Mercedes4552 Skrevet 14. januar 2020 Del Skrevet 14. januar 2020 Hei, hvordan løste denne saken seg? Broren min kjøpt bil fra dem for noen uker siden og fikk problemer med luftfjæringen bare noen dager seinere Lenke til kommentar
Faen Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 STYR UNNA! Sagad og gjengen sin er de største cowboyene jeg har vært borti, lover og lyger som de tror det selv. Fremstår veldig hyggelige før salg men i det bilen er levert så er dem plutselig alltid "opptatt". Han her burde aldri hatt lov til å selge biler, når de har mange saker på seg så starter de bare opp et nytt firma med en ny vri på navnet og forsetter cowboyvirksomheten sin. 4 Lenke til kommentar
Helgedenhellige Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 Har en BMW til salgs på finn og han kontakter meg med diverse spørsmål som jeg svare utfyllende på. Til slutt kommer spørsmålet om hva jeg er villig til og la den gå for, hvorpå jeg svarer at min bil er den absolutt billigste på finn med den motoren og utstyret så jeg mener prisen min er innenfor. Jeg tar ennå et søk på finn for og enda en gang se at min er den billigste og sender da dette også til han. Og etter detter det stopp, ingen svar el respons. Han har for det første ikke skrevet hilsen og navnet sitt på noen av mld og når jeg forsøker å søke på gulesider og 1881 så er nr hemmelig. Googler nr og da finner jeg denne Hussein og bruktbil invest. Folkeskikk eier han iallefall ikke. Styr unna denne dritten 3 Lenke til kommentar
Freddan78 Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 Mercedes4552 skrev (På 14.1.2020 den 21.47): Hei, hvordan løste denne saken seg? Broren min kjøpt bil fra dem for noen uker siden og fikk problemer med luftfjæringen bare noen dager seinere Vi holder fortsatt på, har lovet å sende deler, men ingenting har kommet enda. Logget saken hos Forbrukerrådet første dagen problemene kom. Nå kan jeg bare sende inn papirene for videre saksgang. anbefaler absolutt ingen å handle hos disse, rett å slett veldig useriøst. Lenke til kommentar
Freddan78 Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 Freddan78 skrev (Akkurat nå): Dette er da saker som ligger hos Forbrukerrådet i 2019. Håper virkelig ingen handler bil hos han her. Oser useriøst lang vei. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Ett innlegg er splittet ut i en egen tråd. Den kan finnes her: 1 Lenke til kommentar
voudas Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 Startet med SKIEN BRUKTBIL AUTO ALI ABDEL HUSSEIN ALSAADWN. Slettet etter endel negative omtaler mot seg. Fortsatte med BRUKTBIL AUTO AL-SAADWN. Har masse klagesaker og flere vedtak mot seg, men unndrar verdier og vil ikke ordne opp. Driver nå BRUKTBIL INVEST SAGAD ABDUL HUSSEIN ALSAADWN. Ligg unna, ordner ikke opp tross bindende vedtak. Kjøpte en bil av dette firmaet som viste seg å ha mangler. Har erfart at reklamasjonsretten på 5 år som biler selges med via Bruktbil Invest ikke er verdt “pixlene de er skrevet med”. Gått hele veien via juridisk rådgiver NAF, Forbrukerrådet og Namsfogd. Mye kan sies om forsøk på kommunikasjon med Alsaadwn. Rart at dette “firmaet” fortsetter i beste velgående. Fra forbrukerrådet: Erkjente krav Slik saken er opplyst, har motparten i denne saken erkjent betalingskravet. Dette mener Forbrukerrådet fremgår av korrespondansen mellom selger, kjøper og Forbrukerrådet, etter at du fikk tilbud om videre behandling i Forbrukerklageutvalget. Når en part har erkjent kravet vil en normalt kunne ta saken direkte til namsmannen for å kreve pengene utbetalt (begjære utlegg). Fra namsfogden kom det omsider (etter 9 måneder) svar om at “Forretningen er avsluttet med intet til utlegg”. “Saksøkte Al-Saadwn er ikke funnet med motorvogn, bankkonti med innestående tjenlig til utlegg, fast eiendom, borettslagsandel, VPS-konto eller andre formuesgoder tjenlig til utlegg.” Men biler selger han fortsatt, 24 stk bare idag... 1 2 Lenke til kommentar
BInvest Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Faren for svindel er stor, Bruktbil Invest er et av firmaene med størst antall klager hos Forbrukerrådet. De kjøper veldig billige bruktbiler ofte med mangler. I mitt tilfelle hadde de klart å få bilen EU godkjent på tross av at oljelekkasjen forrige eier opplyste om ikke var utbedret (EU godkjent hos Skien Bilkontroll /v Daleng døgnet etter underkjenning hos annet firma). Utsalgspris nesten firedobbel av hva de gav forrige eier av bilen (15.000 / 59.000). Reklamasjonsretten på fem år er ingenting verdt. Namsmannen klarer ikke å innkreve pengene siden innehaver er registrert med 0 kr i inntekt/ formue. (Likevel selger han ca 400 biler i året.) Mangler ved biler tilbakeholdes i full viten. Hyggelige før handelen. Etter handel der mangler oppdages: Gjemsel/ frekkhet. F.eks: Tar ikke telefon. Svarer ikke på e-mail. Post kommer i retur. Om man via Forbrukerrådet el klarer å oppnå kontakt sier de at de skal rydde opp, men gjør det selvsagt ikke. Hvorfor drive på slik? Kanskje fordi man tydeligvis kan det i dette landet - som til stor grad har basert seg på at folk kan stoles på! Noen innslag fra media: https://drive.google.com/file/d/1WMTCmVBfBKV0Q-BLr53XDQY2TP-_UAmm/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1HtBWSxcKxT0ODp-O5Oy3BKO-fct6aUMB/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1X_9kqZirPvs_3LkApemVx62ZG0HoYTOJ/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/15V2txaCeAm8ozyhFqA3L5mQlunV5alOw/view?usp=sharing 1 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 (endret) Etter at ha lest de sakene så syntes jeg ikke at forhandleren virker så ille, f.eks oljelekkasje på en 12 år gammel skoda som i utgangspunktet er av veldig veldig dårlig kvalitet på å skal kreve 10000 kr i kompensasjon for det... Nei da går det over alle støvelskaft. Edit men fins nok andre saker enn den skodaen som er verre og det avhenger av hva som er opplyst om bilen i annonsen. Endret 26. mai 2020 av freddy85 Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 freddy85 skrev (2 timer siden): Etter at ha lest de sakene så syntes jeg ikke at forhandleren virker så ille, f.eks oljelekkasje på en 12 år gammel skoda som i utgangspunktet er av veldig veldig dårlig kvalitet på å skal kreve 10000 kr i kompensasjon for det... Nei da går det over alle støvelskaft. Edit men fins nok andre saker enn den skodaen som er verre og det avhenger av hva som er opplyst om bilen i annonsen. Poenget er jo at selger visste om denne feilen når han solgte bilen.... 3 Lenke til kommentar
Aleks kjaer Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 STYR UNNA! Kjøpte en billig bil av bruktbil invest via Finn.no FØR jeg hadde lest om di på nett. viste seg at di solgte en bil med mangellapp uten å opplyse om det, eu-godkjent stod det i annonsen. fjærer og dempere hele veien, bremserør bak, bærearm og endeledd i front, pluss lydpotte det blei noen tusen så jeg ringte di for å høre va som hadde skjedd, di var veldig hyggelig og vi blei enig om at vi skulle dele på utgiftene, men det kom aldri noe oppgjør. trasig å gjøre seg til kjeltring for småpenger sier ifra her sånn at andre som ikke har mulighet til å skru bil sjøl ikke blir sittans i fella Lenke til kommentar
Eilev89 Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Jeg ble nesten lurt å kjøpe en bil som jeg etter litt research fant ut at de kjøpt med diverse mangler fra en privat selger for kun et par uker siden, reg. nr DL71661. Nå prøver de seg og har lagt den ut på Finn til mer enn doble prisen! STYR UNNA! Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Eilev89 skrev (17 timer siden): Jeg ble nesten lurt å kjøpe en bil som jeg etter litt research fant ut at de kjøpt med diverse mangler fra en privat selger for kun et par uker siden, reg. nr DL71661. Nå prøver de seg og har lagt den ut på Finn til mer enn doble prisen! STYR UNNA! Tips Finn.no om det useriøse firmaet, så blir de utestengt fra Finn. Lenke til kommentar
El burro Skrevet 13. oktober 2020 Del Skrevet 13. oktober 2020 Ser ut som de fortsatt driver på, dette er en Land Cruiser 100 som ble solgt for 30.000 som delebil. Bruktbil Invest selger den nå for 280.000. Gammel annonse: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=192378264&fbclid=IwAR2ZkHijfkqfvEQ4C2mNYQ5m0iW4AjCNHG1RdEHNRSEhrtZMsn6Q_GPrbFI Ny annonse: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=194600597&fbclid=IwAR2s5T5hVjpShU-85aPbuLzOtzwRdpwcT_j2U7iMA1oYV9DzxyKo6pJmM3E 2 2 Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 13. oktober 2020 Del Skrevet 13. oktober 2020 Usj, den ser jo kjempefin ut. Hvem bruker de for å få de gjennom PKK, da? For de har jo sikkert ikke gjort noe særlig med den. Når det er sagt - hvor omfattende er den mangellappen egentlig for noen som kan skru bil? Hva tilsier at bilen skal koste 25k (gjetning)? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. oktober 2020 Del Skrevet 14. oktober 2020 Det må være noe av det mest useriøse jeg har sett på veldig lenge. 1 Lenke til kommentar
Fornøydkunde Skrevet 14. oktober 2020 Del Skrevet 14. oktober 2020 Jeg kan si at om noen kjøper en bil billig, bruker penger på å få fikset den i god stand ...hva er galt med det. Det er mulig at folk har gjort tabber tidligere. Men alle må.få lov å forandre seg til det seriøse. Fortid er fortid Har selv handlet bil av de og er fornøyd. Ryddig påkostet med seriøse mekanikkere, lakkerere og nye karosserideler etc og slitedeler. Min erfaring er god.Så slutt å dømme andre.Alle burde gå litt i seg selv tenker jeg. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. oktober 2020 Del Skrevet 14. oktober 2020 (endret) Fornøydkunde skrev (30 minutter siden): Jeg kan si at om noen kjøper en bil billig, bruker penger på å få fikset den i god stand ...hva er galt med det. Det er mulig at folk har gjort tabber tidligere. Men alle må.få lov å forandre seg til det seriøse. Fortid er fortid Har selv handlet bil av de og er fornøyd. Ryddig påkostet med seriøse mekanikkere, lakkerere og nye karosserideler etc og slitedeler. Min erfaring er god.Så slutt å dømme andre.Alle burde gå litt i seg selv tenker jeg. Enhver seriøs bedrift strekker seg for å blidgjøre kunder, og ikke lure dem trill rundt. Som er bevist gjort her flere ganger. Hvis det ikke er grunnlag for bærekraftig forretning, er det bedre å legge ned. Man må være kunde-orientert, ikke egen lommebok-orientert. Endret 14. oktober 2020 av Taurean 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Pstereo Skrevet 15. oktober 2020 Populært innlegg Del Skrevet 15. oktober 2020 Fornøydkunde skrev (8 timer siden): Jeg kan si at om noen kjøper en bil billig, bruker penger på å få fikset den i god stand ...hva er galt med det. Det er mulig at folk har gjort tabber tidligere. Men alle må.få lov å forandre seg til det seriøse. Fortid er fortid Har selv handlet bil av de og er fornøyd. Ryddig påkostet med seriøse mekanikkere, lakkerere og nye karosserideler etc og slitedeler. Min erfaring er god.Så slutt å dømme andre.Alle burde gå litt i seg selv tenker jeg. Flott at du registrerer en konto her ene og alene for å støtte dem/forsvare eget tvilsomme bilkjøp. Du er fornøyd fordi bilen din tilsynelatende ikke er et dårlig kjøp - enn så lenge. Men en bruktbilforhandler burde dømmes ut i fra hvordan de behandler klager, problemer og krav mot dem. At de smiler til deg når de tar pengene dine er ingen god målestokk for hvor bra de er. Selvsagt kan det være bra biler der, selvsagt kan man ha en positiv opplevelse der. Men når de har like mange klager hos forbrukerrådet som hele Birger N. Haug er det noe rart. Vanskelig å komme fra. Så kanskje de har bedret seg, men likefullt burde det advares mot Bruktbil Invest. 9 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg