Gå til innhold

Jobbutsikter med logistikkutdanning?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første som hodet mitt tenker er at du fint kan jobbe med supply chain management. Det er lukrative og viktige roller som bedrifter, mer eller mindre, alltid vil ha behov for.

Takk for svar, har du kjennskap til bransjen? Vanskelig å finne info om jobbutsikter for en slik retning...
Lenke til kommentar

Nei, jeg har dessverre ikke kjennskap til bransjen. Etter hva jeg leser på student.no, så handler logistikk mye om å forstå verdikjeder i bedrifter, og dette kan fort bli ganske variert. Men jeg tolker det jeg leser om master i logistikk som en ledelsesretning innen logistikk ref sitater under. 

Bachelor i logistikk ved NTNU Gjøvik:

Bachelor i logistikk skal gi deg en dybdeforståelse om hvordan bedriftens verdikjede henger sammen, hvordan produksjonen internt i bedriften organiseres og hvilken verdi en effektiv transport kan bidra med for å få varen frem til kunden. Du får en utdannelse som kombinerer en grunnleggende forståelse for økonomi og ledelse med en fordypning i logistikk. Utdanningen kvalifiserer til ulike jobber i organisasjoner som har behov for kompetanse innenfor ledelse, effektivisering av prosesser og verdikjeder (SCM) , innkjøp, produksjonsplanlegging, lagerstyring, transport og ruteplanlegging.

Master i logistikk ved Høgskolen i Molde:

Studiet kvalifiserer for lederstillinger i bedrifter og organisasjoner hvor logistikk er en sentral problemstilling.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har dessverre ikke kjennskap til bransjen. Etter hva jeg leser på student.no, så handler logistikk mye om å forstå verdikjeder i bedrifter, og dette kan fort bli ganske variert. Men jeg tolker det jeg leser om master i logistikk som en ledelsesretning innen logistikk ref sitater under. 

Bachelor i logistikk ved NTNU Gjøvik:

Bachelor i logistikk skal gi deg en dybdeforståelse om hvordan bedriftens verdikjede henger sammen, hvordan produksjonen internt i bedriften organiseres og hvilken verdi en effektiv transport kan bidra med for å få varen frem til kunden. Du får en utdannelse som kombinerer en grunnleggende forståelse for økonomi og ledelse med en fordypning i logistikk. Utdanningen kvalifiserer til ulike jobber i organisasjoner som har behov for kompetanse innenfor ledelse, effektivisering av prosesser og verdikjeder (SCM) , innkjøp, produksjonsplanlegging, lagerstyring, transport og ruteplanlegging.

Takker igjen for svar, virker spennende!

Master i logistikk ved Høgskolen i Molde:

Studiet kvalifiserer for lederstillinger i bedrifter og organisasjoner hvor logistikk er en sentral problemstilling.

Lenke til kommentar

Jeg driver å tar fagbrev i logistikk , har jobbet 5 år på lager og tar eksamen neste år . Kan man ha fordel av det mtp studietiden hvis man senere skal ta høyere utdanning ?

Fagbrev generelt sett kan gi fordeler til høyere utdanning, som Y-veien eller fagskole. Om dette finnes for ditt aktuelle fagbrev vet jeg dog ikke. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...