Gå til innhold

Tesla Verksted leverer uten bilen, uten å ha gjort det de har lovet.

Melankii

Anbefalte innlegg

Hei,

Inngikk en muntlig avtale med selger om at de skulle få fikset enkelte mangler på min 2014 S 85,

som var dekket av garantien. Slik at jeg kunne få solgt den før jeg overtok min nye S 75 D.

2 måned senere har de fortsatt ikke greid å bytte ut Drive Uniten, og levert ut bilen 2 ganger etter at de har fikset små plukk.

For hver dag bilen sitter på verksted og for hver gang jeg må hente bilen og levere den tilbake

har jeg jo et verditap på bilen, er det mulig å kreve erstatning for dette?

De vil heller ikke la meg avbestille den nye bilen uten å miste depositumet.

Sitter her og leker mus og katt med service avdelingen.

Ingenting blir gjort og det økonomiske tapet blir dyttet på meg.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har de lovet å fikse DU hver gang? Om ikke ville jeg referert til det som ble sagt over og levert inn bilen idag for tredje forsøk. 

Det er nok lang ventetid på DU og de prøver nok bare å vri seg unna. Skal du vente på de får de vente på deg, IE jeg hadde ikke hentet ut ny bil før de har fått orden på det de har lovet. 

Lenke til kommentar

En forutsetning for at du skal kunne kreve erstatning, noe det virker som du er ute etter, er at du har hatt et økonomisk tap. Verditap kan være et økonomisk tap, men det er kun differansen som er tapet - du må kunne godtgjøre to ting:

1) Du ville kunne fått solgt bilen til tid A med pris X

2) Du får solgt bilen til tid B med pris Y.

Differansen X-Y er det økonomiske tapet. I tillegg må det være årsakssammenheng (selgers forsinkelser må være hovedårsaken til at du måtte selge til tid B i stedet for tid A), og det må finnes et ansvarsgrunnlag, altså en regel som selgeren har brutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...