Gå til innhold

Program for kreativ lagring av bilder

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et par ideer om morsomme, men også praktiske måte å lagre bildene mine på. Skal prøve å beskrive dem og håper noen kan hjelpe meg med en løsning.

Idé 1:

Ser for meg en tidslinje som går fra venstre mot høyre, der man kan legge inn hendelser bortover linja etter dato. Praktisk om tidslinja har en "trekkspilleffekt" - bare årstallene er i utgangspunktet synlig, men man kan trykke på et årstall og hendelsene fra dette året bretter seg utover linja (ganske likt en mappestruktur i windows). Hendelsene er da fotoalbumer man kan trykke på for å se alle bildene inni. Men en hendelse kan også være en film eller bare en tekst eller et stikkord. På denne måten kan man også få med i sorteringen hendelser man ikke har bilder fra, men fortsatt ønsker å huske når skjedde. Blir en slags kombinasjon av dagbok og fotoalbum. 

Har googlet en del og funnet ulike tidslinjetjenester. Men disse har svært begrenset lagringsplass og ikke mulighet til å plassere mapper på tidslinjen, bare enkeltfotoer. Vil ha en hvor det er raskt å laste opp ferdige mapper med bilder (ferdig redigert etc. i windows) og som samtidig fungerer som en skylagring av bildene. 

Idé 2:

Når jeg har opprettet en mappe fra en lengre ferie eller tur, ønsker jeg en visuell oversikt over hvor de forskjellige bildene er tatt. Fra en treukers campingferie i Frankrike ser jeg da for meg et Farnkrike-kart hvor jeg kan plassere enkeltbilder eller "undermapper" med bilder der de ble tatt. F.eks. en mappe som ligger på Paris - denne kan jeg trykke meg inn på for å se alle bildene fra Paris. 

Håper beskrivelsene mine var forståelig. Ønsker tips til både nettjenester og nedlastbare programmer som kan brukes til disse ideene mine. Skulle det finnes en mulighet for å kombinere begge to hadde jeg blitt overlykkelig! 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...