Gå til innhold

Er det vits å prøve å oppgrader Gaming PCen? Takler den RTX 2070?

Anbefalte innlegg

Eller skal jeg gi den til poden for å spille Minecraft?

Sitter nå på følgende eldre PC;

• ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 med Intel Core i7-3770K Processor 
  • Corsair CPU vannkjøling.
  • ZOTAC GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA
  • Silver Power SP-S850 850W PSU
  • Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5" 
  • Seagate Barracuda® 1TB
  • Seagate Barracuda® 2TB

Det jeg ønsker er å kjøpe et RTX 2070 kort, og oppgradere det som trengs på min gamle PC. Spørsmålet er om det i det hele tatt er vits, evt hvilke komponenter jeg kan beholde fra min gamle PC som vil fungere bra sammen med et RTX 2070 kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når man ser på systemkravene til minekraft:

Så er vel ikke det spillet akkurat noe å ha kraftig grafikkkort tror GTX 1060 hadde fungert fint.

Angående resten av pcen burde nok den oppgraderes også ryzen burde minst være eller i7 7700k.

PSU og kjøleren kan vel beholdes, harddiskene også hvis du har lite behov og kabinett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei,

Når det kommer til Mincraft PC til poden så var det litt som en spøk, men jeg kommer til å bygge han en PC av diverse rester, samt rester av nåværende PC.

3770K er ikke overklokket per dags dato, og har ikke vært det over tid tidligere heller. Jeg slo nok litt på stortromma når jeg kjøpte den CPUen til å begynne med.

Jeg er litt bekymret for at CPU og muligens eldre generasjon SSD skal være en flaskehals. Men hvis jeg overklokker CPU og kanskje hiver inn en ny SSD så vil alt være grei skuring?

Lenke til kommentar

Hvis du klarer deg med 60 bilder i sekundet så, men i tyngere spill må vel cpuen overklokkes for å nå særlig høyere i full hd.

Force Series 3 er jo ganske utdatert, ytelse er vel ikke størst problem er vel heller sanforce har gitt en del problemer før. 120 GB er jo lite i dag selv 250 GB koster ikke mye SSD disk.

Samsung 860 EVO 250GB koster jo kun 600 kr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...