Redaksjonen. Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Nå skal Tesla bli fjernstyrt bil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Føreransvar ? Dvs. blir du skyldig i noe kriminelt om du trykker "summon" på tlf etter å ha drukket ei flaske vin ? Lenke til kommentar
molna Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Musk er jo legendarisk hva angår tomme løfter og lovnader som tar 10 ganger lengre å utføre enn først kommunisert... 6 Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Musk er jo legendarisk hva angår tomme løfter og lovnader som tar 10 ganger lengre å utføre enn først kommunisert... Og så når det kommer så overleverer han til de grader at de har ingen konkurranse 8 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Greit å få det til på P-plass og lignende, men som artikkel skriver så vil det være umulig å få den til å kjøre førerløs på veien. Bryr meg ikke om han på magisk vis har all teknologien, det er fortsatt ikke lovlig. Men så har de jo gigantiske P-Plasser i USA da, så greit om bilen kan komme og plukke deg opp utenfor butikken. Problemet blir, hva om en unge hopper inn foran bilen og bilen ikke ser den? Hvem er ansvarlig? Dette er problemer som må løses og er sannsynligvis vanskeligere enn det tekniske aspektet. 2 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Bilen stopper om en hindring er i retningen den kjører. Registreres momentant, enten via p-sensorer og/eller kameraer. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Tror det ikke før jeg ser det 6 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Bilen stopper om en hindring er i retningen den kjører. Registreres momentant, enten via p-sensorer og/eller kameraer. Gjør den det i 100% av tilfeller? Er noen hos Tesla villig til å skrive under på et dokument der de påtar seg alt ansvar for eventuelle dødsfall eller skader som kan gi dem livstid i fengsel? Vi har allerede sett Teslas kjøreassistent gjøre feil. Her er føreren av bilen ansvarlig så det er uproblematisk, men her snakker vi jo om at essensielt Tesla må kunne garantere at ingen blir skadet. Det å garantere at teknologien aldri feiler ville jeg sagt er umulig. Dette er et problem med selvkjøring generelt, og løsningen er ikke så lett som at en ingeniør går til myndighetene og forteller dem at bilen stopper for alle hindringer, så dette går så bra så. 3 Lenke til kommentar
missi Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Nei, den vil ikke det. Når skal folk forstå at Elon Musk bare serverer piss? 4 Lenke til kommentar
missi Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Bilen stopper om en hindring er i retningen den kjører. Registreres momentant, enten via p-sensorer og/eller kameraer. Det finnes vel nok av twitterbrukeren og annet som beviser at dette ikke er i nærheten av å være tilfelle. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Greit å få det til på P-plass og lignende, men som artikkel skriver så vil det være umulig å få den til å kjøre førerløs på veien. Bryr meg ikke om han på magisk vis har all teknologien, det er fortsatt ikke lovlig. Men så har de jo gigantiske P-Plasser i USA da, så greit om bilen kan komme og plukke deg opp utenfor butikken. Problemet blir, hva om en unge hopper inn foran bilen og bilen ikke ser den? Hvem er ansvarlig? Dette er problemer som må løses og er sannsynligvis vanskeligere enn det tekniske aspektet. Det er lovlig så lenge en har den under oppsyn og er innen rekkevidde(eu), fører er ansvarlig. Det er slil summon er i dag for oss. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Nei, den vil ikke det. Når skal folk forstå at Elon Musk bare serverer piss? Han har aldri servert meg piss i min bil, dog mye av funskjonene han har snakket om tidligere. Tar dog tid, ingen tvil om det! 3 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Summon foregår i 1-2kmt, i alle fall ser der slik ut, og fungerer ikke med mindre du står innenfor rekkevidde med FOB. Den nekter å kræsje i ting, og bråbremser (i den forstand man kan kalle det det i den "hastigheten") hvis du går for nærme bilen, eller at det er hindringer innenfor avstandene som er satt. Min, med AP1, er slik. 2 Lenke til kommentar
Odd Solberg Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Føreransvar ? Dvs. blir du skyldig i noe kriminelt om du trykker "summon" på tlf etter å ha drukket ei flaske vin ? Selvsagt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 SelvsagtHvorfor er det selvsagt ? Telefonbrukerens allmenntilstand har ingen påvirkning på hva bilen foretar seg. Hendelsesforløpet vil bli det samme om treåring trykket på mobilskjermen eller om person med gyldig førerkort gjorde det. Forresten, treåringen står da i fare for å få utsatt førerkortet pga kjøring uten lappen ? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Det er lovlig så lenge en har den under oppsyn og er innen rekkevidde(eu), fører er ansvarlig. Det er slil summon er i dag for oss. Ja, men da er jo og nytteverdien svært begrenset. Om du allerede ser bilen. Jeg så en på reddit som sto i kontorvindu i 5. etasje og flyttet bilen mellom to parkeringsplasser for å overholde maks 2 timer med fjernstyring. Det er forsåvidt nyttig. Om bilen kjører ut av parkeringsplass er jo det og nyttig på samme måte som parkeringsassistent kan parkere for deg, men utenom det så gir det ikke så mye. Jeg ser ikke helt hvordan dette blir så veldig ulikt idag mtp begrensninger i regelverk? Summon foregår i 1-2kmt, i alle fall ser der slik ut, og fungerer ikke med mindre du står innenfor rekkevidde med FOB. Den nekter å kræsje i ting, og bråbremser (i den forstand man kan kalle det det i den "hastigheten") hvis du går for nærme bilen, eller at det er hindringer innenfor avstandene som er satt. Min, med AP1, er slik. Så hvis du står 50 meter fra bilen din og orker ikke å gå til bilen din, så kan du sitte og vente på at den sniker seg bort til deg i 2 km/h. Kult det, men liksom nytteverdien? Du sier din Tesla allerede gjør slikt og, men hva er oppdateringen da? Det er jo åpenbart praktisk å kunne få bilen til å kjøre til deg og kunne fjernstyre, men så lenge du må være i nærheten og kunne se den, og kunne ta ansvar, så ser jeg ikke hva veldig nytt de skal komme med her? Fordi det handler ikke om Musk har kommet med teknologi eller ikke til å klare det. Det handler jo om lovverket. 2 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 1. november 2018 Rapporter Del Skrevet 1. november 2018 Vi lever i en syk syk verden Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. november 2018 Rapporter Del Skrevet 2. november 2018 Ja, men da er jo og nytteverdien svært begrenset. Om du allerede ser bilen. Jeg så en på reddit som sto i kontorvindu i 5. etasje og flyttet bilen mellom to parkeringsplasser for å overholde maks 2 timer med fjernstyring. Det er forsåvidt nyttig. Om bilen kjører ut av parkeringsplass er jo det og nyttig på samme måte som parkeringsassistent kan parkere for deg, men utenom det så gir det ikke så mye. Jeg ser ikke helt hvordan dette blir så veldig ulikt idag mtp begrensninger i regelverk? Så hvis du står 50 meter fra bilen din og orker ikke å gå til bilen din, så kan du sitte og vente på at den sniker seg bort til deg i 2 km/h. Kult det, men liksom nytteverdien? Du sier din Tesla allerede gjør slikt og, men hva er oppdateringen da? Det er jo åpenbart praktisk å kunne få bilen til å kjøre til deg og kunne fjernstyre, men så lenge du må være i nærheten og kunne se den, og kunne ta ansvar, så ser jeg ikke hva veldig nytt de skal komme med her? Fordi det handler ikke om Musk har kommet med teknologi eller ikke til å klare det. Det handler jo om lovverket. Som du sier, det er lovverket som gjør det til en unyttig gimmick. Det er dog praktisk noen ganger en må flytte litt på bilen. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 2. november 2018 Rapporter Del Skrevet 2. november 2018 Folk på dettte forumet er generelt ultranegative til alt av teknologi, ass! 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. november 2018 Rapporter Del Skrevet 2. november 2018 (endret) Hvorfor er det selvsagt ? Telefonbrukerens allmenntilstand har ingen påvirkning på hva bilen foretar seg. Hendelsesforløpet vil bli det samme om treåring trykket på mobilskjermen eller om person med gyldig førerkort gjorde det. Forresten, treåringen står da i fare for å få utsatt førerkortet pga kjøring uten lappen ? Når du fører en bil, så føres den enten du sitter inne i bilen eller utenfor. Hva har en treåring med saken å gjøre? Setter du en treåring inn i bilen din og lar barnet kjøre den så er det du som eier av bilen som står ansvarlig. Nei, den vil ikke det. Når skal folk forstå at Elon Musk bare serverer piss? Det var da voldsomt til sure oppstøt. Du mener vel de 100K bilene han har levert heller ikke eksisterer da, regner jeg med. Eller programvaren i disse bilene, OTA, osv. Endret 2. november 2018 av hekomo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå