Gå til innhold

GUIDE: Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såpass ja. Var jo ganske vesentlige forandringer som kunne gjøres her. Ikke kikka i den menyen engang jeg, så må vel ta en tur nå skjønner jeg. Alt du sier over irriterer meg grønn atm.

 

Har også litt problemer med spillet generelt, skjønner ikke at det er en 97% på Metacritic for å være helt ærlig. Hadde det vært score for teknisk prestasjon hadde jeg vært enig vel og merke, men gameplay messig er det vel en del å pirke på føler jeg. Men får se hvordan chapter 3 utfolder seg.

 

(Call of Cthulu frister veeeldig det og)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøvde spillet i går for første gang. Å kontrollere Arthur var jo som å bevege seg i sirup. Herregud, jeg holdt på å bli gal! Men det er fint å se at kamerakontrollen kan gjøres bedre.

 

Stek deg en panne med bacon og bønner i tomat og ta livet med ro, på med et par boots og så skru på konsollen. RDRII er ment for å være "molasses"

Lenke til kommentar

Som motstander av alle øyeblikk i spill med unødvendige statiske animasjoner ser dette faktisk utrolig treigt og kjedelig ut. Skinning og looting ville jeg veldig raskt gått lei. Gåing/subbing i camp. At ting går sakte og ikke kan avbrytes er ikke synonymt med realisme, mer som visuell polering, fordi gud forby at det ikke finnes en animasjon for absolutt alt. Noe det fort blir mange timer av i et såpass langt spill. Nå skal det sies at jeg også ble irritert av Glory Kills i Doom 2016, selv om de går relativt raskt så låses man i repetive filmsekvenser mens fiendene rundt flytter på seg. Dette fremstår som et GTA:V-reskin i en kjedeligere verden, med typisk middelmådig historie og elendig Rockstar-karakterstyring, mens de egentlig bruker ressurser på en ny spillmotor til neste GTA / generasjon konsoller. Avventer enkelt kjøp av dette til de unødvendige animasjoner kan slås av via patching og spillet er på salg til 299,-. Og såpass middelmådig skytefølelse i et western-spill er ganske krise. "Men det er jo så stort og fint å se på!" tuter hype-toget som vanlig... Synd et firma som lager så gjennomførte verdener effektivt stenger meg ute fordi alt skal se smoothest mulig ut og derfor går treigt. Spilt nok GTA til å ha gått lei svakhetene i RAGE rett og slett.

Lenke til kommentar

Er så lenge siden jeg har gamet på konsoll, at jeg har helt glemt at det faktisk er mulig å justere noe som helst... Kontrollene har jeg kranglet litt med i de mest hektiske situasjonene, og har nok død litt unødvendig av at jeg har blitt motarbeidet av kontrollene. Nesten 50% gjennom historien nå, synd jeg ikke så dette litt tidligere ;)

Lenke til kommentar

Som motstander av alle øyeblikk i spill med unødvendige statiske animasjoner ser dette faktisk utrolig treigt og kjedelig ut. Skinning og looting ville jeg veldig raskt gått lei. Gåing/subbing i camp. At ting går sakte og ikke kan avbrytes er ikke synonymt med realisme, mer som visuell polering, fordi gud forby at det ikke finnes en animasjon for absolutt alt. Noe det fort blir mange timer av i et såpass langt spill. Nå skal det sies at jeg også ble irritert av Glory Kills i Doom 2016, selv om de går relativt raskt så låses man i repetive filmsekvenser mens fiendene rundt flytter på seg. Dette fremstår som et GTA:V-reskin i en kjedeligere verden, med typisk middelmådig historie og elendig Rockstar-karakterstyring, mens de egentlig bruker ressurser på en ny spillmotor til neste GTA / generasjon konsoller. Avventer enkelt kjøp av dette til de unødvendige animasjoner kan slås av via patching og spillet er på salg til 299,-. Og såpass middelmådig skytefølelse i et western-spill er ganske krise. "Men det er jo så stort og fint å se på!" tuter hype-toget som vanlig... Synd et firma som lager så gjennomførte verdener effektivt stenger meg ute fordi alt skal se smoothest mulig ut og derfor går treigt. Spilt nok GTA til å ha gått lei svakhetene i RAGE rett og slett.

 

Jaja. Så feil kan man ta. :p

Men seriøst: Klart spillet ikke er perfekt for alle. Men for meg er det en opplevelse (nesten) uten sidestykke.

 

Jeg hadde skyhøye forventinger til RDR2 (RDR1 er nok mitt favorittspill gjennom tidene) og jeg er overrasket over at RDR2 leverer over forventningene mine. Det er ikke helt like bra som RDR1 (for det er jo nærmest umulig), men er en sterk nr 2. Synd for Portal 2 som nå er på plass nr 3. 

 

Det som gjør det bra for min del er nettopp det: Ting tar tid, og jeg nyter det. :D

Historien til RDR1 er så fengende for min del at første gang jeg spilte gjennom det hastet jeg for å komme gjennom det, bare for å ende midt i spillhistoriens mest gripende "slutt". Senere har jeg tatt meg mer tid og jeg lar meg fenge med i cowboy-verdenen. Og det er fra en som ikke synes spagetti-vestern-filmer er så kjekke.

 

I RDR2 er ikke historien  vanvittig fengende, men omgivelsene og følelsene i spillet er fantastiske! Å bare være der er herlig! Jeg har ikke kommet så langt enda, men oppdragene er foreløpig veldig varierte og underholdende. Bare det å gjøre oppdrag og "være med" John Marston er nærmest en opplevelse i seg selv for meg.

 

Håper jeg bruker laaang tid på det. :) 

Arthur Morgan er en tøffing, men John Marston er fremdeles kongen.

Lenke til kommentar

Takk for tips, dette skal prøves med en gang! Seige, vanskelige og responsive kontroller er et av flere problemer jeg har med RDR2 så langt. Det er det mest detaljerike og beste grafiske spillet jeg har spilt, men er likevel litt skuffet over deler av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...