Windoge Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Takk for det. Jeg kommer nok til å returnere den til Power på åpent kjøp. Litt synd, men håper Huawei finner en god løsning for alle som opplever dette. Kom akkurat fra Elkjøp selv. Ettersom problemet oppstod fire dager etter at jeg kjøpte den fikk jeg tilbud om å bytte den mot en ny Mate 20 Pro, eller en annen telefon. Lurer rett og slett på om jeg skal bytte den i en annen telefon. Har ingen tro på at dette går over før Huawei sender ut nye telefoner uten dette problemet. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Kom akkurat fra Elkjøp selv. Ettersom problemet oppstod fire dager etter at jeg kjøpte den fikk jeg tilbud om å bytte den mot en ny Mate 20 Pro, eller en annen telefon. Lurer rett og slett på om jeg skal bytte den i en annen telefon. Har ingen tro på at dette går over før Huawei sender ut nye telefoner uten dette problemet. Bra du fikk det tilbudet. Trodde man hadde krav på ny vare når det oppstod feil så tidlig etter kjøp, men Power nektet. Dette problemet går nok ikke over av seg selv nei, og jeg mistenker at de som ikke har det i dag vil få det senere. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Bra du fikk det tilbudet. Trodde man hadde krav på ny vare når det oppstod feil så tidlig etter kjøp, men Power nektet. Dette problemet går nok ikke over av seg selv nei, og jeg mistenker at de som ikke har det i dag vil få det senere. Skulle bare mangle. Å sende inn en telefon som er "Dead on arrival" er uaktuelt. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Snakket med Telenor i dag. Fikk beskjed om å enten angre kjøpet, (lol?) eller ta det som garantisak. Burde jeg bare levere inn telefonen og kreve ny med en gang? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 (endret) Snakket med Telenor i dag. Fikk beskjed om å enten angre kjøpet, (lol?) eller ta det som garantisak. Burde jeg bare levere inn telefonen og kreve ny med en gang? Vet ikke om det er noe poeng i å kreve ny før man vet at man får ny telefon fra et sortiment som ikke har dette problemet med skjermene. Endret 20. november 2018 av Windoge Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Jeg kunne tenkt meg å krevd en annen telefon. Da jeg ikke har noe ønske om å gå å vente på et parti med "gode" telefoner. Er et styr å overføre ting til en ny telefon flere ganger i måneden. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Jeg har kjøpt via telenor sin swap avtale, hos power. Er redd det bare blir knot når jeg leverer inn, at den blir sendt inn til service eller at jeg får ny tlf med samme skjerm, men vil ikke ha annen telefon heller, da denne bare er RÅ og synes ikke jeg finner noen andre som kan matche det Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Snakket med en ansatt i Telenorbutikken som var veldig investert i saken. I følge han har Huawei selv utvidet DOA-garantien fra to dager til 30. Så alle med denne lyslekkasjen skal kunne benytte seg av angrefrist på telefonen. Jeg kunne forresten ikke bruke fysisk Telenorbutikk til dette, da jeg har kjøpt den på nett.. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Vet noen om det er forskjell på å bruke denne "rettigheten" kontra åpent kjøp på butikker som Power eller Komplett? Liker egentlig ikke å sende tilbake produkter på åpent kjøp. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Snakket med en ansatt i Telenorbutikken som var veldig investert i saken. I følge han har Huawei selv utvidet DOA-garantien fra to dager til 30. Så alle med denne lyslekkasjen skal kunne benytte seg av angrefrist på telefonen. Jeg kunne forresten ikke bruke fysisk Telenorbutikk til dette, da jeg har kjøpt den på nett.. Elkjøp tok en helomvending i dag. De fant ut at siden telefonen var kjøpt via SWAP ble det reprasjon allikevel. Alt utenom hadde visstnok medført ny telefon der og da. Tenker at jeg venter en måned eller to mens verkstedene finner en løsning som gjør at de reparerte telefonene kommer tilbake med samme feil. Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Vet noen om det er forskjell på å bruke denne "rettigheten" kontra åpent kjøp på butikker som Power eller Komplett? Liker egentlig ikke å sende tilbake produkter på åpent kjøp. Jeg prøvde først å levere tilbake min mate 20 på reklamasjon. Men ble henvist videre til Huawei for reklamasjon/reprasjon. Tungvindt. Valgte da heller angrefristen og fikk umiddelbart levert den tilbake og venter på tilbakebetaling av beløp 1 uke etter. 1 Lenke til kommentar
vintrip Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Snakket med en ansatt i Telenorbutikken som var veldig investert i saken. I følge han har Huawei selv utvidet DOA-garantien fra to dager til 30. Så alle med denne lyslekkasjen skal kunne benytte seg av angrefrist på telefonen. Jeg kunne forresten ikke bruke fysisk Telenorbutikk til dette, da jeg har kjøpt den på nett.. Hva ble det til at du gjorde? Måtte du sende den inn til Telenor per post? Må alt følge med, esken lader osv? Sa han noe ang reperasjon/ny mobil? Og om de har fått nytt parti med fungerende mobiler? Og med DOA garantien, som du nevner, mener du da at man kan gå til Huawei og si den er DOA innen 30 dager? Ønsker ikke å måtte bruke nesten 10k på en ny mobil også må den bli reparert Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Hva ble det til at du gjorde? Måtte du sende den inn til Telenor per post? Må alt følge med, esken lader osv? Sa han noe ang reperasjon/ny mobil? Og om de har fått nytt parti med fungerende mobiler? Og med DOA garantien, som du nevner, mener du da at man kan gå til Huawei og si den er DOA innen 30 dager? Ønsker ikke å måtte bruke nesten 10k på en ny mobil også må den bli reparert Må snakke med nettbutikken i morgen. Så vet ikke hva som skjer enda. Mannen jeg snakket med i dag sa at jeg skulle få hevet kjøpet. Lenke til kommentar
vintrip Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Må snakke med nettbutikken i morgen. Så vet ikke hva som skjer enda. Mannen jeg snakket med i dag sa at jeg skulle få hevet kjøpet. Ja fordi du vil ha pengene tilbake, og ikke ny Huawei? Jeg ønsker ny Huawei, ikke reparet, og ikke fra ett dårlig parti. Men teit man må ringe nettbutikken, og ikke kan leveres inn i fysisk telenor butikk, såpass burde de kunne klare Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Jeg vil ha noe annet.. Orker ikke vente på et parti som har riktig skjerm. Lenke til kommentar
Hes. Skrevet 22. november 2018 Forfatter Del Skrevet 22. november 2018 Fikk beskjed om at jeg får ny tlf i morgen... Så får vi bare håpe problemet ikke er på den nye jeg får. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Har problemet jeg også, men det vises jo kun når det er lavere lysstyrke på skjermen så merker det kun om kvelden når jeg trykker før jeg legger meg. Slike problemer burde ikke forekomme uansett prisklasse på telefon. Heldigvis er det noe som blir fikset gratis for oss. Venter til jeg vet at jeg får en fungerende skjerm tilbake før jeg leverer inn min. Dette er en såpass bra telefon at jeg takler dette lille problemet fram til de fikser det. Ikke noen andre telefoner som leverer det denne telefonen gjør. Endret 22. november 2018 av Comma Chameleon 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) edit: det løste seg Endret 22. november 2018 av Jokerjævel Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Er det noen som har fått telefonen tilbake fra reparasjon der problemet ikke har kommet tilbake? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Jeg sendte min inn på åpent kjøp idag. Får håpe de ikke steiler av ripene jeg har klart å lage. Mate 20 Pro har faktisk det dårligste glasset jeg noen gang har hatt på en smarttelefon. For utenom det så satser jeg på at mobil nr tre denne høsten blir en bedre opplevelse Hittil så har jeg vært mest fornøyd med sjefens gamle P10 som jeg får låne fra jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå