Fangevokteren Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Logisk sett så bør man legge om trafikken i rushtiden: All nyttetrafikk over i kollektivfelt. Elbiler bør bli regulert til å måtte holde høyre felt. Diesel og bensin bør ha fritt leide i begge for bruke minst mulig tid/mindre utslipp. Det er ingen miljøgevinst i dagens regelverk der elbil er blandt de som har kortest driftstid. Lenke til kommentar
SpecialWeirdo101 Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Man trenger ikke å kjøre så fort, mam har muligheten til det.Elbilproduksjon er vesentlig mer miljøvnnlig. Færre og mye mer driftssikre deler og lithium som kan og i større grad resirkuleres.Folk trenger ikke flere incentiver til å kjøpe de bilene de allerede gjør.Man skjønner dog fort at elbiler vil forfordeles alle fordeler framover. Forfordeles alle fordeler??? Som å si du bruker smør på flesk på bacon Forfordele betyr å gi mindre en du har krav på, og kan ikke erindre att det er tilfelle i forholdet mellom fossilmotor og elektromotor i kjøretøyer Lenke til kommentar
Soles Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Flott tiltak. Håper dette kommer på plass på hver eneste motor(trafikk)vei med mer enn ett felt hver vei her til lands. Med dagens standard av Norske veier? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Blir slutt på dette tiltaket når elbillistene begynner å kræsje i hytt og pine Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 (endret) @Soles Ikke så mange plassene det gir mening. Derav det kraftig begrensende utsagnet. @Dubious Du mener når folk som kjører manuelt må innfinne seg med å kjøre saktere? Det er ikke 18-åringer som kjøper elbil, og de som går litt er det utmerkede kjøreegenskaper på. Endret 1. november 2018 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Mye damer og pensjonister som kjører elbil (som ikke er Tesla) Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 elbiler, som bevisst kjører som sinker for å spare batteri Hæ? Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Logisk sett så bør man legge om trafikken i rushtiden: All nyttetrafikk over i kollektivfelt. Elbiler bør bli regulert til å måtte holde høyre felt. Diesel og bensin bør ha fritt leide i begge for bruke minst mulig tid/mindre utslipp. Det er ingen miljøgevinst i dagens regelverk der elbil er blandt de som har kortest driftstid. Det er ikke mye logikk i det du skriver. Tungtransporten bør forbys å kjøre inn mot byene i rushtrafikken. Å slippe de til i kollektivfeltet vil bety full blokkering og kraftig økning av en trafikk en ønsker minst mulig av. Biler med forbrenningsmotor bør heller ikke gis fritt leide, det vil også føre til absurd økning i trafikken. Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 En drivstoffbil som ruller 100-110 bruker jo mindre drivstoff enn som de sier: å "tugge" i 70-80. Hva faen? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 En drivstoffbil som ruller 100-110 bruker jo mindre drivstoff enn som de sier: å "tugge" i 70-80. Hva faen? Nei. https://learn.eartheasy.com/guides/fuel-efficient-driving/ Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 En drivstoffbil som ruller 100-110 bruker jo mindre drivstoff enn som de sier: å "tugge" i 70-80. Hva faen?Nei. https://learn.eartheasy.com/guides/fuel-efficient-driving/ Nå har jeg pendlet med en veteran, brukt 0.7 på mila i 100-110, imens på bygda i 70 bruker den fort over en liter. Denne klarer du ikke overbevise meg på ivertfall. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Nå har jeg pendlet med en veteran, brukt 0.7 på mila i 100-110, imens på bygda i 70 bruker den fort over en liter. Denne klarer du ikke overbevise meg på ivertfall. https://yourlogicalfallacyis.com/anecdotal Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Nå har jeg pendlet med en veteran, brukt 0.7 på mila i 100-110, imens på bygda i 70 bruker den fort over en liter. Denne klarer du ikke overbevise meg på ivertfall. Fysikk er ikke alltid lett å forstå seg på nei.. Lenke til kommentar
torole Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Svevestøvet de virvler opp og forrurensningen fra dekkstøv er vel minst like stort?? Lenke til kommentar
Crayonz Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Vil ikke dette skape farlige situasjoner med fartsforskjellen mellom de forskjellige kjøretøyene? Har du noen gang vært ute å kjørt bil? Jeg ligger konstant i fartsgrensen og jeg observerer hele tiden dette landets hjernedøde som kjører 10-20 km/t over, så det du sier skjer allerede på en daglig basis.. for de aller fleste i dette landet (de hjernedøde) ser de nok ikke dette problemet, fordi det eneste de ser er meg som kjører som en "sinke" i fartsgrensen. Dette er ikke bare et svar til deg, men også en liten rant til folk generelt.... Det sier litt når man bruker høyere fartsgrense som belønning for miljøvennlighet .. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Har du noen gang vært ute å kjørt bil? Jeg ligger konstant i fartsgrensen og jeg observerer hele tiden dette landets hjernedøde som kjører 10-20 km/t over, så det du sier skjer allerede på en daglig basis.. for de aller fleste i dette landet (de hjernedøde) ser de nok ikke dette problemet, fordi det eneste de ser er meg som kjører som en "sinke" i fartsgrensen. Dette er ikke bare et svar til deg, men også en liten rant til folk generelt.... Det sier litt når man bruker høyere fartsgrense som belønning for miljøvennlighet .. Sett opp fartsgrensen enda mer for elbiler spør du meg, så sparer vi miljøet for disse miljøvernerne også. De etterlater seg jo tross alt et rimelig stort karbonavtrykk med å eksistere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå