Trelkrok Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Hei, gjelder makro i norsk Excel 2010 Har en Arbeidsbok som kalles Dokumentasjon på opplæring og vedlikehold I en fane kalt «Side 1-2 HURTIGUIDE» har jeg navn fra A6:A23, disse sorteres med makro via en knapp. Totalt går sorteringsområdet her fra A6:BS23 Jeg ønsker automatisk navn på 18 Arkfaner (ett ark pr navn) ettersom navn endres i området A6:A23 i fanen «Side 1-2 HURTIGUIDE» Ved navneendringer i området A6:A23 i fanen «Side 1-2 HURTIGUIDE» vil da også de navnene på de 18 arkene endres. Er det mulig å få til dette? Mvh RA Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Hei igjen Jeg håper jeg har skjønt oppgaven. Høyreklikk arkfane, View Code. Få modulen til å se sånn ut: Option Explicit Dim Arknavn As String Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim oSht As Worksheet If Intersect(Target(1), Me.Range("A6:A23")) Is Nothing Then Exit Sub If Target(1).Value = "" Then Exit Sub On Error Resume Next Set oSht = ThisWorkbook.Sheets(Arknavn) If Not (oSht Is Nothing) Then oSht.Name = Target(1).Value End If End Sub Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) Arknavn = Target(1).Value End Sub Med forbehold om at jeg har skjønt oppgaven altså Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå