LMH1 Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Hei slik jeg har forstått det: Quick changer:9 volt 2 amp Powerchanging 20 volt 3 amp Dash changer 5 volt 4 amp De jeg lurer på siden regnestykker blir 9x 2 = 18 watt 20x3 = 60 watt 5x4 = 20 watt Men hvordan er forskjellene i mobilene\ kablene? Bruker alle 4 pins kabel ulik tykkelse, og de blir delt på laderpluggen til flere? Slik fra laderepluggen til hovedkortet går det x volt med samme amper? Så det blir faktisk feil å kalle hurtigladning fordi egentlig som skjer f.eks hvis mobilen står på er ekstra volt\amper går til hovedkortet, så batteriet får ikke mere strøm en 4 volt 1,5 amp. Men faktisk merker jeg basert på strømmåler at trekker mest strøm merkelignok når quick changing lades når mobilen er i dvale? For får 6 volt og 1 amp hvis mobilen står på. Usikker om det er quick changing 2. for slik jeg forstår det er alle batteriene i mobil 4,4 volt med ulik kapasitet, rundt 1,5 miliamper lading i sekundet? Hvis man tester det med apper. F.eks AccuBattery. Endret 31. oktober 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 quick changing skaper vist mer varme, derfor dem (tror jeg) disabler 9v lading med skjermen på. Men fordelen med quick changing er tynnere kabel. På 5v må man ha høyere kabel kvalitet for å oppnå feks 5A 4A. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. november 2018 Forfatter Del Skrevet 1. november 2018 Det er ikke riktig, tempraturen på mine mobiler er aldri over 30 grader på batteri. Cpu\gpu er vel aldri over 40 grader som jeg har målt. Så tror ikke tempraturen er størst problem. Motorola Moto G (3.generasjon) eller ligdene ern ok vesentlig mere varme, de hadde vel varmeproblemer. Lenke til kommentar
SpaceLemon Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 (endret) Postet i feil thread. Beklager. Endret 3. november 2018 av SpaceLemon Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Temperaturen er ett stort problem på telefoner som lader med 9V, da det må konverteres ned til en spenning som batteriet tåler og det utvikler varme. Dash charger bruker ekstra tykk kabel for å klare å levere nok strøm. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 Dette hjelper lite, kan dere ikke si litt konkret tykkere kabel 5 mm? Problemet mitt er ikke mobilen blir varm. Problemet er vel heller batterikapasiteten er dårlig særlig må Xiomi M5. Mi mix er vel brukbar men fremdeles ikke på de beste telefonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå