Svendsen Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Driver å forsøker å lage en teller med mysql, den funka fint til jeg la alt inni en if settning... Jeg bruker include på hele sia, og vil jo ikke at den skal telle når index.php?side=noe .... Men får da: Parse error: parse error, unexpected ';' in /hsphere/local/home/stianweb/stianweb.com/teller.php on line 5 og ser ikke helt hva det er, siden jeg er veldig ny på dette. (tatt bort con info) <?php if(!$_GET["side"]{ $hostname="xxx"; $user="xxx"; $pass="xxx"; $dbase="xxxx"; $connection = mysql_connect("$hostname" , "$user" , "$pass"); $db = mysql_select_db($dbase , $connection); $q="UPDATE vhit SET hits=hits+1"; $result = mysql_query($q, $connection) or die ("Could not execute query : $q." . mysql_error()); $q2="SELECT * FROM vhit"; $result = mysql_query($q2, $connection) or die ("Could not execute query : $q2." . mysql_error()); while ($row=mysql_fetch_array($result)){ $hits = $row["hits"]; echo " antall hits: $hits"; } } ?> Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 <?php if(!$_GET["side"]){ $hostname="xxx"; $user="xxx"; $pass="xxx"; $dbase="xxxx"; $connection = mysql_connect("$hostname" , "$user" , "$pass"); $db = mysql_select_db($dbase , $connection); $q="UPDATE vhit SET hits=hits+1"; $result = mysql_query($q, $connection) or die ("Could not execute query : $q." . mysql_error()); $q2="SELECT * FROM vhit"; $result = mysql_query($q2, $connection) or die ("Could not execute query : $q2." . mysql_error()); while ($row=mysql_fetch_array($result)){ $hits = $row["hits"]; echo " antall hits: $hits"; } } ?> Manglet en ")" Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 takk jeg bare spør jeg... er det mulig ???? skjønner jo feilmeldinga nå..... ble litt for mange " "etter hverandre" Lenke til kommentar
Ronnyronny Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Arg. Tenkte jeg som den guruen jeg er skulle være litt med hjelp i php, men alle har jo blitt hjulpet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå