espen82 Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Hei. Har en bærbar Lenovo Ideapad 100s, som ved et uhell falt i bakken. Nå vil den ikke gå på igjen. Dette er min gamle pc til min mor, og hun har kjøpt seg ny, så berre lurte på om det kan være mulig å få igang igjen denne? Hva som har skjedd. Eg var ikke tilstede når det skjedde, men kan ikke se noe spesielle yrte skader på pcen. Har hørt noe om at kanskje harddisk kan ha fått seg eit trøkk, og å skifte den kan være løsningen? Hva tenker dere? Er det verdt prøve å få den ordnet? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Vanskelig å si, om det hadde vært en HDD kunne jeg vært enig at det er sannsynlig at den konket, men det ser ut som denne har SSD? Isåfall setter jeg heller en knapp på at det er en løs kabel. Eneste måten å finne ut er nok å begynne å skru den fra hverandre og se om du ser noe som ikke sitter der det skal. Lenke til kommentar
espen82 Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2018 Vanskelig å si, om det hadde vært en HDD kunne jeg vært enig at det er sannsynlig at den konket, men det ser ut som denne har SSD? Isåfall setter jeg heller en knapp på at det er en løs kabel. Eneste måten å finne ut er nok å begynne å skru den fra hverandre og se om du ser noe som ikke sitter der det skal. Lure på om den har DDR3L? Har åpnet bakdekslet, men eg kan ikke se noe unormalt, men så har eg ingen øye for dette heller da.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Kommer det bilde når du starter den? Om det ikke kommer bilde i det hele tatt så er det ikke harddisken. Klart, harddisken kan være ødelagt den også, men det kommer bilde selv om den er ødelagt. Lenke til kommentar
espen82 Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2018 Kommer det bilde når du starter den? Om det ikke kommer bilde i det hele tatt så er det ikke harddisken. Klart, harddisken kan være ødelagt den også, men det kommer bilde selv om den er ødelagt. Nei, den starter ikke. Det viser ingen tegn du reaksjon når eg prøver å starter den. Ingen lyd eller noe lys noen steder, har koblet til strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå