Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken stereo? Og hvilke høytalere?

bambam

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny stereo til min 87-mod Celica(ikke mobb bilen) :)

Hvilken stereo burde jeg kjøpe? Skal vel bruke rundt 5-6 lapper til sammen.

Har ikke peiling på høytalere, men har kikket og er interresert i denne stereo'n. Hvordan er den?

Krav til stereo :

- Spille mp3

- Fin lyd

- Fint og stilrent design.

Høytalerne har jeg ikke så utrolige krav til, tenker på noe midt på treet som gir fin og fyldig lyd fra seg. Jeg er ikke en av de som liker og stå på den lokale shell stasjonen og vise frem bassen min :no:

Takk for svar!

Endret av bambam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare spilleren der koster jo nesten 5k...

Jeg hadde enkelt og greit kjøpt dehp3500mp og tsa6900 høyttalere til ca 4k på nærmeste Elkjøp butikk.

Da får du det du vil ha, og ikke minst til den prisen du vil ha. Og Pioneer er ikke no dritt, selv om jeg egentlig ikke liker det.

Lenke til kommentar

Hvordan er lyden i "tsa6900"?

Er det en ok bass og fine, klare toner i den? Jeg har INGEN erfaring på dette området, så kom med tips :)

Vil det ikke bli bedre med f.eks 4 høytalere? F.eks en i hver av dørene.

ps. koster 2.995,- for et sett med 1xDEHP3500MP og 2xtsa6900. Meget vennlig pris hvertfall ;)

Endret av bambam
Lenke til kommentar

Du får det du betaler for egentlig. Det er langt fra stygg lyd i dem, men skikkelig montering har mye å si. Skru de godt fast.

I forhold til prisen er vel det noe av det beste. På lørdag skal jeg montere samme pakka i en Mazda 323 til en kompis av meg.

Joda, har du råd, så koster du på deg fronthøyttalere også. Da spørs det hvor stor plass du har. Hold deg gjerne til Pioneer du. Vennlige priser, og god lyd.

Lenke til kommentar
Du får det du betaler for egentlig. Det er langt fra stygg lyd i dem, men skikkelig montering har mye å si. Skru de godt fast.

I forhold til prisen er vel det noe av det beste. På lørdag skal jeg montere samme pakka i en Mazda 323 til en kompis av meg.

Joda, har du råd, så koster du på deg fronthøyttalere også. Da spørs det hvor stor plass du har. Hold deg gjerne til Pioneer du. Vennlige priser, og god lyd.

Har jeg "plass" til en liten sub med den forsterkeren? For og få litt fylde i bassen(eller er den grei nok/helt kurrant?) Har du tips til fronthøytalere?

Lenke til kommentar

Siden ingen andre svarer deg så kommer jeg bare med noen forslag.. har ingen erfaring med produktene men...:

Infinity Kappa 605CS Componentsystem

Sony CDX-CA900

Dette kommer på 6000kr, uten kabler.. hvis du kjøper dette bør du nok kjøpe en forsterker til senere..

Rockford Fosgate 201S

Rockford Fosgate HPC-2206

Sony CDX-MP40

Dette kommer på 6200kr, uten kabler.. Dette er som du ser, helt forskjellig fra det første oppsettet.. her er det brukt mindre penger på elementene og spilleren og klemt inn en forsterker til å drive elementene med..

EDIT:

Hva med:

Rockford Fosgate CD-spiller + høyttalere

Rockford Fosgate 201S

Dette kommer på 5200kr, pluss kabler..

Endret av C0bra
Lenke til kommentar
C0bra: Har testet lite av subbene, men desto mere av høyttalerne og forsterkerkerne. Jeg hadde heller kjøpt Ma-audio eller audiobahn da.

Skal være enig i at det er bedre produkter, men vile bare si at mds er bra i forhold til prisen, sa ikke at de var bra.. men de er greie nok..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...