Mitsubishi Motors Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 <br data-mce-bogus="1">ANNONSE: – Det tok 30 år før teknologien ble moden nok for den optimale firehjulsdriften Lenke til kommentar
johnrixn Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Veldig lite info om de tekniske løsningene. Har den en elmotor på hvert bakhjul og forbrenningsmotor som driver forhjulene? Masse ord som forteller svært lite. 1 Lenke til kommentar
MEMENK76 Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Veldig lite info om de tekniske løsningene. Har den en elmotor på hvert bakhjul og forbrenningsmotor som driver forhjulene? Masse ord som forteller svært lite. Det er to elmotorer en på hver aksel, den bak er lik som det som er i trillingene (i-MIEV). Forhjulene er tilkoblet elmotor og bensinmotoren. Bensinmotoren kan frikoblet fra elmotoren. Sammen med en generator, gjør dette at forhjulene kan kjøres i el-modus, parallell hybrid modus og seriell hybrid modus. Bakhjulene kan kun drives elektrisk, og ved tomt batteri så får den strøm fra generatoren. Bilen har 80 stk LEV50-N celler (50Ah) i serie, som er det samme som batteriet til Citroën -C-zero og Peugeot iOn, mens i-MiEV har 88 celler. Batteripakken er luftkjølt, når bilen hurtiglades brukes bilens klimaanlegg for å kjøle ned batteriet. Bilens varmeapparat er også den samme som i trillingene, denne er koblet på samme kretsløp som bensinmotoren. Dette vil si at når bensinmotoren er i gang, så brukes det ikke strøm til oppvarming.. Brukere har kritisert programmeringen til bilen, den starter motoren for å hjelpe den elektriske varmeren dersom kupèen er for kald. El-modus og SOC "Battery Charge"-mode: motoren holder batteriet på mellom mellom 80 og 90% "Battery Save"-mode: Motoren holder batteriet på mellom 50 og 60% Normal: Mototoren holder batteriet på ca 30% 26% SOC: Batteri-måleren i bilen viser 0% 22%: Varmeapperatet går av (bilen må være tom for bensin for å nå dette nivået) 17%: Reduksjon i effekt 13%: Bilen blir skrudd av. Dersom du skal kjøre over en fjellovergang med tilhenger, så anbefales det å ha "battery Charge" knappen inne, så du har et større buffer du kan bruke til akselerasjon. Lenke til kommentar
R0WFLOL0 Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 (endret) Veldig lite info om de tekniske løsningene. Har den en elmotor på hvert bakhjul og forbrenningsmotor som driver forhjulene? Masse ord som forteller svært lite.Det er to elmotorer en på hver aksel, den bak er lik som det som er i trillingene (i-MIEV). Forhjulene er tilkoblet elmotor og bensinmotoren. Bensinmotoren kan frikoblet fra elmotoren. Sammen med en generator, gjør dette at forhjulene kan kjøres i el-modus, parallell hybrid modus og seriell hybrid modus. Bakhjulene kan kun drives elektrisk, og ved tomt batteri så får den strøm fra generatoren. Bilen har 80 stk LEV50-N celler (50Ah) i serie, som er det samme som batteriet til Citroën -C-zero og Peugeot iOn, mens i-MiEV har 88 celler. Batteripakken er luftkjølt, når bilen hurtiglades brukes bilens klimaanlegg for å kjøle ned batteriet. Bilens varmeapparat er også den samme som i trillingene, denne er koblet på samme kretsløp som bensinmotoren. Dette vil si at når bensinmotoren er i gang, så brukes det ikke strøm til oppvarming.. Brukere har kritisert programmeringen til bilen, den starter motoren for å hjelpe den elektriske varmeren dersom kupèen er for kald. El-modus og SOC "Battery Charge"-mode: motoren holder batteriet på mellom mellom 80 og 90% "Battery Save"-mode: Motoren holder batteriet på mellom 50 og 60% Normal: Mototoren holder batteriet på ca 30% 26% SOC: Batteri-måleren i bilen viser 0% 22%: Varmeapperatet går av (bilen må være tom for bensin for å nå dette nivået) 17%: Reduksjon i effekt 13%: Bilen blir skrudd av. Dersom du skal kjøre over en fjellovergang med tilhenger, så anbefales det å ha "battery Charge" knappen inne, så du har et større buffer du kan bruke til akselerasjon. 50Ah er vel ikke full spesifikasjon? Min Passat har 77Ah batteri på 12V. Hva er spenningen på de 50Ah? En ting jeg savner med hybrid-biler er produsentenes/importørenes manglende iver på å promotere veiprising (betal pr km), da hybridbiler burde likestilles med el-biler i urbane strøk, når de kjører 100% elektrisk. Veiprising foregår med gps registrering av kjørelengde. Urbane områder vil da kunne ha egen "kode". Et eldrift-signal som identifiserer kjøremodus på hybridbiler/ evt sperrer for forbrenningsmotoren i definerte soner er jo ingen teknologisk umulighet. Tvert imot. Eller er det slik at bilprodusentene ikke gjør mer enn de må, dvs at de venter til at politiske myndigheter i "store land" tvinger dem? Ladbar hybridbil blir mye mer attraktivt med veiprising. De tyngste hybridene med de råeste forbrenningsmotorene skal da koste "flesk" å kjøre på kun forbrenningsmotor, og kjøre billig som en elbil i nullutslippssoner. Espen Ruud, Tønsberg Endret 3. november 2018 av R0WFLOL0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå