Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT - 4 mbit i helgen!

Anbefalte innlegg

I dag gir NextGenTel abonnentene muligheten til å øke hastigheten på ADSL til hele 4 Mbps over kortere perioder. Denne helgen kan 55.000 privatkunder teste denne hastigheten uten ekstra kostnader. Samme hastighet i hele juleferien vil koste 398,-

Det nye produktet innebærer en tidsavgrenset økning av hastighet på ADSL fra NextGenTel. Det nye produktet har fått betegnelsen Quattro, og er den første helautomatiserte "bredbåndsturbo" i sitt slag i Norge. Quattro medfører hastighetsøkning til 4 Mbps (Megabits per sekund/4000 kilobits per sekund), og betyr en hastighetsøkning i forhold til de vanligste ADSL-produkter på fem til seks ganger. I forhold til ISDN er 4000 kbps over 31 ganger større hastighet.

I tillegg til å kunne øke båndbredden i hele juleferien, får man nå også muligheten til å øke hastigheten i valgfrie 24 timer, de helgene en måtte ønske, samt andre ferie- og fritidsperioder som vinterferier, påske og om sommeren. Dette burde være perfekt for arrangører av "LAN-party" og dataspill-turneringer rundt om i landet, sier markedsdirektør Morten Ågnes i NextGenTel.

Dette tilbudet om 4 Mbps i inngående kapasitet har vi testet tidligere med suksess, men nå gjøres dette til et fast tilbud. Vi har nettopp redefinert standarden for ADSL her til lands ved å fastsette den rimeligste båndbredden til 1 Mbps. Muligheten til å øke båndbredde over kortere tider vitner om at NextGenTels nett både er kraftig og fleksibelt, og at vi kan tilpasse bredbåndsproduktene etter markedets behov.

Dette viser også at det finnes mye uutnyttet potensiale i telefonlinjene. NextGenTel lanserer i disse dager også storebror VDSL i en kommersiell test overfor bedriftsmarkedet, hvor hastigheten kommer opp i hele 10 Mbps.

To Tårn, den andre filmen i Ringenes Herre - trilogien, er nå tilgjengelig fra SF Anytime på NextGenTels video-on-demand tjeneste. Video on demand har vært tilgjengelig hos NextGenTel i over ett år, og som et spesielt tilbud er To Tårn nå å se i unike 2700 kbps i NextGenTels nett.

Med 2700 kilobits per sekund ville en eventuell nedlastningskvote på for eksempel 1 GB være full etter en time. Dette er ikke noe problem for NextGenTels kunder som har fri bruk uansett, sier Ågnes.

Fakta om Quattro fra NextGenTel:

Tidsbestemt økning av en ADSL bredbåndstilknytning med privat abonnement fra NextGenTel.

Quattro kan kjøpes i 24 timers perioder, helger, høytider som jul og påske, samt andre utpregete ferieperioder om vinteren, sommeren og høsten.

Brutto hastighet: 4000 kbps inn / 704 kbps ut

Bestilles på Internett.

Linjen sjekkes i forhold til om den kan levere brutto 4 Mbps innen kjøpet kan gjennomføres.

Produkt Tidsrom Pris

Quattro Xmas 23.desember kl. 17.00 - 1.januar ved midnatt 398,-

Quattro 24 Valgfrie 24 timer 98,-

Quattro Weekend Fredag kl. 17.00 - søndag til midnatt 198,-

Endret av EAK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og igjen så er det Nextgentel-brukerne med de billigste linjene som får alle fordelene. Når skal vi som betaler 848,- for Delta 3000 få "litt ekstra" for pengene?

Helt klart at det eneste de vil oppnå her er å få brukerne til å oppgradere til raskere og dyrere linjer.

Sett bort fra det er Nextgentel en kongeleverandør på bredbånd, både når det gjelder hastighet, oppetid og kunnskaper hos kundeservice.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Det er jo ofte i ferien at det blir ledig kapasitet, ettersom det er sykt mage studenter som driver å laster ned mest..og mange studenter reiser jo hjem til mamma for å få litt mere næringsrik mat i feriene. Det va jo samme sist gang de satte opp farten. Fikk ikke benyttet meg av det da heller.

Lenke til kommentar

JoooHooo, NGT ruler gata!

*Glede seg til helgen*

En liten digresjon bare : Det har i det seneste blitt snakket mye om dårlig kundeservice hos NGT, og det 90% av de som mener de har dette klager over, er ventetid på telefonen... Så da må jeg spørre - Er det at man må vente på svar dårlig kundeservice ? Starter ikke kundeservicen når noen (endelig) svarer da..? Jeg bare lurer.

ps. Jeg har aldri hatt noe problemer verken med ventetid eller dårlig service når jeg har snakket med dem.

Lenke til kommentar
Har 8mbit fra NGT jeg til en god pris så jeg brr meg ikke om det tilbudet :p;)

Og dette var relevant i forhold til topic på hvilken måte? Innlegget ditt rapporteres til moderator da det kun er skrevet for å provosere.

on topic: Tilbudet fra NGT er jo flotters :) Kan nok bli brukt ved en del lanparties ja :D

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...