spøkelset Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Holder på skru 6mm rehabgipsplater rett på eksisterende vegger med sponplate-underlag. Da jeg kom til ytterveggen så kom jeg til å tenke på at gipsskruene vil kunne trenge gjennom dampsperra i veggen. Jeg klarer ikke kun treffe stendere da platene er 90 brede og må selvfølgelig skrues fast i kantene og horisontalt på midten etc. Huset er fra 67 så ikke siker på om den møllspiste plasten bak der gjør noen nytte? Hva tenker dere? Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 I praksis vil nok minimalt med damp slippe ut gjennom dampsperren så lenge skruene blir stående i hullet, men det er jo mulig å lime platene til veggen i stedet for å skru de. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 2. november 2018 Forfatter Del Skrevet 2. november 2018 I praksis vil nok minimalt med damp slippe ut gjennom dampsperren så lenge skruene blir stående i hullet, men det er jo mulig å lime platene til veggen i stedet for å skru de. Hvordan limes disse? Må jeg stå og holde platen oppe til limen er tørket? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Superfix gjør jobben. Må kanskje holde gipsplata i etpar minutter. Men siden du skrur i sponplater trenger du ikke å finne stendere. En 13mm sponplate har nok hold til gipsplata. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Bruk kortere skruer som ikke går gjennom sponplata 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå