spesielt rundt de store byene. Jeg tror heller ikke det er så lenge siden det kom en ny versjon av d&d så antagelig er det mer aktivitet enn tidligere også. Om middelalder fantasi ikke er din ting så er det også gotiske vampyr spill, sci fi og humoristisk zombie action. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Ikke opptatt av å føre slekta videre eller å bli husket. Hehe. Har du i det hele tatt noen ambisjoner? Og mot formodning, om du har dem, hvorfor tror du at du har dem? Du virker litt tiltaksløs. Og du vet selv at du er det, men har kanskje ikke innrømmet det helt for deg selv ennå. Det går faktisk an å slutte i jobben og flytte til en annen plass. Det går også an å gjøre en innsats, å ta en sjanse, å spørre seg hvordan man vil at ens eget liv skal se ut om 10 år, og hva man må gjøre for å komme dit. Og gjøre det. Jeg tror ikke du har noen ambisjoner. Og jeg tror ikke du har noen anelse om hvordan du selv vil at livet ditt skal se ut om 10 år. Og derfor tror jeg livet ditt kommer til å se ut temmelig nøyaktig slik det ser ut akkurat nå. Bare litt mer ensom. Og litt mer misfornøyd. Og litt eldre. Og litt mer bitter. Jeg har egentlig ikke så mange interesser. Gaming [...] Det beste du kan gjøre for deg selv er å kaste PCn. Det er PCn som distraherer deg fra livet. Alle timene du tilbringer foran skjermen er alle timene du ikke gjør ditt eget liv bedre. Det er som en tidsmaskin. Du blir bare eldre og eldre mens livet suser forbi. Når du plutselig våkner og spør deg selv "huh? Hva faen skjedde?" er det allerede for seint. Alle jevnaldrende har allerede etablert seg, giftet seg, fått barn, reist, opplevd ting. Du har gamet... Gjør noe annet. Start med å kaste PC'n, så kommer resten av seg selv. 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Det beste du kan gjøre for deg selv er å kaste PCn. Det er PCn som distraherer deg fra livet. Alle timene du tilbringer foran skjermen er alle timene du ikke gjør ditt eget liv bedre. Det er som en tidsmaskin. Du blir bare eldre og eldre mens livet suser forbi. Når du plutselig våkner og spør deg selv "huh? Hva faen skjedde?" er det allerede for seint. Alle jevnaldrende har allerede etablert seg, giftet seg, fått barn, reist, opplevd ting. Du har gamet... Gjør noe annet. Start med å kaste PC'n, så kommer resten av seg selv. Veldig enig i dette. Dataspill er et sluk for liv og motivasjon. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 Uenig i det. Jeg velger ikke bort sosiale happenings for å heller spille. Alternativt ville jeg ligget i senga og surfet på nettet. Synes forøvrig at Løgn fremstår som ganske bitter selv. Se på tonen i hele innlegget. Veldig spesielt å formulere seg slik. Anonymous poster hash: 0030a...c14 6 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 Også veldig merkelig å tro at det å gifte seg og få barn er definisjonen på et vellykket liv. Veldig mange velger bort dette helt bevisst. Anonymous poster hash: 0030a...c14 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Uenig i det. Jeg velger ikke bort sosiale happenings for å heller spille. Alternativt ville jeg ligget i senga og surfet på nettet.Du tok ikke poenget. Du lar skjermen sluke livet ditt, uavhengig av hvor stor eller håndholdt den er. Synes forøvrig at Løgn fremstår som ganske bitter selv. Se på tonen i hele innlegget. Veldig spesielt å formulere seg slik. Også veldig merkelig å tro at det å gifte seg og få barn er definisjonen på et vellykket liv. Veldig mange velger bort dette helt bevisst. De har antageligvis venner. Og en kjæreste. Eller kanskje de lever i fornektelse og overbeviser seg selv om at deres egen utestengelse fra det motsatte kjønn var deres eget valg. Du poengterer imidlertid selv at du har få venner og at du ikke har kjæreste, at du ikke har noen interesser og at du driver med gaming eller surrer bort tida på nettet. Du poengterer til og med at du er redd for at du er i ferd med å kaste bort livet ditt på ingenting, og sitte alene og se bittert tilbake på ungdommen som 40-åring. Om du ikke endrer noe, vil ingenting endre seg, og du vet allerede hvor du har satt kursen. Så, med et ekstra sukkerdryss: Kast PC'n Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Jeg har egentlig ikke så mange interesser. Gaming, men ikke et spill som egner seg til å komme i kontakt med folk. Ville foretrukket å ha med meg en kompis om jeg skal oppsøke en aktivitet. Er litt politisk interessert, men vet ikke om det ville vært noe for meg. Ikke opptatt av å føre slekta videre eller å bli husket. Hehe. Anonymous poster hash: 0030a...c14 Også veldig merkelig å tro at det å gifte seg og få barn er definisjonen på et vellykket liv. Veldig mange velger bort dette helt bevisst. Anonymous poster hash: 0030a...c14 Du har jo vært med på noe, og fått litt trening. Så du er jo egentlig i gang. Det er bare å fortsette, spinne videre på det. Kanskje bli med på kurs? Matlaging/kokkekurs, dans, maling/tegning, kunst og håndverk, kampsport/boksing. Et annet tips er å begynne å gå til folk som er trent til å snakke med mennesker, psykolog. Det er ikke bare folk med problemer som går til dem, det er folk som trenger noen til å pushe seg litt, å bli flinkere til å åpne opp, eller få klarhet i kjerneverdiene i livet, få hjelp til livsretning. Kanskje dét er det beste tipset? "People skills" er også en ferdighet som kan trenes. Du er jo i gang. Fortsett å besøk utesteder, du kan fint gå ut alene. Men kanskje ikke så lenge på en gang, gå innom litt flere steder i løpet av kvelden, for å ta pulsen på forskjellige steder. Erfaring er alltid den beste læremesteren. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Eller så var det et beinhardt svar som traff en nerve hos enkelte. Uenig i det. Jeg velger ikke bort sosiale happenings for å heller spille. Alternativt ville jeg ligget i senga og surfet på nettet.Synes forøvrig at Løgn fremstår som ganske bitter selv. Se på tonen i hele innlegget. Veldig spesielt å formulere seg slik.Anonymous poster hash: 0030a...c14 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå