Melankii Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Hei, Inngikk en muntlig avtale med selger om at de skulle få fikset enkelte mangler på min 2014 S 85, som var dekket av garantien. Slik at jeg kunne få solgt den før jeg overtok min nye S 75 D. 2 måned senere har de fortsatt ikke greid å bytte ut Drive Uniten, og levert ut bilen 2 ganger etter at de har fikset små plukk. For hver dag bilen sitter på verksted og for hver gang jeg må hente bilen og levere den tilbake har jeg jo et verditap på bilen, er det mulig å kreve erstatning for dette? De vil heller ikke la meg avbestille den nye bilen uten å miste depositumet. Sitter her og leker mus og katt med service avdelingen. Ingenting blir gjort og det økonomiske tapet blir dyttet på meg. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Hvis det er samme feil de ikke får fikset så har de vel bare to forsøk på seg før du kan kreve heving av kjøp eller nytt produkt. (?) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Har de lovet å fikse DU hver gang? Om ikke ville jeg referert til det som ble sagt over og levert inn bilen idag for tredje forsøk. Det er nok lang ventetid på DU og de prøver nok bare å vri seg unna. Skal du vente på de får de vente på deg, IE jeg hadde ikke hentet ut ny bil før de har fått orden på det de har lovet. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 En forutsetning for at du skal kunne kreve erstatning, noe det virker som du er ute etter, er at du har hatt et økonomisk tap. Verditap kan være et økonomisk tap, men det er kun differansen som er tapet - du må kunne godtgjøre to ting: 1) Du ville kunne fått solgt bilen til tid A med pris X 2) Du får solgt bilen til tid B med pris Y. Differansen X-Y er det økonomiske tapet. I tillegg må det være årsakssammenheng (selgers forsinkelser må være hovedårsaken til at du måtte selge til tid B i stedet for tid A), og det må finnes et ansvarsgrunnlag, altså en regel som selgeren har brutt. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 En kan vel estimere verditap med vanlig nedskrivning av bil, pluss forsinkelserenter. Idag er det jo ikke noe problem å selge en El-bil. Usikker på om du rekker fram med kravet, men det vil kanskje framprovosere litt hastighet fra tesla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå