Grensejegeren Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Hei, sitter og vurderer studier og synest logistikk virker interessant. Noen som vet hvordan jobbmarkedet er om man eksempelvis har en master i logistikk? Hvilke stillinger er isåfall aktuelle å tre inn i? Takk for svar! Lenke til kommentar
Faller Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Første som hodet mitt tenker er at du fint kan jobbe med supply chain management. Det er lukrative og viktige roller som bedrifter, mer eller mindre, alltid vil ha behov for. Lenke til kommentar
Grensejegeren Skrevet 1. november 2018 Forfatter Del Skrevet 1. november 2018 Første som hodet mitt tenker er at du fint kan jobbe med supply chain management. Det er lukrative og viktige roller som bedrifter, mer eller mindre, alltid vil ha behov for. Takk for svar, har du kjennskap til bransjen? Vanskelig å finne info om jobbutsikter for en slik retning... Lenke til kommentar
Faller Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Nei, jeg har dessverre ikke kjennskap til bransjen. Etter hva jeg leser på student.no, så handler logistikk mye om å forstå verdikjeder i bedrifter, og dette kan fort bli ganske variert. Men jeg tolker det jeg leser om master i logistikk som en ledelsesretning innen logistikk ref sitater under. Bachelor i logistikk ved NTNU Gjøvik: Bachelor i logistikk skal gi deg en dybdeforståelse om hvordan bedriftens verdikjede henger sammen, hvordan produksjonen internt i bedriften organiseres og hvilken verdi en effektiv transport kan bidra med for å få varen frem til kunden. Du får en utdannelse som kombinerer en grunnleggende forståelse for økonomi og ledelse med en fordypning i logistikk. Utdanningen kvalifiserer til ulike jobber i organisasjoner som har behov for kompetanse innenfor ledelse, effektivisering av prosesser og verdikjeder (SCM) , innkjøp, produksjonsplanlegging, lagerstyring, transport og ruteplanlegging. Master i logistikk ved Høgskolen i Molde: Studiet kvalifiserer for lederstillinger i bedrifter og organisasjoner hvor logistikk er en sentral problemstilling. Lenke til kommentar
Grensejegeren Skrevet 1. november 2018 Forfatter Del Skrevet 1. november 2018 Nei, jeg har dessverre ikke kjennskap til bransjen. Etter hva jeg leser på student.no, så handler logistikk mye om å forstå verdikjeder i bedrifter, og dette kan fort bli ganske variert. Men jeg tolker det jeg leser om master i logistikk som en ledelsesretning innen logistikk ref sitater under. Bachelor i logistikk ved NTNU Gjøvik: Bachelor i logistikk skal gi deg en dybdeforståelse om hvordan bedriftens verdikjede henger sammen, hvordan produksjonen internt i bedriften organiseres og hvilken verdi en effektiv transport kan bidra med for å få varen frem til kunden. Du får en utdannelse som kombinerer en grunnleggende forståelse for økonomi og ledelse med en fordypning i logistikk. Utdanningen kvalifiserer til ulike jobber i organisasjoner som har behov for kompetanse innenfor ledelse, effektivisering av prosesser og verdikjeder (SCM) , innkjøp, produksjonsplanlegging, lagerstyring, transport og ruteplanlegging. Takker igjen for svar, virker spennende! Master i logistikk ved Høgskolen i Molde: Studiet kvalifiserer for lederstillinger i bedrifter og organisasjoner hvor logistikk er en sentral problemstilling. Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Jeg driver å tar fagbrev i logistikk , har jobbet 5 år på lager og tar eksamen neste år . Kan man ha fordel av det mtp studietiden hvis man senere skal ta høyere utdanning ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Jeg driver å tar fagbrev i logistikk , har jobbet 5 år på lager og tar eksamen neste år . Kan man ha fordel av det mtp studietiden hvis man senere skal ta høyere utdanning ? Fagbrev generelt sett kan gi fordeler til høyere utdanning, som Y-veien eller fagskole. Om dette finnes for ditt aktuelle fagbrev vet jeg dog ikke. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Masse bra logistikklobber ute og går. Jeg har fått noen napp med "kun" spesialisering i Supply Chain Management fra studiet så master er sterkt. Lenke til kommentar
Grensejegeren Skrevet 7. november 2018 Forfatter Del Skrevet 7. november 2018 Masse bra logistikklobber ute og går. Jeg har fått noen napp med "kun" spesialisering i Supply Chain Management fra studiet så master er sterkt. Takk for svar. Motiverende å se at dette er en aktuell studieretning som er ettertraktet i arbeidsmarkedet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå