Epsa Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Hei Jeg har et par ideer om morsomme, men også praktiske måte å lagre bildene mine på. Skal prøve å beskrive dem og håper noen kan hjelpe meg med en løsning. Idé 1: Ser for meg en tidslinje som går fra venstre mot høyre, der man kan legge inn hendelser bortover linja etter dato. Praktisk om tidslinja har en "trekkspilleffekt" - bare årstallene er i utgangspunktet synlig, men man kan trykke på et årstall og hendelsene fra dette året bretter seg utover linja (ganske likt en mappestruktur i windows). Hendelsene er da fotoalbumer man kan trykke på for å se alle bildene inni. Men en hendelse kan også være en film eller bare en tekst eller et stikkord. På denne måten kan man også få med i sorteringen hendelser man ikke har bilder fra, men fortsatt ønsker å huske når skjedde. Blir en slags kombinasjon av dagbok og fotoalbum. Har googlet en del og funnet ulike tidslinjetjenester. Men disse har svært begrenset lagringsplass og ikke mulighet til å plassere mapper på tidslinjen, bare enkeltfotoer. Vil ha en hvor det er raskt å laste opp ferdige mapper med bilder (ferdig redigert etc. i windows) og som samtidig fungerer som en skylagring av bildene. Idé 2: Når jeg har opprettet en mappe fra en lengre ferie eller tur, ønsker jeg en visuell oversikt over hvor de forskjellige bildene er tatt. Fra en treukers campingferie i Frankrike ser jeg da for meg et Farnkrike-kart hvor jeg kan plassere enkeltbilder eller "undermapper" med bilder der de ble tatt. F.eks. en mappe som ligger på Paris - denne kan jeg trykke meg inn på for å se alle bildene fra Paris. Håper beskrivelsene mine var forståelig. Ønsker tips til både nettjenester og nedlastbare programmer som kan brukes til disse ideene mine. Skulle det finnes en mulighet for å kombinere begge to hadde jeg blitt overlykkelig! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Hva med PhotoFilmStrip ? Lenke til kommentar
Epsa Skrevet 3. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2018 Hva med PhotoFilmStrip ? Det ser ut som et program til å lage filmpresentasjon av fotoene. Tenker mer på noe som ligner dette: https://time.graphics/ Men det må være mulig å legge til bildemapper på tidslinja, ikke bare enkeltbilder. Og lagringsplassen må være stor for å få plass til alle bildene.. Lenke til kommentar
Epsa Skrevet 16. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2018 Bump igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå