Paddington Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Satte sammen en pc med wapochill. Prosessoren gikk greit opp til 3,5 GHz med 1,65 volt... Er jeg feig som gir meg der? Hvor langt kan man komme hvis heldig? (20944 i 3dmark2001, 6710 i 20003 med radeon9800pro synes jeg er helt greit... :-) Endret 18. desember 2003 av Paddington Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Har sett 3,9 Ghz m/1.85v core på denne. Da også med Vapochill. Lenke til kommentar
dp Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Har sett 3,9 Ghz m/1.85v core på denne. Da også med Vapochill. noe særlig over 1.7v selv med minus grader er ikke å anbefale "in the long run.." med P4. teste litt på 1.8v går greit. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Er det virkelig nødvendig med mer spenning @3,5 GHz ? Les her Kjører selv min 2,6c @ 3,25 stabilt uten å endre spenningen med luftkjøling Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Nei det er ikke bestandig man trenger å stille på volten. Jeg har sett mange cpu'er som er overklokket ganske mye uten å stille på volten, samtidig som andre må gjøre det for å få systemet til å kjøre stabilt. Det har som regel med hvordan resten av systemet er satt sammen, samt cpu type/produksjonsland etc. Her kan to tilsynelatende like cpu'er oppføre seg forskjellig i samme maskin. Her må man prøve seg fram. Det er en fordel hvis man får maskina til å kjøre stabilt uten å stille volten. Lykke til ....... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Nei det er ikke bestandig man trenger å stille på volten. Jeg har sett mange cpu'er som er overklokket ganske mye uten å stille på volten, samtidig som andre må gjøre det for å få systemet til å kjøre stabilt.Det har som regel med hvordan resten av systemet er satt sammen, samt cpu type/produksjonsland etc. Her kan to tilsynelatende like cpu'er oppføre seg forskjellig i samme maskin. Her må man prøve seg fram. Det er en fordel hvis man får maskina til å kjøre stabilt uten å stille volten. Lykke til ....... Jeg mente : Trenger du virkelig (er det nødvendig) å stille opp spenningen på prosessoren din for å få den til å kjøre på den hastigheten ? Så viste jeg til den andre artikkelen for å se at enkelte kan kjøre på tilsvarende hastighet med 1,525 volt på cpu'en. Det er ikke bra for cpu'en å kjøre med høy spenning, levetiden vil gå betraktelig ned, og med en vappo burde det være kjøling i pose og sekk. Systemet burde kjøre stabilt med lavere spenning enn det, men det kan nok variere en del fra prosessor til prosessor. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Vet ikke om det er nødvendig å øke spenningen, slik jeg har gjort.... Skal prøve med lavere spenning.... ev klokke litt mer Takk for tilbakemeldinger.... Lenke til kommentar
dp Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 1.65v går helt fint på P4. kjører min 3.2 på 4.0ghz på stock volt, men den er ikke helt stabil. må opp til 1.6v ved load. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 2,8@3,6 (1,65 v) bootet ikke til win... greit nok som det er... Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Satte sammen en pc med wapochill. Prosessoren gikk greit opp til 3,5 GHz med 1,65 volt... Er jeg feig som gir meg der? Hvor langt kan man komme hvis heldig? (20944 i 3dmark2001, 6710 i 20003 med radeon9800pro synes jeg er helt greit... :-) hmmm, bruke 5000+ på vapo og bare klokke like mye som med vannkjøling..! Altsp ikke gi deg før du kommer opp i 2.7, 2.8.. Selv har jeg klokket min 2.6 @ 3.4 med luft.. så du burde klare 2.7 minst.. Endret 19. desember 2003 av FrenChie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå